Beantwoord

Ondergrondse kabelbreuk ?

  • 5 May 2020
  • 26 reacties
  • 756 keer bekeken

Badge

Donderdagmiddag viel zowel tv als internetverbinding weg. Gebeld met 008 maar ná testen van eea werd beslist dat pas maandag j.l. een storingsmonteur zou komen. Die kwam op de afgesproken tijd 08.00 uur en was na 10 minuten weer weg met de mededeling ik moet naar de centrale. Na enige tijd kwam hij terug met de mededeling dat hij het niet kon oplossen omdat er waarschijnlijk een probleem met de kabel was tussen de centrale en mijn woning. Ik zou binnen 4 werkuren gebeld worden door een specialist. Helaas om 17.00 uur 008 maar weer gebeld met de mededeling “ik hoor niets” Na controle van alle info bleek mijn verhaal te kloppen en werd nogmaals het externe bedrijf dat “onder de grond werkt” geïnformeerd om ze in beweging te krijgen. Dit bedrijf zou vandaag ook werken omdat hier sprake is van een storing.  Het is nu 16.29 uur en nog niets gehoord of gezien. KPN wat maak jij mij nou ! Zit al 6 dagen zonder tv en internet. De beveiliging ligt eruit en ik kan niet thuiswerken. Wie betaalt dit allemaal ?

icon

Beste antwoord door jagt58arie 8 May 2020, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hallo @jagt58arie , hier even een advies van een plaatsgenoot:

Je zou je mobiel in kunnen stellen als mobiele hotspot, dan kun je in ieder geval de meest basale dingen doen op internet.

In welke wijk is die storing?

 

Badge

Zuid, tussen oud beekbergerweg en 1e wormenseweg

Hallo @jagt58arie , oké, bedankt, probeer mijn tip eens met de mobiele hotspot.

Succes.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jagt58arie. Een storing is altijd vervelend. Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, helemaal wanneer je thuis moet werken. Ik zie dat mijn collega's van de technische afdeling deze storing in beheer hebben en hun best doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Tot die tijd heb je misschien iets aan het antwoord van JanD. Op de pagina “Vergoeding bij een netwerkstoring” kan je (nadat deze verstoring is verholpen) een vergoeding hiervoor aanvragen. Onze excuses voor het ongemak. :disappointed_relieved:

Badge

2x = afgesproken dat ik teruggebeld zou worden. Niet gebeurt dus dat brengt verwarring , teleurstelling en onvrede. Je hebt het over de technische afdeling. Is dit hetzelfde als de externe firma die de ondergrondse kabels moet nameten ?

Reputatie 7
Badge +21

Ik begrijp dat dit verwarring met zich mee brengt. De firma die de ondergrondse kabel gaat nameten en herstellen is Reggefiber. Onze achterliggende afdeling houdt dit voor jou in de gaten. 

Hallo @Vikash , Reggefiber heet toch kpnnetwerk tegenwoordig, of heb ik het nu mis?

Badge

Vandaag teruggekomen van familiebezoek in Eindhoven, maar geen telefoontje gehad of enig resultaat binnen de meterkast. Kan je mij even briefen hoe de zaak ervoor staat en wanneer de opsporingswerkzaanheden een aanvang vinden ? Morgen is het een week geleden dat de prik op de glasvezel leiding wegviel.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Vikash , Reggefiber heet toch kpnnetwerk tegenwoordig, of heb ik het nu mis?

Klopt! ;-)

 

@jagt58arie ik verwacht niet dat je gebeld gaat worden hierover. Er loopt één ticket voor de getroffen klanten. De verwachte eindtijd staat inmiddels op morgen 18 uur, maar zoals Vikash aangaf: het herstellen gebeurt door KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber). Daar is het wachten nu helaas op. Zodra het opgelost is, zal je dat natuurlijk zelf merken :-). Ik hoop dat dit spoedig zal zijn. 

 

Badge

Het is nu 1 uur before countdown ! Heb weinig hoop dat het probleem opgelost wordt, maar niemand vertelt wat over de stand van zaken  en de acties die worden ondernomen of niet worden ondernomen.

Is er nou niemand binnen KPN die actie neemt richting KPN NetwerkNL om de zaak op scherp te zetten ?

Het gemis bij KPN is

1) mis communicatie en

2) géén communicatie. 

Dus mijn volgende vraag is: WAT NU, alleen maar wachten tot iemand de kabel heeft doorgemeten en hersteld ? 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Natuurlijk staat onze achterliggende technische afdeling in contact met KPN NetwerkNL, maar het is wel een apart bedrijf.  Ook spelen er meerdere factoren mee bij werkzaamheden die allemaal van invloed zijn op wanneer en hoe dingen gedaan worden. De meeste van dit alles is voor de eindklant, zoals jij, niet relevant. Van daaruit is dit dan ook informatie die voor ons vaak ook niet beschikbaar is. Dus ja, als er een storing is, en die is bekend en er wordt aan gewerkt, dan is het enige verder wat wij kunnen aangeven, en wat jij kunt doen, afwachten.

 

Het is inmiddels zes uur geweest. Met wat ik hier zie zou KPN NetwerkNL vanmiddag werkzaamheden moeten hebben verricht. Ik zie alleen nog geen update of ze ook al klaar zijn en of alles gelukt is. Heb je inmiddels weer diensten?

Badge

Nee hoor, nog steeds is het middelste lampje van glasvezel uit. Het glasvezelkastje en de experiabox uit en aangezet, echter zonder resultaat. Ook resetten heeft geen effect !

Badge

Goedenavond ! Is de update er al over de uitgevoerde werkzaamheden, het resultaat en eventuele vervolgacties met tijdslijn ?

Zit nu al een week zonder prik op de kpn leiding

Badge

Vandaag 13 honderd uur. Geen enkele beweging in mijn meterkast of in de buurt  waar ik woon van KPN mannetjes. Bijna weekend en dan zie ik niet dat er wat aan mijn probleem wordt gedaan. Zie mijn vorige bericht. Is daarop geen antwoord te geven?

Reputatie 7
Badge +30

Wij kunnen jou slechts beperkt van informatie voorzien, Arie. Dat wordt niet anders door het plaatsen van meerdere berichten. Je wilt zo snel mogelijk weer diensten, dat begrijp ik volkomen. Maar de informatie moet komen vanuit de technische dienst. En zolang die er niet is, kunnen wij ook niets zeggen. Inmiddels zie ik dat je zojuist gebeld bent door de technische afdeling. Zij gaan hier nu verder navraag over doen. Verder contact volgt dan nog.

Badge

Melle van KPN glasvezel heeft het probleem opgelost. Leiding doorgemeten met infrarood. Vorige week donderdag heeft een werkploeg de kabel in de straat v.erkeerd aangesloten. 

Hoi @jagt58arie . Dus deze diagnose is gesteld en het is ook gelijk gerepareerd, begrijp ik dat goed?

Ik kan je modem meten, dus dat is een gunstig teken :-)

Hallo @jagt58arie , goed om te lezen dat het weer opgelost is.:relaxed:

Je plaatsgenoot.

 

Badge

Er zou nog wel een ploeg van voorheen Reggefiber dinsdag a.s. actie ondernemen. Dit hoeft dus niet meer en moet afgezegd worden.

Weet je zeker dat er geen tijdelijke reparatie is gedaan en dat er nog permanent werk verricht moet worden? Wellicht is het verstandig om RF gewoon te laten staan. 

Badge

Toen het probleem zich vorige donderdag voordeed, waren er 2 man vanuit een volkswagentransporter bezig om werkzaamheden in de grond te verrichten. Had toen niets met mijn probleem te maken. Melle, degene die het probleem in samenwerking met de Centrale heeft verholpen, vermoedt dat daar toen de fout op de aansluiting is gemaakt.. Alles werkt perfect maar als je het niet vertrouwt ze mogen van mij komen.

Ik heb een toelichting op het openstaande ticket geschreven. Hierin geef ik aan dat jouw diensten in ieder geval weer werken. Dan moeten ze zelf maar inschatten of ze nog mensen gaan langs sturen. 

Badge

Okay ben benieuwd. Nog 1 vraag. Zou je voor mij willen testen hoeveel Mb's ik ontvang. Dat zouden er 100 moeten zijn, maar via ethernet zit ik maar op 58. Wellicht dat de TV nog wat Mb's opslokt anders kan ik het niet verklaren.

Prettige avond

Hela. Dat is vreemd. Helaas kan ik glasvezelverbindingen niet op snelheid meten. Doorgaans geven ze ruim de hoeveelheid bandbreedte die ze moeten geven.

Je test met een pc/laptop die bedraad is aangesloten? Er is niet stiekum iemand anders in huis met internet bezig? Kun je deze site gebruiken voor de test: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Desnoods nog even de experiabox resetten. Maar mocht je dit, na het verhelpen van de storing, al gedaan hebben, hoeft het niet meer. Je mag ook nog wel even het glasvezelkastje een minuutje spanningsloos maken als de snelheden achterblijven.

Als we geen verklaring vinden, duiken we er dieper in.