Beantwoord

Portforwarden werk niet netgear R6300v2

  • 2 November 2020
  • 28 reacties
  • 166 keer bekeken

Ik probeer een minecraft  server te maken, zoals jullie weten moet je daar voor portforwarden. Echter lukt het mij niet om het aan de praat te krijgen.

De server werkt lokaal dus dat is het probleem niet.

Wat heb ik gedaan:

Ik heb meerde tutorials gevolgt voor de router die ik heb maar het lukt allemaal niet bij mij. Ik heb in de router de server een vast IP adres gegeven (ook lokaal op de server geprobeerd). Ik heb op de firewall een rule toegevoegt die connectie via de port 25565 zou moeten toelaten. 

 

Een paar screen shots van mijn instellingen:

 

Ik zou het heel tof vinden als er iemand zou zijn die mij zou kunnen helpen. Het lukt mij vroeger nooit en dicht dat het mij nu makkelijk moest lukken. Het blijkt dus anders :(

icon

Beste antwoord door wjb 2 November 2020, 19:08

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7

Is die Netgear op de NTU aangelsoten (glasvezel), of staat die achter een Experia Box?

Is die Netgear op de NTU aangelsoten (glasvezel), of staat die achter een Experia Box?

Er zit een experiabox v10 achter, moet je daar ook nog dingen op instellen? in heb perongelijk jou reactie het antwoord gemaakt :D was niet de bedoeling.

Reputatie 7

Je moet er op de Experia Box  voor zorgen dat het WAN IP adres van de Netgear niet meer verandert en vervolgens moet je op de Experia Box het WAN IP adres van de Netgear als DNZ Host instellen.

Je moet er op de Experia Box  voor zorgen dat het WAN IP adres van de Netgear niet meer verandert en vervolgens moet je op de Experia Box het WAN IP adres van de Netgear als DNZ Host instellen.

Ik heb de Netgear als DNZ host kunnen instellen door het lokaar ip adres in te vullen, ik kan zo niet vinden hoe ik de wan ip dan de netgear static kan maken. De experia box en de netgear zitten echter wel in een appart net werk (192.168.1.1 en 192.168.2.254) Misschien is heeft dat er iets mee te maken?

Reputatie 7

Het WAN IP adres van jouw Netgear is geen 192.168.1.x adres maar een 192.168.2.x adres.

In het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" kan je meer lezen.

Als het goed is staat het dan zo goed

 

Reputatie 7

Kan jij screenshots plaatsen van de WAN/Internet instellingen op de Netgear?

Dankjewel voor jou hulp! ookal werkt het nog niet, ik ben nog nooit zo ver gekomen :D

Reputatie 7

Dit is niet het scherm dat ik zoek.

Wat staat er bij "Internetinstallatie"?

 

Reputatie 7

Mooi, dat staat goed en de DMZ Host op de Experia Box staat ook goed.

Zoek op de Experia Box de Netgear op in de DHCP cliënt list en maak daar een DHCP binding voor.

Ik heb dit gedaan en op toepassen geklikt
 

 

Reputatie 7

Dan zou het nu eigenlijk moeten werken

 

Nee helaas werkt het nog steeds niet. Ik snap niet wat we fout doen. Kan het misschien aan liggen wat voor een pakket we hier in huis hebben?

 

Reputatie 7

Nee, daar kan het niwt aan liggen.

Probeer eerst eens vanaf een apparaat aangesloten op het LAN van de Netgear jouw minecraft server te benaderen op 192.168.1.69. Lukt dat?

Ja dat werkt, dus het moet ergens bij de netgear of bij de experia box liggen. Het ik dan de portforwart niet goed ingestelt op de netgear

 

 

Reputatie 7

Ja dat werkt, dus het moet ergens bij de netgear of bij de experia box liggen. Het ik dan de portforwart niet goed ingestelt op de netgear

Dan maken we het volgende stapje. Gebruik nu niet 192.168.1.1 als IP adres om mee te connecten maar 192.168.2.1. Werkt dat ook?

Ja dat werkt, dus het moet ergens bij de netgear of bij de experia box liggen. Het ik dan de portforwart niet goed ingestelt op de netgear

Dan maken we het volgende stapje. Gebruik nu niet 192.168.1.1 als IP adres om mee te connecten maar 192.168.2.1. Werkt dat ook?

Bedoel je de minecraft server joinen met 192.168.2.1 want dat werkt, maar volgensmij bedoel je dat ergens anders bij of niet

 

Reputatie 7

Ja dat werkt, dus het moet ergens bij de netgear of bij de experia box liggen. Het ik dan de portforwart niet goed ingestelt op de netgear

Dan maken we het volgende stapje. Gebruik nu niet 192.168.1.1 als IP adres om mee te connecten maar 192.168.2.1. Werkt dat ook?

Bedoel je de minecraft server joinen met 192.168.2.1 want dat werkt, maar volgensmij bedoel je dat ergens anders bij of niet

In de eerste stap gebruikte 192.168.1.69 om met de minecraft server te connecten (te joinen?).

In de tweede stap was het enige verschil dat je niet connectte met 192.168.1.69 maar met 192.168.2.1.

Als dit ook werkt dan kan je door naar de derde stap waarbij je met jouw minecraft server gaat connecten op het publieke IP adres van jouw experia Box. (https://whatsmyip.org)

Met 192.168.2.1 kan ik niet met de server verbinden. Dus die fout moet ergens bij de netgear zitten die mij niet door verbind.

Reputatie 7

Sluit de computer die je gebruikt om met de minecraft server te connecten aan op het LAN van de Experia Box.

Kan je nu wel met de minecraft server connecten op IP adres 192.168.2.1?

Nee, dat werk ook niet. Ik heb even een laptop aangesloten via de wifi met de expedia box.

Reputatie 7

Dan zit het probleem dus inderdaad in de port-forwarding op de Netgear.

Kan je de details eens tonen van de definities van zowel die "poort doorsturen" als "poort activeren"?

Dit is wat ik daar heb staan.

Reputatie 7

Staat er bij poort doorsturen niet nog iets als TCP, UDP of beide?

Kies eens voor "Service bewerken".

Reageer