Beantwoord

ptt kastje in de tuin verwijderen

  • 23 May 2020
  • 33 reacties
  • 1969 keer bekeken

wij hebben in de achtertuin bij de achtergevel een kastje van ptt telecom staan. Ivm een uitbouw willen wij deze graag weg hebben. Word deze nog gebruikt? kunnen wij deze zelf verwijderen of moet dit door KPN gedaan worden?

 

icon

Beste antwoord door veen1 5 July 2020, 23:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Zomaar iets losdraaien met een schroevendraaier is dan ook zeer sterk af te raden!

Dan is het vreemd dat een consument hier zomaar bij kan @jordy.vanderbolt, dan had dat met een speciale sleutel afgesloten moeten zijn. Maar gelijk dat je zegt dat @veen1 niet aan dat kastje moet sleutelen. 👍🏼

Geloof het of niet, maar bij KPN wordt er ook nog gebruik gemaakt van coax. Dit betreft verbindingen die hele lange tijd geleden tot stand zijn gebracht, en de gebruikers deze willen behouden. De snelheid die hier overheen gaat is ongeveer 2 mbit/s, maar is uiterst betrouwbaar (buiten kabelbreuk om dan). Mocht hier nog een verbinding van actief zijn, dan wordt er grof geld betaald door de gebruiker.

Kom eens met praktische informatie waar nu anno 2020 die coaxkabel voor gebruikt wordt. KPN heeft al aangegeven dat die niet van hun is. Dus wie moet veen1 en andere forumlezers nu geloven aangaande spullen in de achtertuin van veen1.

2Mbps suggereert een digitaal transportkanaal. Een globale blik op die foto zegt mij dat dit een 1-richtings splitter versterker is, dus hoogstens iets van broadcasts, het 10voudige aan snelheid komt nu draadloos naar je toe (DVB). In de vorige eeuw had je coax/BNC gebaseerd ethernet van 2 Mbps. Busstructuur, gammel als de pest, vandaar dat je gelukkig nu ster structuren hebt.

Maar als KPN geen eigendom claimt en Ziggo het niet weet en het verder zoeken is van wie het dan wel is, lijkt het utopie dat die veel waard is. Je weet n.l. niet waar het vandaankomt en ook niet waar het heen gaat. En wie gaat het dan repareren als er ergens een breuk/schade ontstaat door werkzaamheden, dus waar zit het euvel?

Geloof het of niet, maar bij KPN wordt er ook nog gebruik gemaakt van coax. Dit betreft verbindingen die hele lange tijd geleden tot stand zijn gebracht, en de gebruikers deze willen behouden. De snelheid die hier overheen gaat is ongeveer 2 mbit/s, maar is uiterst betrouwbaar (buiten kabelbreuk om dan). Mocht hier nog een verbinding van actief zijn, dan wordt er grof geld betaald door de gebruiker.

Het zou dus zomaar eens kunnen zijn dat hier nog een actief signaal op zit, maar het zijn er nog weinig bij KPN. Hoe dan ook, ga hier niet zomaar iets aan veranderen, dit betreft vaak zeer cruciale verbindingen. Zomaar iets losdraaien met een schroevendraaier is dan ook zeer sterk af te raden!

 

@jordy.vanderbolt Nog leerzaam ook hier.

 

En welke idioot betaald grof geld voor 2 mbit over coax van kpn ?

( waarvoor ? alarm, nood verbinding )

ik ben nieuwsgierig

 

 

Even een update,  ik heb kkngeveer anderhalve week geleden alle groene kabels afgekoppeld. Er is geen mknteur voor langs geweest. Wel werd ik gebeld door Ziggo over de aanvraag voor het verwijderen van het kastje. Zij vertelden dat er geen kosten aan verbonden waren en dat ze morgen(afgelppen vrijdag) langs konden komen om hem te verwijderen. Het goede nieuws is dus dat dit kastje nu eindelijk verwijderd is. Bedankt allemaal voor het meedenken, dit topic kan op slot

Reputatie 7
Badge +22

Even een update,  ik heb kkngeveer anderhalve week geleden alle groene kabels afgekoppeld. Er is geen mknteur voor langs geweest. Wel werd ik gebeld door Ziggo over de aanvraag voor het verwijderen van het kastje. Zij vertelden dat er geen kosten aan verbonden waren en dat ze morgen(afgelppen vrijdag) langs konden komen om hem te verwijderen. Het goede nieuws is dus dat dit kastje nu eindelijk verwijderd is. Bedankt allemaal voor het meedenken, dit topic kan op slot

Wat fijn dat het is opgelost @veen1, nu het kastje weg is kun je in de tuin aan de slag. En, heb je plannen? (Beetje nieuwsgierig) :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Top! Heel fijn dat Ziggo toch door heeft gekregen dat het hier een Ziggo kastje betreft en hem heeft verwijderd :slight_smile: Bedankt ook voor de update!

als je denkt dat deze melding verleden tijd is, word je plots gebeld door Kpn met de mededeling dat ze langs komen om de glasvezelaansluiting te verwijderen naar aanleiding van de melding over het kastje…..

Reputatie 7
Badge +20

Ik raak een beetje in de war van jouw bericht :sweat_smile: Je bent nu gebeld over een melding over een kastje van Ziggo dat maanden geleden al verwijderd is? En dan ook nog met de mededeling dat we de glasvezelaansluiting gaan verwijderen? Zonder verdere context klinkt dat nogal vreemd:thinking: Ik neem aan dat je ze hebt uitgelegd hoe de vork precies in de steel steekt hier?