Vraag

Opgedrongen overstap naar glasvezel?

  • 13 March 2021
  • 52 reacties
  • 2328 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds 17 september 2020 heb ik in de meterkast een aansluitpunt voor glasvezel. Op 19 januari 2021 heeft een KPN-medewerker mij gebeld over de mogelijke overstap. Ik heb uitdrukkelijk en gemotiveerd aangegeven dat ik niet wens over te stappen.

Op 9 maart 2021 heb ik van KPN een mail ontvangen met de aanhef ‘We passen uw verbinding aan’. Hierin werd de datum 22 maart 2021 aangekondigd waarop de monteur zou komen voor de installatie.

Op 10 maart 2021 heb ik gebeld met het in de mail genoemde nummer 0800 0402, met de mededeling dat ik niet wil overstappen. Volgens de KPN-medewerker kon de monteur uitsluitend worden afgezegd door in te loggen op een bepaald onderdeel van de KPN-site, waarnaar trouwens ook in de mail was verwezen (zij het voor het verzetten van de zogenaamde afspraak).

Ik heb die procedure gevolgd, waarna op de site werd getoond: 'De afspraak is geannuleerd'. De annulering is niet d.m.v. een mail bevestigd. Later en ook weer vanmorgen heb ik gekeken naar de status van de zogenaamde bestelling. Die is nog steeds ongewijzigd, dus ook het door mij afgezegde bezoek van de monteur staat nog steeds genoteerd.

Op 12 maart 2021 heb ik een nieuwe mail ontvangen dat een ethernetkabel naar mij onderweg is. Die zal ik in ontvangst nemen en goed bewaren tot het moment dat ik ooit wel overstap.

De gang van zaken geeft mij het onaangename gevoel dat mij glasvezel wordt opgedrongen. De termen ‘bestelling’ en ‘afspraak’ vind ik misplaatst. Ik heb mij tot niets verplicht. Het zou mij niet verwonderen dat er op 22 maart toch een monteur voor de deur staat.

Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben en stel uiteraard een reactie van KPN op prijs.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 1

Is toch nog een heel mooi informatief TOPIC geworden voor iemand die eigenlijk geen glasvezel wil :joy:


Ha, ha, ja de topics op social media zijn vaak vergelijkbaar met de gesprekken op verjaardagspartijen (vóór Corona). Men kletst door elkaar heen en springt van de hak op de tak. Voor mij echter geen punt hoor. Overal steek je wel iets van op.

Reputatie 1

Op 8 september 2021 is mijn glasvezelaansluiting door een KPN-monteur geactiveerd. Dit ging vlot en probleemloos. Als bonus werd de KPN Box 12 geplaatst (ter vervanging van de Experia V8). Eerder heb ik aangegeven dat ik tevreden was met het kopernetwerk en nog niet de behoefte voelde om over te stappen. Het opdringerige optreden van KPN destijds versterkte dat gevoel. Nú moet ik zeggen dat de overstap toch de moeite waard is geweest. Het internetverkeer loopt gevoelsmatig vlotter, wat ook duidelijk uit de meetresultaten blijkt. De downloadsnelheid is met ca. 70 Mbps ongeveer verdubbeld. De uploadsnelheid ligt ook in deze orde van grootte en overtreft die van het kopernetwerk bij verre. WiFi 6 dat door mijn laptop en beide smartphones wordt ondersteund, is qua snelheid een grote sprong vooruit. Kortom, eigenlijk druk gemaakt om niets en uiteindelijk zeer tevreden.