Vraag

prima mbits 70-80, maar hij gooit de ipads er steeds uit

  • 11 August 2019
  • 31 reacties
  • 533 keer bekeken

ik heb een kon monteur langs laten komen, nieuwe experia box 10A en 2 WiFi versterkers geïnstalleerd. Mbit zijn prima, maar hij blijft zoeken en slecht verbinden met de iPads/telefoons. Vaak weer de code invoeren van het netwerk, traag met kijken van YouTube etc.

graag advies...

gr Arno

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Die nieuwe mesh versterkers zijn pas recentelijk geïntroduceerd. Ik heb een paar klanten die er gebruik van maken en zij zijn tevreden.
Maar let op, mesh systemen communiceren onderling ook op basis van wifi.
Veel tri-band mesh systemen gebruiken een tweede 5GHz wifi zender om onderling te communiceren. Dit betekent dat in woningen met veel obstakels voor wifi (zoals de mijne) ook mesh systemen geen goed resultaat zullen geven. Het allerbeste resultaat zal nog altijd behaald kunnen worden met bekabeld aangesloten wifi accesspoints.
Reputatie 7
Badge +24
Mesh en mess scheelt maar 1 letter hé... 😉
Reputatie 2
Ik sluit me aan bij het commentaar van de twee voorgangers. Bij verbindingsproblemen een product adviseren dat onderling verbinding nodig heeft is opmerkelijk. Dan adviseer je een bekabeld product zoals @wjb al aangaf. Het advies van @Erwin_ lijkt onethisch, meer dan de helft van de mensen geeft na veel ellende hun niet goed functionerende product niet terug en blijft dan hangen op een slechte oplossing.
Hallo Erwin,

kpn moet het oplossen in mijn ogen. Je neemt een pakket af, als dit niet werkt, moet er alles aan gedaan worden om het te laten functioneren.

Als ik er zin in heb pak ik het op, nu komt het niet uit door de drukte.

gr Arno
Oh, dat kan ik goed begrijpen. Ik heb in mijn vorige antwoord ook beide opties open gelaten.
Laat mij weten als je tijd hebt om hier mee bezig te gaan. Ik wil je ook best wel even bellen.
Doe ik, zal met 2 weken zijn.

alvast bedankt,

gr. Arno