Vraag

Oud Telfort klant problemen met wifi

  • 8 July 2021
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Oud Telfort klant. Nauwelijks problemen met internet en wifi. In de woning met bovenverdieping zonder wifiversterkers draadloos internet.

Sinds bijna drie jaar in een gelijkvloers woning. Met Telfort modem in een ander vertrek, deuren dicht, keukenblok met apparatuur ertussen; geen enkel probleem tot KPN Telfort overnam. Traag internet, veel storing tijdens het kijken naar een film of Youtube.

Niet getreurd wij zouden glasvezel in de wijk krijgen. Met veel tromgeroffel aangeboden. Ik mocht zelfs kiezen waar het aansluitpunt in mijn huis zou worden aangebracht.

Helaas… niets van dat alles. De kabel buiten was volgens de ZZP-er die de aansluiting binnen bracht, tekort afgeknipt waardoor de aansluiting in de meterkas kwam. Dat wat ik niet wilde. Sinds maart is de boel aangesloten. Ik kreeg een modem Box 12 en het zou moeten werken. Niets dan ellende. Uren aan de telefoon met aardige helpdesk medewerkers. Experia v10 modem omdat de Box 12 niet zou werken voor oud Telfort (tlf) klanten. Maar dat verbeterde niets.

Twee Experia wifi versterkers met UTP kabeltjes. Alleen is mijn laptop niet voorzien van een poort voor zo'n kabel en ik heb alleen in de meterkast een aansluiting. De wifimanager meet nog steeds geen 20Mbit maar vreemd genoeg is de wifi erg instabiel en geeft verschillende uitkomsten. De laptop staat op nog geen 7 meter van de meterkast en de deuren staan open.

Probeert KPN mij op deze manier te dwingen om een hussel pakket af te nemen? Dat ben ik niet van plan vooral omdat ik weet dat het goed was tot KPN in beeld kwam.

Mijn buren zitten met hun tablet en/of laptop in de tuin. Mijn telefoon werkt buiten alleen op 4G.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Badge +19

Wi-Fi is totaal niet gebonden aan een provider.  Dus dat kan het probleem niet zijn. Werkt het bekabeld wel allemaal goed?


Admin: meeverplaatst