Problemen met router en V10 ontvangen in plaats van een Box 12

  • 25 June 2022
  • 12 reacties
  • 73 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ik woon in een flatgebouw en heb veel problemen met mijn router.KPN beloofde mij een V12 . Het beste voor mij Maar helaas V10 gekregen en  ingehuurde ZZP er ,geen KPN monteur gehad die router we niet had laten veranderen.Dus denk nog steeds open netwerk waar gretig gebruik gemaakt wordt door flatbewoners.probleem voor mij onoplosbaar

*Admin: Eigen topic aangemaakt voor vraag. Link naar origineel topic.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Helaas?? Wees blij met de v10!! Het beste modem wat kpn heeft!! Wat gaat er mis dan?? De box 12 is niet geschikt voor iedere verbinding trouwens. 

Reputatie 7
Badge +24

Dus denk nog steeds open netwerk waar gretig gebruik gemaakt wordt door flatbewoners.probleem voor mij onoplosbaar

Wat bedoelt u hier mee? Want dat is gewoon onzin. De Experiabox v10 heeft geen open netwerk. 

Fijn te lezen Nick 83 maar problemen zijn legio.Maar ik verwacht niet dat jij die kunt oplossenDus  bedankt voor je reactie

 

 

Badge +19

Op het forum helpen klanten elkaar.  Als u daar geen gebruik van wil maken dan bent u hier niet op het juiste adres.

Dat dacht ik ook altijd maar meteen zo'n negatieve houding kan ik alleen maar iets bij bedenken.

Ik weet genoeg en ik mag net zo vaak op dit forum als jij dacht ik zo

Hallo @A M wat bedoel je met 'open netwerk'?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi A M, welkom hier. 

Wat is er precies aan de hand? De Box 12 is inderdaad niet geschikt voor alle verbindingen, in sommige gevallen wordt de V10 geleverd. Dit is echter een uitstekende modem. Dus ik denk graag mee. Wat bedoel je precies met open netwerk? Dat iedereen op je WiFi verbinding kan komen? 

Ik weet niet of het nog zo is, maar KPN heeft een tijd geprobeerd met hun koperdraad een soort open netwerk te creeren. Daar moest je wel toestemming voor geven. 

Heb je dat niet gedaan, dan kan je op elke Experiabox (het is een Router, geen modem, een modem kan je niet configureren dat moduleert alleen) via een wachtwoord zelf beveiligen dat een verbinding alleen wordt opgezet als je het juiste wachtwoord gebruikt. Je kan dat dus zelf doen. Je bereikt de router door via een bekabelde verbinding op je computer in te toetsen in een browser 192.168.2.254 

Ik heb hier vaak gelezen dat @JanD ook de originele V10 heeft, hij was er altijd lyrisch over. Dus bij problemen helpt die je ongetwijfeld verder. 

Hallo @dommeke als de Experiabox op een koperlijn is aangesloten (DSL) dan is het een modem.

Is de Experiabox op glasvezel aangesloten dan is het een router.

Ik had inderdaad een V10, maar sinds de overgang naar glas een KPNBox12 omdat de telefoon niet meer op stoom wilde komen na aansluiten van de V10 op glas.

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet of het nog zo is, maar KPN heeft een tijd geprobeerd met hun koperdraad een soort open netwerk te creeren. Daar moest je wel toestemming voor geven. 

Heb je dat niet gedaan, dan kan je op elke Experiabox (het is een Router, geen modem, een modem kan je niet configureren dat moduleert alleen) via een wachtwoord zelf beveiligen dat een verbinding alleen wordt opgezet als je het juiste wachtwoord gebruikt. Je kan dat dus zelf doen. Je bereikt de router door via een bekabelde verbinding op je computer in te toetsen in een browser 192.168.2.254 

Ik heb hier vaak gelezen dat @JanD ook de originele V10 heeft, hij was er altijd lyrisch over. Dus bij problemen helpt die je ongetwijfeld verder. 

Nee, dat bestaat niet meer. Dat heette destijds KPN FON, je kon verbinden met modem van andere klanten die dit ook aan had staan in hun modem. Sinds augustus 2020 bestaat dit niet meer. 

Bedankt voor alle berichten.Ik had alleen liever de beloofde V 12 gehad

Hallo @dommeke als de Experiabox op een koperlijn is aangesloten (DSL) dan is het een modem.

Is de Experiabox op glasvezel aangesloten dan is het een router.

 

Gewoon even om misverstanden te voorkomen. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Modem
https://nl.wikipedia.org/wiki/Router

Een Experiabox bevat echter wel een modem, Deze zorgt voor de modulatie van een Analoge verbinding (ISDN is nooit gedaan) en/of glasvezerl naar Ethernet EEE 802.3 en naar Wifi 802.11. Voorzover ik weet is  de packeteering  TCP/IP https://nl.wikipedia.org/wiki/TCP/IP