Beantwoord

Oplichting KPN: ik haal maar 650 Mbit/s van de 1Gbit

  • 19 May 2022
  • 26 reacties
  • 447 keer bekeken

Nu een nieuwe v12 modem en nog steeds 650 mbps direct bekabeld op de modem via glasvezel. Ik betaal voor 1 G.

zelfs via de wifi versterkers maar 30 mbps ik weet dat er verlies is maar zoveel. De glasvezel reclame op tv is dan ook misleidend.

al een paar keer gebeld maar nog steeds geen oplossing.

 

icon

Beste antwoord door Edwtie 19 May 2022, 23:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 1

Het zijn technische specificaties. Het is geen markteling. Het gaat erom bepaalde frequenties. Zoals je noemt is capaciteit van bereik van snelheid. 802.11 AX is standardisatie van protocool. Wifi 6E : 6 ghz is nieuw naast 5 ghz en 2,4 ghz. Daar zijn er hogere snelheiden op bepaalde frequenties. Er ligt dus op hardware.  Werkelijke snelheden zijn altijd lager omdat verschillende oorzaken zoals beton of enzo is. Ook hebben apparaten geen 802.11 aX  beschikt of lagere watt. Daar heb ik opgemeten met mijn laptop met 802.11 aX ,omdat mijn fritz box geen ax heeft. 

Technische specs van 802.11 ax is https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_6. Bij verschillende artikelen ging er alleen testen. Het was draft van 802.11 ax. Het was een test …. Nu is er inmiddels wat aanpassingen op specs. De eerste hardware van wifi 6 hebben ook geen 6ghz en ook soms geen 80mhz of 160 mhz beschikken. In elk geval is er max 1,2 mbps. Het komt door draft van wifi 6. Ik noem dus early versions van wifi 6 op draft van wifi 6. Vorig jaar is 802.11 ax pas op februari 2021 goedgekeurd.