Beantwoord

resetten en opnieuw installeren superwifi punten

  • 31 January 2021
  • 10 reacties
  • 53646 keer bekeken

Vorige week 3 in 1 klant bij kpn geworden, en na installatie door monteur geprobeerd om WiFi password te veranderen via de kpn thuis app, zoals de monteur had geadviseerd. Echter, de app liep vast en daarna bleek dat het modem de oorspronkelijke password had terwijl de superwifi het nieuwe password had aangenomen. Om dit te herstellen heb ik een factory reset van de superwifi gedaan en daarna gepoogd opnieuw te installeren. Eerst volgens de meegeleverde folder wat niet werkte en daarna via de thuis app door de superwifi te koppelen. Dit werkte ook niet en de WiFi werkte helemaal niet meer. (Gedurende de installatie werd in de eindfase de verbinding met WiFi helemaal verbroken totdat de superwifi werd losgekoppeld.) Wie kan mij helpen met advies hoe ik de superwifi weer aan de praat krijg?

icon

Beste antwoord door Joep1965 31 January 2021, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Welk modem heb je on mee te beginnen?

Het is een v12 modem, tv werkt prima, WiFi zonder versterkers werkt ook goed dicht bij het modem.

alleen de superwifi krijg ik niet aan de praat

Badge +19

Sluit de eerste bekabeld aan op de v12. Reset dan de superwifi's en laat em 5 minuten met rust. Daarna de tweede bekabeld aansluiten en resetten. Heb je het zo ook gedaan?

 

Ik had het iets anders gedaan, maar hij is nu aan het resetten volgens jouw voorstel.

en daarna via de thuis app de superwifi weer toevoegen?

Procedure uitgevoerd. Superwifi functioneert wel weer, maar wederom met het alternatieve password t.o.v. De modem. 
Probleem dus nog niet opgelost!  Ik krijg het idee dat de informatie voor de superwifi ook in de modem staat. Zou dat kunnen kloppen?

Badge +19

De Wi-Fi van de Box 12 moet wel uit. Is dat het geval? Daarna kan je inloggen in de super Wi-Fi en het ssid aanpassen. http://192.168.2.151/ het webpassword staat achterop de super Wi-Fi.

WiFi op de v12 uitzetten zal waarschijnlijk moeten door in te loggen in de modem. Dan zal ik de kpn nodig hebben, want het password dat ik gekregen heb werkt niet en ook niet het password dat achter op de modem staat.

 

Als ik inlog in de superwifi kan ik het password wijzigen, maar is hij dan ook weer goed gekoppeld met het modem, of heeft hij alleen dezelfde code?

 

Morgen maar even bellen met de kpn voor het password voor de modem.

Badge +19

Nee aan de zijkant zit een knopje. 

Reputatie 4
Badge +3

begrijp ik het goed dat jouw box 12 en superwifi een ander wachtwoord krijgt dan de standaard wat op de achterkant van de box 12 staat?

 

dit is makkelijk op te lossen door.. 

  • bekabelde verbinding. met laptop of pc. en dan inloggen op 192.168.2.254 admin password staat op de achterkant van de box.. 
  • als jouw telefoon een wps optie heeft. dan hoef je alleen de wps knop op de box 5 sec in te drukken en op jouw telefoon de wps optie aanzetten. dan gaat jouw telefoon koppelen met de wifi. 
  • zelfde kan je ook doen met een laptop je klikt op de wifi naam. het vraagt je om wachtwoord in te voeren of wps knop in te drukken op de box 12. 

als je ingelogd heb in de box 12 en de wifi hebt veranderd, heb daarna kan je de superwifi installeren. volgens kpnthuis app. 

let op in combinatie met box 12 als beide superwifi bekabeld zijn aangesloten. dan valt je wifi weg en krijg je een uitroep teken. dit betekent dat er een ip conflict is. 

 

oplossing is de box 12 opnieuw op starten. kan 2x of 3 keer. als je het voor de derde keer opstart probeer dan de 1e superwifi bedraad op te starten en dan de 2e draadloos.

 

als je het bovenstaande heb gedaan. en je superwifi neemt nog steeds een ander wachtwoord in waardoor je niet in kan loggen op de wifi. weet dan dat de superwifi ook een WPS knop heeft. als je dat indrukt zal het geel knipperen. 

 

denk zelf dat klanten service dit niet zo uitgebreid aan je kan uitlegen ;)

Allen bedankt voor de support. Met behulp van de tips heb ik alles nu functionerend