Vraag

Packetloss met gamen

  • 25 July 2020
  • 5 reacties
  • 244 keer bekeken

Sinds een best lange tijd al heb ik constante packet loss tijdens het gamen (fortnite) aangezien ik competitive speel is dat het slechtste wat je kan hebben. Het gebeurd zo veel dat ik toernooien niet eens meer zelf thuis speel en dat ik daarvoor naar een vriend ga. Normaal heb ik tussen de 20 en 30 ping maar om de zoveel seconde of minuten krijg ik voor 5 seconden of langer packet loss het maakt niet uit op welke tijdstip van de dag, het gebeurd zowel overdag als in de nacht. Ook zorg ik ervoor dat er niemand op WiFi zit en alle en de internetkabel waarop ik speel erin zit. Ook vind ik het heel raar als ik een internet test doe op jullie site dat er staat dat 26 mb download het hoogst haalbaarst is terwijl het eerst net iets boven de 50 was kan iemand mij vertellen waar dit allemaal aan kan liggen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik heb precies hetzelfde... Alles, tot aan het glasvezelmodem, zelf gereset en toen maar gebeld met KPN... Volgens de mevrouw aan de telefoon heb ik gewoon pech want ze sturen nog steeds geen monteurs en kan het dus nog weken duren... Fijnnn

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Valentino012 en @J.f.rey, mega rot dit! Ik zie dat jullie al veel zelf geprobeerd hebben, heel goed. Ik zie dat jij, @J.f.rey, je eigen topic hebt. Verzoek is om het inhoudelijk ook daar te laten, anders gaan er straks dingen door elkaar lopen :-).

 

@Valentino012 wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ervaar je dit met meerdere games of alleen bij Fortnite? Je hebt de kabel rechtstreeks aangesloten op de Experia Box? Of zit er nog een router, DVS, switch o.i.d. tussen?

Ik ervaar het ook met meerdere games en ja internet kabel gaat gelijk rechtstreeks naar de experia box

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie zelf niet meteen iets vreemds.. Nog even over dit:

 

SOok vind ik het heel raar als ik een internet test doe op jullie site dat er staat dat 26 mb download het hoogst haalbaarst is terwijl het eerst net iets boven de 50 was kan iemand mij vertellen waar dit allemaal aan kan liggen?

Kan het zijn dat je op kpn.com jouw adresgegevens ingevoerd hebt en dat deze zegt dat je max 26 Mbit/s kunt halen? Dat kan ermee te maken hebben dat wij op dit moment, vanwege Corona, de website dichtgezet hebben voor pairbonding, wat jij afneemt bij ons. Je ziet daarom op de website 26 Mbit/s, terwijl jij volgens mijn gegevens gewoon 52 Mbit/s moet kunnen halen. Hoeveel Mbit/s zie je als je een speedtest doet?

 

Daarnaast ben ik benieuwd welke lampjes er op je Experia Box branden en in welke kleur. 

 

Even voor de zekerheid: jij hebt je Experia Box ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? En je hebt gecheckt of de kabels nog goed werken en er ook goed in zitten? Ook die van de Experia Box naar het IS/RA punt?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. hoe staat het er nu voor?