Beantwoord

Router gaat kortstondig in storing

  • 21 October 2020
  • 40 reacties
  • 299 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 2

Erwin, Ik heb de glasvezel aansluiting om 22:05 van de stroom gehaald en om 22:07 weer opgestart.

Na ongeveer 5 minuten waren de superwifi punten ook weer volledig operationeel.

Nu kijken hoe lang het goed blijft gaan.

Reputatie 2

Goedenavond,

net om 21:05 hebben we weer een storing volgens het vaste protocol gehad. eerst valt internet uit en daarna zie je dat terug op de experiabox waar de leds van kleur verschieten om binnen 2 minuten weer groen te worden.

We hebben dus een volgende stap in ons aanvalsplan nodig.

Ja. Kan ik jou maandagmiddag telefonisch bereiken? Mocht het niet schikken, de rest van de week ben ik op kantoor van 10:00 tot 14:00 (exclusief vrijdag).  Mocht het dan schikken, laat maar weten.

Reputatie 2

Ik ben maandagmiddag bereikbaar.

Leuk je even gesproken te hebben. Tijdens ons gesprek kwam een hub/switch ter sprake.  Omdat een switch IGMP moet ondersteunen om storingvrij tv te kunnen kijken, heb ik je een KPN ondersteund exemplaar toegestuurd.  Verder zit er een NAS in je netwerk. Het kan zijn dat er op de NAS zaken ingesteld zijn die het netwerk verstoren. We hebben afgesproken dat je die configuratie nog even bekijkt. Mocht het wegvallen van het signaal, ondanks deze checks nog steeds optreden, laat het mij weten!

Reputatie 2

Vond het ook fijn om even zo te sparren en zaken snel helder te krijgen.

Ik heb de NAS gecontroleerd. Daarop stond DHCP niet aan.

Ik was vergeten om te melden dat mijn vaste bedrade werkplek net achter een hub hangt. Die heb ik vanmiddag ook uit de keten gehaald. Nu zit in de bedrade verbinding tijdelijk een blokje om 2 netwerkkabels te koppelen. Anders werd het bedraad werken iets te lastig.

In het blokje  zit geen intelligentie. Ik hoop dat dat niet deze problemen kan veroorzaken.

Nu is alles dus zo simpel mogelijk. Kijken hoe het zich gaat gedragen.

Reputatie 2

Goedemorgen,

Gisteren is de nieuwe HUB binnengekomen.

Ik heb hem geplaatst op de plek waar de 2e hub stond.

Ik hoop dat we hiermee de storing hebben verholpen.

Als zich de fout weer voordoet, meld ik mij weer. Maar ik hoop dat dat niet nodig is.

hartelijk groet,

Ik was vergeten om te melden dat mijn vaste bedrade werkplek net achter een hub hangt. Die heb ik vanmiddag ook uit de keten gehaald. Nu zit in de bedrade verbinding tijdelijk een blokje om 2 netwerkkabels te koppelen. Anders werd het bedraad werken iets te lastig.

In het blokje  zit geen intelligentie. Ik hoop dat dat niet deze problemen kan veroorzaken.

Als je een internet signaal gaat splitsen naar bijvoorbeeld één computer en het andere naar itv.  is dit zonder switch die IGMP ondersteunt een potentieel probleem.

Als ik jou tekst goed lees, is dit min of meer een verleng constructie? Waar ook geen itv bij betrokken is? In dat geval is er niks aan de hand.

Reputatie 2

Goedemorgen,

gisteravond, zondag 1/8, hebben wij weer uitval van het internet gehad om 21:08.

Mijn systeem was wel actief, maar ik zat er niet achter op het moment van gebeuren.

ik hoorde pas veel later van de storing, dus heb niet gezien wat er bij de Experia- box gebeurde.

Op mijn eigen bedrade computer had ik ook een melding dat de IP-verbinding was weggevallen, dus bewijs dat het niet alleen met Wifi te maken had.

Wat zijn de opties voor verder onderzoek?

:-( Jammer.  Dan moeten we weer even bellen.

Kan ik je morgen in het begin van de middag telefonisch bereiken? 

Reputatie 2

Ik ben morgenmiddag weltelefonisch bereikbaar.

We hebben voor morgenvroeg een monteur ingeboekt. Laat je weten hoe het afloopt?

Reputatie 2

Goedemorgen,

De monteur is geweest. Hij heeft het glasvezelkastje vervangen. Ik zag net dat het kastje vervangen is door een andere type.

Hij gaf aan dat eerst storing van het glasvezelkastje moet worden uitgesloten, voordat er gekeken kan worden naar de glasvezelverbinding.

Dus nu begin van nieuwe periode zonder storingen. Ik hoop dat die lang duurt.

Had hij nog iets op te merken over je eigen netwerk? Of is daar geen aandacht aan besteed? 

Ik hoop uiteraard ook dat dit de oplossing is. Mocht je het idee krijgen dat het weer mis gaat, laat maar weten. 

Reputatie 2

De monteur heeft geen aandacht besteed aan mijn eigen netwerk.

Hij heeft veel vertrouwen in de Experia V10. Hij gaf dat het probleem vaak zat in het glasvezelkastje of de glasvezelverbinding naar de centrale.

Ik meld mij wel weer bij problemen.

Voor nu bedankt voor de hulp.