Beantwoord

Probleem met VPN met V9 modem

  • 7 November 2020
  • 5 reacties
  • 173 keer bekeken

Op dit moment heb ik een V9 Modem, zie spec hieronder. Achter deze modem heb ik een Ubiquiti USG hangen. In een eerder stadium heb ik al eens de KPN modem er tussenuit gehaald en voor internet werkt dat prima, maar voor telefonie en tv helaas niet. 

De USG heb ik in een DMZ geplaatst op de Experiabox V9. Het lukt echter niet om een uitgaande L2TP VPN verbinding Site-to-site of point-to-site op te zetten vanaf de USG. Ook is het niet mogelijk om een inkomende verbinding te realiseren. Port forwarding van alles naar de USG heeft het probleem eveneens niet verholpen. 

Graag verneem ik of er nog andere configuratie instellingen zijn die dit type VPN wel mogelijk maken. Ik heb andere treads gelezen m.b.t. de Experiabox V10 war een zelfde probleem met een patch is opgelost. Zou zoiets hier ook aan de hand kunnen zijn?

 

Model H368N
Serial Number ZTEEG53E8R00395
Hardware Version V1.02
Software Version V1.01.00T10.3
Boot Loader Version V1.01.02
icon

Beste antwoord door wjb 15 November 2020, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @terstege, wat balen dat het nog niet gelukt is om de VPN op te zetten. Nu moet ik zeggen dat ik hier totaal niet in thuis ben. Zeker niet in combinatie met een eigen router. Want kun je aangeven waar je tegen aan loopt? Kun je wat van de instellingen delen? Dan kunnen we daar eens naar meekijken.

Beste Bart,

Hier de opzet de globale instellingen:


- Extern ben ik aangesloten op glasvezel;
- Deze wordt met de glasvezel converter omgezet naar UTP;
- Deze gaat naar de Experiobox (WAN-verbinding, 84.87.xxx.xxx, LAN 192.168.2.xx1)
- Vanaf de experiabox gaat deze naar mijn Ubiquiti USG (WAN - 192.168.2.xx2, LAN 10.0.21.xx3)
- Het IP-adres van mijn USG (192.168.2.xx2) is op de Experiobox ingesteld als DMZ
- Daarna heb ik de stappen doorlopen zoals o.a. op de de pagina https://markscholman.com/2019/06/connect-unifi-security-gateway-to-azure-using-site-to-site-vpn/ worden getoond.

 

Met vriendelijke groet,
Alwin
 

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf hier niet zo veel over te zeggen, klinkt voor mij wel aardig goed. @wjb zou je eens mee willen denken? Want waar kan het mis gaan? Ik ben wel heel benieuwd. 

 

Reputatie 7

Inkomende VPN verbindingen op basis van IPSec hebben last van double-nat en dat is wat er gebeurt als je de USG achter de Experia Box hebt hangen.

Uitgaande VPN verbindingen zouden echter geen problemen mogen geven.

Heb je de opbouw van een VPN verbinding kunnen monitoren en gezien in welke fase het verkeerd gaat. Gebruik je ike en esp profielen die aan beide zijden actief zijn?

Overigens kan je de Experia Box prima vervangen door een USG, ook i.c.m. TV en telefonie.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

@wjb, Bedankt. Hier heb ik ruim twee jaar geleden naar gekeken en het IPTV stuk lukte toen niet. Gelukkig is het nu wel gelukt en met de handleiding van https://coolhva.github.io/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ was het binnen een kwartier geregeld.