Vraag

Ondanks 13 monteurs ontvang ik maar 0,96Mb in plaats van 22Mb

  • 20 March 2022
  • 32 reacties
  • 468 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Dit een naam tag, zodat ik weet waar de kabel voor dient.

Reputatie 7
Badge +7

Het zag wel als zodanig uit… 

Reputatie 7
Badge +24

... zelf de superwifi moet kopen ...

Waar staat die SuperWiFi? 

 

1 staat in de meterkast aangesloten op het modem, 1 staat in de woonkamer en 1 staat op de eerste verdieping.

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox is tegen de buitenkant van de meterkast van de meterkast aan geschroefd voor een goed WiFi bereik. Toch? Waar anders voor?

Echter ... bij SuperWiFi's word WiFi op de Experiabox uitgezet en zorgt de SuperWiFi voor WiFi in huis. U zou nu dus beter de Experiabox in de meterkast kunnen plaatsen en de SuperWiFi daar buiten de meterkast kunnen plaatsen. Waar nu de Experiabox hangt.

En de andere SuperWiFi's, zijn die bekabeld aangesloten?

Als de SuperWiFi in de woonkamer bekabeld aangesloten is, dan heeft die SuperWiFi in de meterkast helemaal geen zin denk ik. 

Superwifi door monteur geplaatst, andere superwifi niet bekabeld, kan de superwifi eenvoudig uit de meterkast plaatsen maar zal dat het juiste effect geven ?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @hgjm, jammer om te lezen dat je nog steeds een trage verbinding ervaart. In eerdere topics (klik en klik) hebben we al eerder met je mee gedacht. Er is toen al aangegeven dat het forum wellicht niet de beste manier is om contact te krijgen met KPN, omdat de hulp van andere klanten niet altijd even goed aankwam bij je. Mijn monteur collega NHendriks schreef onderstaande:  

Maar dan blijft het een raadsel, waar KPN dus niets aan doet en dat vind ik niet goed, je zou denken dat KPN dit tot op de bodem zou willen uitzoeken, maar niks doen en gewoon blijven innen is makkelijker.

Dat is wel erg kort door de bocht. Het reguliere klantenservice-kanaal is niet altijd geschikt voor de wat complexere zaken en daar is dit forum dan weer het perfecte platform voor. Ik ben een KPN’er en volgens mij ben ik toch best actief mee aan het denken en aan het zoeken naar mogelijke problemen samen met een aantal klanten die veel weten van netwerken en andere zaken. Volgens het startbericht zijn er 15 monteurs ter plaatse geweest. Volgens mij duidt alles erop dat KPN juist wel moeite steekt in het uitzoeken van het probleem en het verhelpen.

Het geklaag tussendoor over wel ‘de volle pond moeten betalen’ draagt naar mijn persoonlijke mening niet bij aan het gesprek. Dat punt is duidelijk, dat blijven herhalen is echt niet nodig. Beantwoord dan liever de vragen die gesteld worden want alleen met de informatie die jij geeft kunnen we iets. Al met al ben ik een stuk minder gemotiveerd om mee te denken en mee te zoeken en ik zal mij bij deze ook minder met dit issue bemoeien.

 

Ik ga nog één ding toevoegen in het topic en dan ben ik klaar: koppel alles los van de Experiabox, alles. Zet op alle apparaten de wifi uit. Sluit één apparaat terug aan en doe dan daarmee de Speedtest. Werkt het dan wel? Top, dan kan je verder kijken. Er komt zo'n 17Mbps binnen volgens het modem. Je meet zelf 4, kans is natuurlijk aanwezig dat er allemaal apparaten aangesloten zijn die een klein beetje bandbreedte wegsnoepen waardoor je uiteindelijk op 4 uit komt.

Ook in dit topic zijn weer monteurs en users met veel technische kennis aanwezig. Als je de hulp accepteert, daar is immers een forum voor bedoeld: klanten die andere klanten helpen, dan is het toch belangrijk dat je antwoord op de gestelde vragen geeft. Ik zie dat er voor het laatst in oktober een monteur is geweest. Die heeft op zijn bon geschreven dat hij het internet perfect werkend achtergelaten heeft. Als dat nu niet meer zo is, zijn er toch een aantal vragen van belang:

 

  • welke snelheid haal je bekabeld?
  • kan je een screenshot plaatsen van de huidige status van het modem?
  • heb je inderdaad de mogelijkheid om het eerste SuperWifi punt dichtbij de Experia Box te plaatsen? Ik ben benieuwd welk effect dat gaat hebben.