Vraag

Overstapservice gaat niet goed en KPN verbinding lijkt nog niet actief te zijn

  • 26 March 2024
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Ok 5 febr heb ik kpn aan gevraagd. 

Ik ben jaren klant bij Ziggo geweest maar het was nu tijd voor iets anders

 

Na de aanvraag krijg ik direct een sms van Ziggo dat ik zelf niets hoef te doen en dat de overstap zelf geregeld word. Nou ja prima 

 

De glasvezel is daarna aangelegd een aantal dagen later. Moest nog wel een paar dagen wachten daarna tot ik alles in huis had maar dat was geen probleem.

 

op 14 maart krijg ik een email van Ziggo dat het nu echt tijd was om het te beëindigen en dat ze hadden gewacht tot kpn zou werken. 5 min na die email gingen de lampjes op rood en heb ik de.modem losgekoppeld en in de doos gedaan voor retour. 

 

Mijn zoon probeerde vervolgens in te loggen via onze nieuwe kpn inlog gegevens en dit werkte. 

Ik dacht, nou ja inderdaad geen dag zonder gezeten. Nice! 

 

Gister, 25 maart rond 17:00 uur stopt de internet ermee. Lampjes nog groen op modem maar het internet lampje knippert. 

Dus toch rond 1800 gebeld en daar werd mij verteld dat mijn abonnement nog niet actief is. En dat ik wrs al die tijd nog via het Ziggo netwerk online was. 

Huh what?? Hoe dan? 14 maart zoals je kunt zien via de screenshot, de email van Ziggo geeft duidelijk aan dat de 14e de laatste dag was. En daarna gingen alle lampjes ook op rood. 

Maar ingelogd via kpn naam en wachtwoord alles werkte voor 11 dagen. 

Maar voor de 1 of andere reden is mijn abonnement nog niet actief?! 

Ik vraag me nu toch serieus af wat er aan de hand is.

Ik zou worden terug gebeld binnen twee dagen maar ik werk vanuit huis dus dat is een probleem nu we geen internet hebben. 

 

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom bij KPN!
Had je al een sms gehad dat je verbinding actief is van KPN ?

Nee heb geen sms gekregen  

 

 

Om de een of andere reden blijft dit bericht ook in de app staan. 

Reputatie 7
Badge +9

Vandaag weer even bellen, je had allang aangesloten moeten zijn. Ik vermoed dat je in de centrale niet bent ingeplugd en dat daarom je modem niet online komt. Of er is mogelijk iets anders aan de hand.

Heb net gebeld maar moet wachten tot ik zelf gebeld word, nadat een ticket is aangemaakt is het max 3 werkdagen voor ze terug bellen.

Dus dat is erg fijn... 🙄

Maar wat ik niet begrijp is dat vanaf 14 maart wij in konden loggen met het kpn wachtwoord en gegevens. 

 

Ziggo modem zat toen al ingepakt in de doos voor retour..

 

En dat wij 11 dagen gewoon online waren. Alle lampjes branden groen op modem, nu nog steeds. Alleen internet knippert sinds gister. 

 

Mevrouw aan de lijn vertelde me dat we dan toch die 11 dagen via Ziggo online waren maar dit kan niet. We hebben ingelogd op tel/ps5 etc via KPN inlognaam en wachtwoord. Ziggo stond niet eens meer in onze wifi lijst..Plus heb voor de zekerheid de modem van Ziggo opnieuw aangezet maar ja rode lampjes vanaf 14 maart

 

En nu ineens is mijn abbo niet actief. Ik snap er echt niets van. 

Reputatie 7
Badge +9

Ja het is een erg vreemde situatie..

Reputatie 7
Badge +30

Vreemde situatie, inderdaad, @Breda076. Je hebt er goed aan gedaan hiervoor te bellen. Dit is namelijk niet iets dat we via het forum kunnen oplossen. Hiervoor moet of de back office iets doen, of er moet een monteur komen. 

Ik begrijp uit jouw verdere berichten dat de collega een melding heeft aangemaakt voor de back office. Dat is goed, dat betekent dat de juiste stappen gezet zijn om dit opgelost te krijgen. De back office zal zo snel mogelijk contact met je opnemen om dit verder af te handelen. Hopelijk is het iets dat zij op afstand kunnen doen. En anders zal er, in overleg met jou, een monteur ingepland worden.

Ik zou het alleen wel erg fijn vinden als er ook aan afspraken gehouden word.

Vanmorgen had ik nogmaals gebeld. Ben erg vriendelijk geholpen, deze meneer heeft naar verschillende afdelingen gebeld, maar vroeg mij om terug gebeld te worden omdat het nog wel even kon duren dus ik zei prima. 

Meneer zei, ik zet de terug bel afspraak in mijn agenda rond 10 uur. Dan bel ik je terug, we gaan dit uitzoeken en oplossen.

Nou ja prima. Het is inmiddels 12 uur geweest en niet terug gebeld. 

Nu snap ik dat het wellicht druk kan zijn, en ik had ook niet verwacht dat hij om 10:01 zou bellen, maar dit is niet meer "rond 10 uur" 

Mijn baas zit bovenop me lip, die wilt weten wanneer ik weer in kan loggen en kan werken. 

Plus het staren naar de muur word erg saai..  Geen tv, geen internet. Heb al voor bijna 100 euro 4g voor mij en mijn zoon bij kunnen kopen zodat we toch wat YouTube of iets kunnen kijken op onze telefoons maar dit word een dure hobby. 

Als ik terug ga naar Ziggo ben ik morgen aangesloten, sinds ik nog steeds de modem heb (wacht op de retour doos die ze moeten sturen) 

Begin nu wel erg te twijfelen om gewoon terug te gaan.

Dit is nl niet wat mij beloofd is bij het aanmelden. .Daar werd beloofd geen dag zonder te zitten met overstappen. 

Nou ja 14 maart kreeg ik bericht van Ziggo dat ze bericht van KPN hadden dus het was tijd om te stoppen. Dus vanaf 14 maart heb ik niks van Ziggo meer. en het is nu de 27e. 

Ik had niet eens echt een reden om weg te gaan bij Ziggo.. Als ik er gebleven was hadden we nu gewoon internet.. Ja ik baal wel een beetje.. 

@Erik van KPN Blijkbaar zit het probleem hier.

In jullie system staat dat ik drie maal niet thuis was toen de monteur aan de deur stond.

 

Grappig, er zijn twee mannen geweest. 1 heeft het kastje gehangen binnen en de andere was buiten bezig. 

 

Maar toch staat er in jullie system dat ik niet thuis was. 

 

Dit is dus blijkbaar het gehele probleem. 

 

Het kastje hangt binnen. Waarom word dit administratief niet gewoon veranderd en geupdate?!

 

Nu is er WEER een ticket aangemaakt en duurt WEER 3 werkdagen. Met het weekend ertussen zal dit wel weer maandag worden .

Er word wel een noodpakket opgestuurd maar goed daar word het probleem alleen maar mee uitgesteld. 

Mij werd verteld dat het tegoed wekelijks kan worden aangevuld. 

Sorry?! Wekelijks? dus dit gaat nog weken duren? Want waarom zegt ze dat anders.. 

Ik zit er hard aan te denken om ziggo vandaag te bellen en daar opnieuw klant te worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan is er bij u dus gewoon glasvezel gelegd... denk ik. Is het zo'n kastje? 

 

Foto even gestolen online want ben niet thuis maar dit kastje is geinstalleerd.

 

Maar volgens kpn is er niets geïnstalleerd omdat ik drie maal niet thuis zou zijn.

 

ongelooflijk.. 

Reageer