Vraag

Reset modem V10 en SuperWifi punten vanwege geen wifi

  • 26 December 2021
  • 46 reacties
  • 988 keer bekeken

Hoi

Ik stel deze vraag voor mijn ouders .zij hebben modem v10 met super wifi punten. Lampje brandde groen van de super wifi punten en de 3 lampjes ook van het modem. Toch geen wifi. Dus modem gereset en de super wifi punten opnieuw geïnstalleerd . ( niet gereset)

Toen werkte het 3 dagen goed toen dezelfde probleem weer. Moet je altijd de super wifi punten resetten? Mijn ouders hebben de modem altijd op fabrieksinstelling , namelijk.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Grote kans dat de Superwifi’s andere wifi gegevens uitstraalde dan het huidige modem. Resetten van de Superwifi’s was dan voldoende geweest om dat recht te trekken, en anders erop inloggen.

Kan op ip adres of met de thuisapp. Sowieso handig als je er straks mee bezig gaat. Herkenbaar wifi naam en wachtwoord instellen en opschrijven.

 

Resetten doe je door pinnetje achterop de 1e superwifi ingedrukt houden tot lampje uitgaat. Als het goed is geeft hij daarmee opdracht aan de ander 2 om ook te gaan resetten. 

Ze zouden dan de wifi gegevens van het modem moeten overnemen, of eerder opgeslagen gegevens.

Daarom is bekabeld inloggen het handigst. Mocht het verwarrend zijn welk wifinetwerk je moet hebben, ben je sowieso verbonden, en kun je het wifinetwerk zelf instellen.

 

Je krijgt waarschijnlijk een box12 denk ik? Die wifi blijft aan. Als je met de wifi gegevens achterop verbind, en de 1e superwifi bekabeld aangesloten hebt, kun je ook onbekabeld inloggen in modem 3n Superwifi’s 

@DennisA78 hoi  ja ik vind het allemaal ingewikkeld zat. Als vrouw zijnde. 

Mijn ouders krijgen de V10 weer.

Maar is het zo als de superwifi ontkoppel bij de V10 dat er weer 4 lampjes gaan branden ? 

Maar goed ik reset toch eerst modem met ontkoppeld wifi punten en dan reset ik de beide wifipunten en dan sluit ik ze weer aan 

Reputatie 7
Badge +10

Maar is het zo als de superwifi ontkoppel bij de V10 dat er weer 4 lampjes gaan branden ? 

 

Niet vanzelf. Moet je wifiknopje ingedrukt houden tot wifilampje aangaat.

 

@DennisA78 maar de Powerknop moet wel aanblijven bij reset ? Ik ben echt een leek op dat gebied

Reputatie 7
Badge +10

@DennisA78 maar de Powerknop moet wel aanblijven bij reset ? Ik ben echt een leek op dat gebied

 

Bij restten v10 of Superwifi’s zet je ze eerst niet uit met de power knop nee.

Enkel dat pinnetje ingedrukt houden met een paperclip/tandenstoker oid.

@DennisA78 ikheb opeens superwifi met paarse lamp

Nog erger

Edit - verkeerde ethernet kabel 

 

 

@DennisA78 Ook na dit gedoe slechte wifi. Zodra nieuwe modem er is ga ik ze aansluiten op kastje tv.

En als dat ook slecht blijft dan maar naar kpn bellen voor installatie monteur 

Mijn ouders zijn aan huis gebonden en ik wil graag dat internet werkt

 

@Nick83  ik moet de super wifi weer resetten als de nieuwe modem komt

Moet ik het voor die tijd doen als ik het oude modem nog heb?

Dus beide ethernet kabel uit oude modem doen en dan resetten?

Vervolgens bij nieuwe modem weer aan sluiten zoals nieuw

 

Of pas resetten als nieuwe modem er is.?

Dus aansluiten met ethernet kabels op nieuwe modem en dan resetten?

Reputatie 7
Badge +10

Als je ze nu goed ingesteld hebt, hoef je ze met het nieuwe modem niet nog een keer te resetten.

De wifi naam en wachtwoord blijven in de Superwifi’s bewaard. Due van het modem gaat immers uit. Wel opschrijven dan, want die gegevens wijken af van wat achterop het nieuwe modem staat.

 

Maar.. er is nu een v10 en er komt weer een v10? Kans is nihil dat het probleem aan de huidige v10 ligt.

Eerder de binnenkomende verbinding of niet goed ingestelde Superwifi’s. Kun je deze v10 net zo goed houden.

Wat ervaar je dan precies? Traag? Wegval?

 

Gebruik je de thuisapp bij installatie? Dit helpt om te zien of ze goed werken/ingesteld zijn.

 

 

@DennisA78 Ik deed vanmiddag iets verkeerds in de thuis app dus ja daar niet verder meegegaan want de superwifi werd blauw want ik wist wachtwoord niet meer. Toen maar mee gestopt en handmatig de super wifi gereset en zelfs dan weet ik niet of ik het goed deed.

in ieder geval toen ik resette heb ik eerst de powerknop aan gelaten maar van beiden super wifi de gele kabel uit het modem gedaan. Was dat goed of niet? Hadden ze bij de reset beiden verbonden moeten blijven met het modem?

De verbinding is doorgemeten vanmorgen door kpn. Dat was wel goed .Het is puur dat we geen wifi hebben om de drie dagen.

Maar die meneer door de telefoon zei voordat we nieuwe modem krijgen de wifi punten dienen te resetten

Daarom heb ik eigenlijk ook geen zin in nieuwe modem maar ja ze worden al ingepakt

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Stappenplan:

  • Alle superwifi’s los van de ethernetkabel, behalve 1. Niks uitzetten.
  • Die ene resetten door pinnetje achterop ingedrukt te houden tot lampje uitgaat. 
  • 5min laten gaan (knippert groen en blauw)
  • Ondertussen de andere superwifi’s, die je los hebt maar wel aan, resetten.
  • Na 5minuten de 2e en 3e superwifi bekabeld aansluiten.
  • Alles een kwartier met rust laten.

Je zal zien dat ze groen en blauw blijven knipperen. Soms groen blijven. Maar na een kwartier zouden ze allemaal groen moeten blijven branden.

De 2e en 3e superwifi kun je dan los halen van de kabel en verzetten. De 1e blijft bekabeld.

@DennisA78 ok bedankt maar de wifi op het modem die zet ik wel of niet aan voordat ik de boel reset? Is dit het stappenplan op het oude modem?

Of is dit het stappenplan op het nieuwe modem.

 

:disappointed_relieved: vind het maar moeilijk

 

Iemand?

Hallo @eiberhofje als je een ‘nieuwe’ installatie doet, staat de wifi op de modem standaard aan, als je dan de superwifi's weer aansluit, nemen die de wifi-gegevens over en zetten de wifi op de modem weer uit bij de V10.

@JanD dus ik hoef ze niet te resetten die superwifi voor het nieuwe modem

Omdat je als je oude modem reset je wel de superwifi moet resetten

@JanD dus ik hoef ze niet te resetten die superwifi voor het nieuwe modem

Hallo @eiberhofje zou ik wel doen, want de nieuwe modem heeft een nieuwe wifinaam en wachtwoord, dan beginnen de superwifi's ook met een schone lei.

 

@JanD en de reset gasat dan precies zoals @DennisA78DennisA78 heeft beschreven

Of  alle superwifi punten onbekabeld resetten op nieuwe modem

Hallo @eiberhofje houd het resetplan van @DennisA78 maar aan, dan gaat het helemaal goed komen.

Succes.

 

Nou lang verhaal kort…

De superwifi valt alleen uit als ik kom dat valt iedereen op. Ik draag wel hoorapparaten misschien heeft dat invloed op die krengen.

Ik heb ze weer aangesloten op de dvs en klaar we gebruikten de super wifi toch alleen voor de tv.

 

Geeft meer rust in de tent

Enn ....morgen nieuwe modem halen die is al op servicepunt

 

 

Hallo @eiberhofje , die draag ik ook, maar als je ze uit zet  zou er dus geen storing meer moeten zijn en alles goed werken?

Hebben jouw hoorapparaten ingebouwde Bluetooth?

@JanD Nee hebben ze niet. Maar het gaat zo ik zit zelf op mijn data verbinding op mijn mobiel als ik binnenkom. Die schakel ik uit zoals vandaag . Dan doe ik mijn wifi aan op mijn mobiel en ik zeg nog steeds wifi. Ik doe de wifi uit en weer aan en hoppa geen wifi. Iedereen kijkt op mobiel en ja geen wifi.…

Toen was ik helemaal klaar met die super wifi. Van het modem gehaald .  Dvs en tv kastje te voorschijn gehaald en dan hebben ze in ieder geval tv.

 Mocht dat storen dan halen we morgen nieuwe modem op.

Mocht deze  ook storen dan bel ik met kpn. Er is nog al veel gegraven in de straat misschien ergens kabel breuk of wat dan ook . Dan kijkt de monteur het maar na