Beantwoord

Problemen met Huawei telefoons na modem swap Experia Box V10

  • 11 January 2022
  • 34 reacties
  • 368 keer bekeken

Reputatie 1

Na de WiFi manager te hebben doorlopen is modem v9 vervangen door KPN. Ik verwachtte een V12, dit bleek echter een v10. Sinds die tijd hebben de Huawei telefoons geen tot slechte WiFi, wordt toegang tot netwerk geweigerd en werkt dit nieuwe modem absoluut niet!

Uit diverse topics lees ik dat v10 met Huawei een (bekende) slechte combinatie is en helaas niet op te lossen. Dus KPN: Kan deze v10 svp worden omgewisseld voor een V12? 

icon

Beste antwoord door DHU 1 February 2022, 20:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@DHU je hebt gelijk! Ik weet niet precies waarom die halve zin daar is weggelaten maar ik heb het gewijzigd. :wink:

Reputatie 1

@Bram_  bedankt, naar aanleiding van de diverse antwoorden het volgende: de Powerline lijkt geen storing te veroorzaken, de WiFi repeater verwijderen levert wel een positief resultaat op (hoewel inloggen Huawei lastig blijft). Via het advies van de KPN app wordt 2x SuperWifi aanbevolen als oplossing. De volgende vragen komen dan op:

- is inloggen Huawei's dan opgelost? 

- geven deze punten zowel WiFi als ethernet?  Of is dit een keuze? 

Kunnen met SuperWifi de DVS-en vervallen, oftewel kan zowel TV (huiskamer) als internet (zolder) via de ethernetpoort worden aangesloten? En tevens WiFi? 

- 2 punten lijkt me weinig, 1 komt  al direct naast de V10a te staan,  begrijp ik dat goed?

- 1 punt in de meterkast, 1 in de huiskamer, 1 op zolder dus minimaal  3 punten nodig? Ook nog een 4e, tussen de begane grond en de zolder? Of is dat overdreven?

- ik lees dat de V10a geen mesh netwerk maakt, de  V12 wel?  Levert dit alsnog problemen en frustraties op? 

Dus concrete vraag: is SuperWifi hier inderdaad de oplossing? 

Alvast bedankt voor je reactie! 

- is inloggen Huawei's dan opgelost? 

Vermoedelijk komt het door dat 2.4 en 5GHZ geen verschillende namen kunt geven,Dus ik denk dat dat niet gaat helpen,Want de V10A blokkeert dat dan:sleeping: Alleen met Superwifi i.c.m een V10 of Box12(mits 312 of 516 firmware)kan je verschillende ssid´s maken van 2.4 en 5GHZ.

- geven deze punten zowel WiFi als ethernet?  Of is dit een keuze? 

zowel wifi als ethernet(1poort).

 

Kunnen met SuperWifi de DVS-en vervallen, oftewel kan zowel TV (huiskamer) als internet (zolder) via de ethernetpoort worden aangesloten? En tevens WiFi? 

In principe wel,Zo doen monteurs dat ook vaak.Echter blijft een kabel altijd het beste.

 

- 2 punten lijkt me weinig, 1 komt  al direct naast de V10a te staan,  begrijp ik dat goed?

DE V10A doet zelf ook aan mesh en er hoeft er dus niet eentje naast te staan.

 

- 1 punt in de meterkast, 1 in de huiskamer, 1 op zolder dus minimaal  3 punten nodig? Ook nog een 4e, tussen de begane grond en de zolder? Of is dat overdreven?

Ja,Dat is in de meeste huishoudens overdreven.

 

- ik lees dat de V10a geen mesh netwerk maakt, de  V12 wel?  Levert dit alsnog problemen en frustraties op? 

 

De V10A heeft mesh.Daarin maakt het dus niet zo veel uit.j

Reputatie 1

@martijn197108 bedankt, helder! Na wat Google-en zie ik dat de V10a inderdaad mesh ondersteunt, na update. Mijn versie build 498-owl zou dan idd geschikt zijn.

Dan is het denk ik logisch om de huidige bedrade Experia WiFi (geplaatst juist buiten de meterkast ivm eventuele storing in de meterkast) te vervangen door een Superwifi?  De huidige 2 bedrade WiFi punten hebben dan geen meerwaarde meer neem ik aan? Of geven zelfs storing? 

@Bram_  wat is jouw idee over de Huawei's en Superwifipunten? Ook gezien dit topic:

En de laatste vraag:  gaat een Superwifi punt met bedrade PC met Steam nog een aandachtspunt worden? 

 

Dan is het denk ik logisch om de huidige bedrade Experia WiFi (geplaatst juist buiten de meterkast ivm eventuele storing in de meterkast) te vervangen door een Superwifi?  De huidige 2 bedrade WiFi punten hebben dan geen meerwaarde meer neem ik aan? Of geven zelfs storing? 

 

Dat kan,Maar volgens mij werkt superwifi en experia wifi prima samen.

@Nick83 heeft die opstelling en volgens hem werkt dat prima.

Reputatie 1

Goedemorgen @Bram_ , ik heb van @martijn197108 al de nodige antwoorden gekregen, dat heeft goed geholpen, kan ik van jou ook nog een reactie krijgen? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DHU! Op je vraag over SuperWifi en Huawei heb ik niet direct een mening. Ik zie daar niet herhaaldelijk problemen mee. In het topic dat je aangaf is dit opgelost door de wifi naam te veranderen. Ik heb dat signaal wel eerder gezien maar niet specifiek bij Huawei. Verder ben ik het eens met alles dat @martijn197108 hier heeft gezegd. En hulde voor de volledigheid van de antwoorden! 

Verder werken de SuperWifi en Eperia Wifi prima samen. Ik zou zelf geen geld uitgeven aan het nu vervangen van een Experia Wifi door een SuperWifi als het met de Experia Wifi goed werkt. Zoals @martijn197108  aangaf kan je daarmee wel de DVS uit het netwerk halen. Dat is altijd fijner. Maar zou ik zelf bewaren als vervolgstap op het moment dat de DVS ook echt aantoonbaar instabiliteit veroorzaakt. Geld uitgeven kan altijd nog. 

Reputatie 1

Goedenavond, hierbij kleine update : ik heb Superwifipunten besteld (3 x, advies was 2), in eerste instantie nog steeds niet voldoende dekking op zolder. Is inmiddels met wat experimenteren met de locaties van de punten opgelost.

Huawei's geven nu geen foutmeldingen meer, dus het lijkt na deze investering ook opgelost.

Powerline is nog actief.

@Bram_  en @martijn197108 : nogmaals bedankt voor het meedenken 

Top!!!