Beantwoord

Problemen met Huawei telefoons na modem swap Experia Box V10

  • 11 January 2022
  • 34 reacties
  • 367 keer bekeken

Reputatie 1

Na de WiFi manager te hebben doorlopen is modem v9 vervangen door KPN. Ik verwachtte een V12, dit bleek echter een v10. Sinds die tijd hebben de Huawei telefoons geen tot slechte WiFi, wordt toegang tot netwerk geweigerd en werkt dit nieuwe modem absoluut niet!

Uit diverse topics lees ik dat v10 met Huawei een (bekende) slechte combinatie is en helaas niet op te lossen. Dus KPN: Kan deze v10 svp worden omgewisseld voor een V12? 

icon

Beste antwoord door DHU 1 February 2022, 20:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 1

Na de WiFi manager te hebben doorlopen is modem v9 vervangen door KPN. Ik verwachtte een V12, dit bleek echter een v10. Sinds die tijd hebben de Huawei telefoons geen tot slechte WiFi, wordt toegang tot netwerk geweigerd en werkt dit nieuwe modem absoluut niet!

Uit diverse topics lees ik dat v10 met Huawei een (bekende) slechte combinatie is en helaas niet op te lossen. Dus KPN: Kan deze v10 svp worden omgewisseld voor een V12? 

Goedemiddag Klantenservice KPN of moderator, 

Is dit bericht gezien?

Met het thuiswerken met 4 personen is snelle oplossing urgent

#klantenservice #svpsnelafhandelen

Hoi @DHU ,

Je moet wel pairbonding hebben want anders krijg je altijd een box 12 via de Wifi-manager.

De box 12 ondersteund dat niet dus kan je ook geen box 12 krijgen.

De V10 is van Zte en dat is Chinees, Huawei ook dus het lijkt me dat die elkaar niet blokkeren.

Vul je Forum profiel in en een moderator kan het oppakken.

Maar ik denk niet dat het aan de v10 ligt.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DHU ik heb nog geen reactie van je gezien in het topic na het antwoord van @martijn197108. Heb je ondertussen weer verbinding en zou je anders zoals aangegeven inderdaad je profiel in willen vullen? Dan kunnen we voor je verder kijken. 

Reputatie 1

Bedankt Martijn en Bram.

Nee, verhaal over pairbonding kon ik niets mee, zegt me ook niets. Huawei icm V10 geven volgens diverse fora ook elders problemen, ondanks de chinese afkomst...

Problemen zijn alleen maar toegenomen, WIFI signaal lijkt heel sterk te fluctueren zodat VPN verbindingen er ook heel vaak uit liggen en Teams meetings eigenlijk niet mogelijk zijn. Ik zal het profiel invullen, ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +17

@DHU ik heb het voor je nagekeken en je hebt inderdaad geen pairbonding maar zit op een glasvezel verbinding. Om een goed overzicht te krijgen en zo goed mogelijk je te kunnen helpen heb ik een aantal vragen. Voornamelijk hoe het gaat met de rest van de apparatuur. Ik zie dat je een tv-ontvanger van ons gebruikt. Doet deze het wel altijd goed of geeft die ook wel eens storing? Daarnaast is het dus veelal worstelen met de verbinding met de Huawei toestellen. Heb je ook andere toestellen in huis en geven die ook problemen op hetzelfde moment dat de Huawei verbindingsproblemen heeft? Maak je verder ook gebruik van wifi versterkers in huis? En zo ja, wat voor versterkers zijn dat? Als laatste vroeg ik me af of het voor de storing nog uitmaakt met hoeveel mensen je tegelijkertijd de verbinding gebruikt. Of de instabiliteit bijvoorbeeld meer voorkomt als iedereen tegelijkertijd internet gebruikt of dat het ook voorkomt als je in je eentje thuis bent en alleen een WhatsApp berichtje probeert te versturen. Als laatste vroeg ik me nog af of er apparatuur in huis is die veel internet gebruikt. Om een voorbeeld te geven, ik heb zelf een computer met Steam daarop geïnstalleerd. Als ik daarmee een spel download kan ik geen YouTube meer kijken op mijn mobiel, ondanks een 200Mbit verbinding. Denk dus voornamelijk aan apparatuur als spelcomputers. Laat het hier weten en dan gaan we kijken wat we kunnen doen om het te verhelpen. 

@DHU ik heb het voor je nagekeken en je hebt inderdaad geen pairbonding maar zit op een glasvezel verbinding. 

Ik kan het fout hebben maar dan word er toch altijd een box12 geleverd?

Reputatie 7
Badge +17

@martijn197108 je hebt gelijk dat als je op dit moment een nieuw abonnement krijgt op een adres waar glasvezel beschikbaar is we daarbij inderdaad een Box12 krijgt. Wel zijn alle modems vanaf de H220n (V7) geschikt voor de meeste glasvezelverbindingen. Als je een 1000Mbit glasvezel verbinding hebt dan is de V10 daar niet geschikt voor maar heb je een V10a maar nieuwer voor. Het korte antwoord op je vraag is dus dat het er net even vanaf hangt. Wel sturen we altijd een geschikt modem uiteraard.

Reputatie 1

Dat leek mij ook, na doorlopen WIFI-manager en contact met Klantenservice, zie mijn andere topic “Waarom krijg ik de Experiabox V10a en niet de Box12?”

Dat leek mij ook, na doorlopen WIFI-manager en contact met Klantenservice, zie mijn andere topic “Waarom krijg ik de Experiabox V10a en niet de Box12?”

Heb je nou een V10A of V10?

V10
V10A

 

Reputatie 1

@Bram_ : hierbij de situatie in volgorde van je vragen:

  • TV-ontvanger werkt goed, soms (1x per week of zo) storing;
  • TV loopt via 220-net (PowerLine KPN), dus niet via WIFI;
  • Huawei kunnen meestal simpelweg geen verbinding maken (“Toegang tot netwerk ontzegd”), duurt soms half uur tot er wel verbinding wordt gemaakt. Telefoon Motorola geeft aanzienlijk minder problemen, maar werkt ook lang niet altijd goed.  Geldt ook voor Acer lapbook en Chromebook, verbinding maken is zeer moeizaam;
  • 2 WIFI-punten (via KPN), bedraad. Op de 1e verdieping nabij een thuiiswerkplek een WIFI-repeater (Maginon);
  • Hoe meer mensen hoe meer storing lijkt het (laptops, telefoons);
  • WIFI op begane grond is redelijk, 1e verdieping is zeer matig, zolder is vrijwel afwezig;
  • VPN-verbindingen voor thuis werken vallen er aantal keer per dag uit, soms meer keer per uur, waarschijnlijk omdat WIFI-signaal niet stabiel genoeg is;. Thuiswerken is haast niet te doen (Teams, maar ook haperende Outlook, herstelde documenten Word/Excel ed)
  • Computer met o.a. Steam (op zolder) is aanwezig, werkt echter ook via de PowerlIne..  Dit lijkt de WIF-situatie niet negatief te beïnvloeden, ook als deze niet aan staat is de WIFI niet stabiel/sterk.

Dus naast de perikelen met Huawei is ook in algemene zin de WIFi-verbinding niet best., qua sterkte, bereik en stabiliteit.

Ik hoop dat je hiermee een beter beeld van de situatie hebt.

Het is met de V10a in ieder geval een stuk slechter dan hiervoor (wat destijds reden was voor een ander modem)

Reputatie 1

@martijn197108  hier staat een V10A, maakt dit het verhaal anders?

@martijn197108  hier staat een V10A, maakt dit het verhaal anders?

Zeker,Ook omdat je KPN wifiversterkers hebt,Het zou kunnen dat die apparaten niet met 5GHZ om kunnen gaan,Er komt een update waarbij je een extra 2.4ghz netwerk aan kan maken maar dat duurt nog even.

Of is die update er al @Joep1965 ?

Badge +19

Ik zie dat er data verstuurd wordt via het elektriciteitsnetwerk. Wanneer stoppen we daar nou eens mee. Die zorgen 9 van de 10 keer voor grote problemen op je netwerk. Data verstuur je via een utp kabel en niet via een stroomkabel. Andersom gaat namelijk ook niet. Houtje touwtje spul!! Verwijder ze maar en je problemen zijn opgelost. Is het zo simpel? Ja zo simpel is het. Sorry @DHU dat ik het zeg maar het is gewoon een heel rommelig netwerk. Het moet echt anders wil je probleemloos kunnen doen wat je wil doen.

Ik zie dat er data verstuurd wordt via het elektriciteitsnetwerk. Wanneer stoppen we daar nou eens mee. Die zorgen 9 van de 10 keer voor grote problemen op je netwerk. Data verstuur je via een utp kabel en niet via een stroomkabel. Andersom gaat namelijk ook niet. Houtje touwtje spul!! Verwijder ze maar en je problemen zijn opgelost. Is het zo simpel? Ja zo simpel is het.

Dit is een wifiprobleem,Ik verwacht niet dat dit door de powerline dingen komt.

Ja,Het is rotzooi maar ik geloof echt niet dat dit de oorzaak hiervan is.

Badge +19

@martijn197108 geloof me. Ze kunnen het hele netwerk slopen. Recent nog twee gevallen hier gehad. Het hele netwerk niet stabiel. Ik vraag of ze willen testen zonder dvs en het probleem is opgelost.

@martijn197108geloof me. Ze kunnen het hele netwerk slopen. Recent nog twee gevallen hier gehad. Het hele netwerk niet stabiel. Ik vraag of ze willen testen zonder dvs en het probleem is opgelost.

Nou probeer het maar dan @DHU .

Als dit echt waar is vind ik dat KPN direct moet stoppen met de verkoop,Mijn eigen netwerk is gelukkig al een tijd DVS vrij:sweat_smile:

@martijn197108geloof me. Ze kunnen het hele netwerk slopen. Recent nog twee gevallen hier gehad. Het hele netwerk niet stabiel. Ik vraag of ze willen testen zonder dvs en het probleem is opgelost.

Nou probeer het maar dan @DHU .

Als dit echt waar is vind ik dat KPN direct moet stoppen met de verkoop,Mijn eigen netwerk is gelukkig al een tijd DVS vrij:sweat_smile:

Hallo @martijn197108 , ze hoeven niet te stoppen met de verkoop, want KPN zegt er overal duidelijk bij dat de inzet van die DVS’en niet door KPN ondersteund wordt en als een klant ze dan toch wil gebruiken is dat voor zijn/haar eigen risico.

 

Reputatie 1

@Bram_ , kun je in de beantwoording bovenstaande ook meenemen? 

Reputatie 1

@Bram_  inmiddels geeft TV en radio ook problemen, STB-LTV-0001?? 

 

Reputatie 1

En stb-nmc-400 eerder vandaag en nu weer fors aantal keer

 

Zit de DVS wel goed aangesloten?Dus niet in een verlengdoosje en er mag niks naast zitten.

Zie hieronder:

 

Reputatie 1

Jazeker, zit goed. Al jarenlang geen probleem... 

Reputatie 1

@Bram_  vandaag zijn 3 van de 4 mensen NIET thuis, de WIFI-verbinding is zelfs met 1 persoon zo slecht dat bellen niet lukt en er via de eigen mobiel wordt gebeld. Wat is hier aan de hand? 

Reputatie 7
Badge +17

@DHU poeh dat gaat wel aardig hard ineens. Ik heb nu net nogmaals de verbinding gemeten en die lijkt nog altijd stabiel. Laten we op dit moment bij de basis beginnen. Ik zou je willen vragen eerst alle niet noodzakelijke dingen van het modem los te koppelen. Dat is inclusief de powerlines. Wat @Joep1965 zegt klopt namelijk wel. Het kan zijn dat die het netwerk ontregelen. Er zijn genoeg huishoudens waar ze inderdaad jaren hun werk rustig doen zonder storing. Maar als er wel storing is kijk je eerst naar de meest waarschijnlijke oorzaken. Als je alles losgekoppeld hebt wil ik je vragen je glasvezelpunt meer dan 120 seconden stroomloos te houden. Nadat je dat gedaan hebt laat je die 10 minuten opstarten. Daarna wil ik je vragen nog een reset van je modem te doen zoals aangegeven bij stap 2

Gezien de problemen vrijwel continu zijn moet het dan makkelijk te controleren zijn of je mobiele telefoon weer goed verbinding via de wifi wil maken. Als dit het geval is en dat gaat soepel, voeg dan per stuk alle apparaten weer toe aan het netwerk. Je kan hierbij kiezen om bijvoorbeeld gelijk de powerline weer toe te voegen om te zien of dat weer voor instabiliteit zorgt. Ook wil ik je aanraden in de handleiding van de powerline adapter te kijken hoe je deze kan resetten/updaten. Daarbij is het ook zo dat als je een model ouder dan de DVS650 hebt het toch echt beter is deze te vervangen. Dit kan met een nieuwer model DVS, maar er is geen optie mooier dan gewoon een rechtstreekse kabel. 

Zodra je door deze stappen weet welk apparaat voor de verstoring zorgt kunnen we kijken of het een kwestie is van vervangen of instellen. Over het algemeen geldt voor netwerken hetzelfde als voor alle andere dingen. Hoe meer stappen je toevoegt hoe ingewikkelder het wordt. Het is prima mogelijk een netwerk te hebben met veel apparatuur, switches en versterkers. Maar het is altijd gevoeliger voor storingen dan een netwerk zonder. 

Reputatie 1

Oké, bedankt @Bram_ dat zal ik doen. Laatste zin is een halve? Dit systeem is toch niet gecompliceerd?

Dat het ingaande signaal goed is, is prettig.

Blijft heel vervelend dat deze problemen pas zijn ontstaan met de V10a.

En zonder Powerline is er geen TV of radio mogelijk in de huiskamer