Beantwoord

Regelmatig last van kortdurend wegvallen internet

  • 23 March 2022
  • 35 reacties
  • 944 keer bekeken

Reputatie 1

Regelmatig last van kortdurend wegvallen van internet. Als ik op kpn storing zoek is er nooit ergens een storing. Dit begint toch wel te irriteren en bv de functie tv gids werkt ook niet. Eigenlijk speelt dit al een paar jaar en het is niet erg genoeg om van provider over te stappen, maar ik hoop wel dat kpn dit serieus gaat onderzoeken.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 March 2022, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 1


Het wordt wel lastig om op het juiste moment te bellen

Reputatie 1

Zou het misschien toch aan het modem kunnen liggen?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dat zijn inderdaad lastige tijdstippen om te bellen. Ik heb de verbinding nogmaals doorgemeten: het modem is al 22 dagen online.

De verbrekingen die je hier ziet, zitten dus na het modem. Wat heb je allemaal aangesloten in jouw netwerk? Is er een ander apparaat dat probeert een IP-adres uit te geven, zoals bijvoorbeeld een NAS?

Reputatie 1

We gebruiken geen NAS. We hebben een sonos aangesloten, te weten een playbar 1e generatie, een sub, 2x play 1 , 1e generatie, 2x play one, 2x play 3 , 1e generatie alles aangestuurd via een boost.

Verder werkt er een epson printer via wifi, een waterontharder aangesloten via wifi. 
 

TV is bedraad met utp cat6 plus een dvd speler 

Drie stuks wifi extender van kpn

1x een draadloze verbindingsset  dvs200 van kpn

Op 1 wifi extender zit een tv-kastje, 2x game computer en zo nu en dan een playstation 4 aangesloten 

 

Badge +19

Begin eerst maar met het verwijderen van die dvs 200. Die is al zo oud en het gebruik van draadloze verbindingsets is altijd onverstandig.  Geven heel veel problemen. Waar gebruik je die voor?

Reputatie 1

Joep1965, de dvs200 is onze verbinding met de garage/kamer en een andere oplossing om daar tv te kunnen kijken heb ik niet. Ik sta open voor de geniale oplossing 

Badge +19

Als ik het zo bekijk ben je best een aardige gebruiker wat data betreft.  Maar wat ik ook zie is dat jouw netwerk daar totaal niet op ingericht.  Dit gaat nooit probleemloos werken. En ik snap het hoor, kabels trekken is veel werk maar wat jij allemaal wil doen gaat draadloos niet werken.  Alleen al wat er aangesloten zit op die ene wifi extender is teveel tenzij die bekabeld is aan het modem. Problemen met imgp snooping liggen op de loer. Het moet anders. Sorry!

Reputatie 1

Joep1965, ik ben het met je eens dat het anders moet, maar een kabel naar de garage/kamer betekent in mijn geval door de spouwmuur boren en ca 3 meter graven vandaar de huidige oplossing.

De “overbelaste “ wifi extender is mat een utp cat6 kabel aangesloten op het modem.

Badge +19

Ik snap het hoor. Koop dan in ieder geval de dvs 1200. Die is veel moderner en kan hogere snelheden aan. Probeer het en is er geen verschil stuur ze dan binnen 14 dagen terug. De kans dat ze goed werken is het grootste als ze op dezelfde groep/fase zitten. En zet boven een switch neer. Sluit de extender en overige apparatuur aan. Die switch MOET igmp snooping ondersteunen.  Deze raad ik aan.

Reputatie 1

Joep1965 bedankt voor de tips, ik ga de dvs200 vervangen door de dvs1200.