Vraag

Regelmatig valt WiFi en tv weg op de Experiabox V10 A

  • 28 December 2023
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Voordat er glasvezel was, was het probleem er ook met veel langzamere internetverbindingen, maar wifi (via telefoons, laptop, tv verbinding, audio chromecast etc) valt zeer regelmatig weg.

Tijdens teamsverbindingen voor het werk is het ca. een maal per 2 vergaderuren.

Meestal duurt het 1 รก 2 minuten en is de (internet)verbinding weer terug. Er is wel verbinding met modem, maar geen internet.

Ook tv heeft wel eens problemen. Deze werkt via verbindingen in het stopcontact.

Wifi versterkers gekocht in de hoop dat deze het zouden verbeteren, maar geen effect. Ook deze verliezen regelmatig de connectie met het modem.

We worden er gek van. Gebeurd veel te vaak en daar hebben we een veel te duur abonnement voor.

ย 

ย 

ย 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Mavastarian, ik denk graag mee.ย 

Laten we eerst bepalen of de hele verbinding wegvalt of alleen de WiFi. Op de momenten dat WiFi niet werkt, kun je dan wel tv kijken? En heb je toevallig ook een pc/laptop met een kabel op de modem aangesloten?ย 

Wat je in ieder geval kunt doen is de WiFimanager draaien. Ik benieuwd wat je dan te zien krijgt. Heb je de modem ook eens helemaal gereset?ย 

Afgelopen dagen 2 op laptop dit probleem en getest met lan-kabel:

06-01-2024

Telefoon wel wifi met internet.

Laptop niet.

Ook met lankabel niet.

Modem uit- en weer aangezet wel internet via lan en wifi:

ย 

Het is meestal zo dat er 1 of enkele aparaten geen internet hebben en de rest nog wel.

Of dat de tv het niet doet, maar wel nog wifi met internet op de telefoons.

ย 

Op 08-01 vroeg in de ochtend precies hetzelfde: geen wifi internet op laptop, maar ook niet met lan-kabel.

Mobiele telefoon op dat moment in orde. TV doet het ook. Ipad ook in orde.

Bij netwerkbeheer:

Weer modem moeten herstarten. Daarna weer wifi met internet op laptop.

1 week geleden heb ik ook een volledige modem reset gedaan.

Mijn conclusie is dat er iets met het modem zelf is.

Graag actie / oplossing.

Groet,

Mark

ย 

ย 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je uitleg.ย 

Ik zie dat je glasvezel hebt. Zou je het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? Als dat gedaan is, zou je dan ook de Experiabox V10 A willen resetten?ย 

Heb je trouwens ook andere apparaten in je netwerk? Denk aan switches, routers of draadloze adapter.

Is allemaal destijds gedaan.

Nog steeds veel te vaakย uitval.

Heb Ziggo deze week aan de voordeur gehad met prachtig aanbod en een monteur die langs komt.

Als er nu geen adequate actie vanuit jullie komt ga ik weer terug naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +24

Ik hoop dat je toch bij ons blijft.

Mag je ik je toestemming om een analyse te doen van je netwerk thuis? Ik zie verder niets behalve de aangesloten apparaten.ย Zou jeย je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?ย 

ย 

Profiel gevuld, maar weinig toegevoegde waarde. Modem/verbinding is het probleem.ย 


Om 10:13 weer 2 minuten geen internet tijdens invullen KPN profielโ€ฆ

streaming chromecast audio gestopt en op telefoon geen wifi teken meer.

Meestal komt het binnen 2 minuten terug, maar regelmatig moeten we alsnog het modem uit- en weer aanzetten.

Graag zsm analyse en oplossing.

ย 

Als aanvulling op eerdere vraag:

Heb je trouwens ook andere apparaten in je netwerk? Denk aan switches, routers of draadloze adapter.

Nee, wel wifi punten KPN en televisie connectie via stroomnet.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor de gegevens. Ik zie de verbrekende verbindingen ook. De eerste stap is om de modem om te ruilen voor een nieuwe, aangezien je zelf alles al hebt gedan wat je kon doen.ย 

Dit kan bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Zot zou dan zijn: ALLSAFE Mini Opslag Maastricht aan de Pastoor Jacobsweg 100 of de Gamma aan deย Oostermaasweg 3. Heb je een voorkeur? De huidige modem kun je dan in een doosje meenemen samen met je ID-bewijs.

Ik hoor graag van je.ย 

Graag via de Gamma. Krijg ik een bericht als het kan worden geruild?

Reputatie 7
Badge +19

ย @Mavastarianย Hi Mark, Alex is er even niet, vandaar dat ik in je topic reageer.

Ik heb het omruilen van het modem voor je geregeld, het nieuwe modem ligt vanaf morgenmiddag na 14.30 uur klaar bij de Gamma bij je in de buurt. Je kunt het huidige modem daar inleveren in een doosje, zoals Alex al vertelde, dan krijg je het nieuwe meteen mee. Ik stuur je de details nog even toe in een privรฉbericht.

Reageer