Beantwoord

Slechte ervaringen met traagheid KPN Netwerk glasvezel aanleg?

  • 21 June 2022
  • 71 reacties
  • 1193 keer bekeken

Ik loop waarschijnlijk mijn welkoms aanbieding mis ondanks dat ik een van de eerste zou zijn die zich (2 dagen na ingaan van de actie) heeft aangemeld. Gelukkig heeft KPN Provider al beloofd dat ze zullen kijken naar een passende oplossing gelijkwaardig aan de prijs van die actie. Dus dat komt dan hopelijk vast wel goed. Maar ik heb eigenlijk weinig behoefte aan superwifi, want mijn wifi is al goed. Dus ben benieuwd wat ze kunnen bieden.

 

Toch krijg ik wel wat zenuwen nu want mijn Ziggo is per eind van deze maand opgezegd.  Op 02-06 is mijn glasvezel FTU TK-01 al aangesloten en bij de buren ook. Die twee adressen stonden binnen een week al op gereed volgens de postcode check op kpnnetwerk.nl voor huisnummer 32 en 36 (zelfde postcode) maar mijn adres niet, misschien omdat ik de eerste was  die aangesloten werd die dag?

 

Ik heb trouwens bewust het kabel nr genoteerd en ook in berichten doorgegeven, en heb eigenlijk een eigen NT die ik meteen zou kunnen aansluiten.

 

Meerdere keren al contact gehad. Woensdag 08 juni, ong week na de aansluiting gebeld omdat de buren al wel actief stonden. En verder vorige week maandag 12 juni om 16:50 contact gehad ivm bericht dat aansluitdatum naar augustus ging. En daarna donderdag 16 juni, na niks gehoord te hebben maar bericht gestuurd. Dit omdat ik dacht dat ik dan niet meteen naar Alinq doorgestuurd zou worden die telkens beloofd dat ze zouden bellen. Erg snel reactie gehad, al op vrijdag ochtend. Er is toen per mail beloofd dat de aannemer belt voor afspraak om de laatste dingen te doen, want testen is die dag niet gebeurd, alleen aansluiten. Maar dat was bij de buren ook niet gedaan en die staan wel op gereed?!

 

Afijn wacht ondanks veel contact helaas nog niks gehoord van de aannemer. Nu is vrijdag ochtend nogmaals de belofte dat ze zullen bellen en nu pas dinsdag ochtend nog erg kort maar vrees dat ik weer niet gebeld ga worden. Terwijl de FTU dus al aangesloten is.

 

Hebben jullie ook zulke ervaringen? Ik dus dat ze beloven dat ik meteen gebeld zou worden en ja ik ben misschien ongeduldig maar mijn Ziggo loopt binnenkort af.

icon

Beste antwoord door janwilnl 5 July 2022, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt goed. Laat je weten hoe de afspraak verlopen is? Als deze dan gereed gemeld wordt, dan komt alles goed. 

Het aansluiten is gelukt, eigenlijk was het de ONT erop schuiven en aan laten melden. En ook nog de signaalwaardes uitmeten. Ze konden het eerst niet vinden want was kabelkruising maar uiteindelijk gelukt. Signaal is 1.92 geen idee wat ze daarmee bedoelen. Weet jij dat @Ward_ ?

Het werkt ook meteen, na het aansluiten van het KPN modem. Alleen nog niet helemaal de juiste snelheid. Maar allang blij want upload is wel redelijk goed/stabiel:

 

Hallo @janwilnl als je een Windows pc hebt kun je daar vanuit de MS store het beste de Ookla speedtest app installeren, die is het meest betrouwbaar om te meten met 1 pc rechtstreeks bekabeld op de router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Krijg je ongeveer dezelfde waarden haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de router een fabrieks-reset. Nu zou je gemiddeld 930/930Mbit/s moeten kunnen halen bekabeld op 1 pc.

Zij de afwijkingen tussen up en down nog te groot, even een dag aanzien en daarna eventueel bellen met 0800 0402.

 

Dit geeft de OOKLA app in windows aan:

Bijzonder want daarna de website speedtest.net

En daarna die app:

Dit is echt maar halve minuut van elkaar op dezelfde computer

Reputatie 7
Badge +10

Het aansluiten is gelukt, eigenlijk was het de ONT erop schuiven en aan laten melden. En ook nog de signaalwaardes uitmeten. Ze konden het eerst niet vinden want was kabelkruising maar uiteindelijk gelukt. Signaal is 1.92 geen idee wat ze daarmee bedoelen. Weet jij dat @Ward_ ?

Het werkt ook meteen, na het aansluiten van het KPN modem. Alleen nog niet helemaal de juiste snelheid. Maar allang blij want upload is wel redelijk goed/stabiel:

 

Die 1.92 is de demping in dB.  Dus het verlies tussen de PoP/straatkast en jouw aansluiting. 1.92 is een prima waarde.

Ook glasvezel verliest uiteindelijk op afstand sterkte in het signaal. In dit soort netwerken vooral door de overgangen die her en der gelast zitten in het stukje tussen jouw woning en de PoP/straatkast. 

Hallo @janwilnl perfect toch, veel plezier met je glasvezelaansluiting.

 

Hallo @janwilnl perfect toch, veel plezier met je glasvezelaansluiting.

 

Ja, bedankt. Ben er erg blij mee. Eindelijk verbinding na een maand. Het was eigenlijk de ONT plaatsen en even testen (kabelkruising zien en dat oplossen) en klaar

Hallo @janwilnl , dat gaat bij xgs pon toch anders dan jij denkt. Jou xgs pon moet aangemeld worden bij de centrale, zodat de modem alleen jouw gegevens er uitfiltert, want op de modem komt standaard een x aantal klanten binnen.

Hallo @janwilnl , dat gaat bij xgs pon toch anders dan jij denkt. Jou xgs pon moet aangemeld worden bij de centrale, zodat de modem alleen jouw gegevens er uitfiltert, want op de modem komt standaard een x aantal klanten binnen.

Ja dat was dat ont plaatsen stukje, daar zit uiteraard ook aanmelden / registreren bij. Gaaf trouwens dat KPN ook ipv6 adressen uitgeeft

Reputatie 5
Badge +1

Hallo @janwilnl , dat gaat bij xgs pon toch anders dan jij denkt. Jou xgs pon moet aangemeld worden bij de centrale, zodat de modem alleen jouw gegevens er uitfiltert, want op de modem komt standaard een x aantal klanten binnen.

Ja dat was dat ont plaatsen stukje, daar zit uiteraard ook aanmelden / registreren bij. Gaaf trouwens dat KPN ook ipv6 adressen uitgeeft


Oh ja? Van die oh zo makkelijk te onthouden ip-adressen 2a02:a45a:c5c6:1:6837:9bef:c4ce:29d9?

Hallo @janwilnl , dat gaat bij xgs pon toch anders dan jij denkt. Jou xgs pon moet aangemeld worden bij de centrale, zodat de modem alleen jouw gegevens er uitfiltert, want op de modem komt standaard een x aantal klanten binnen.

Ja dat was dat ont plaatsen stukje, daar zit uiteraard ook aanmelden / registreren bij. Gaaf trouwens dat KPN ook ipv6 adressen uitgeeft


Oh ja? Van die oh zo makkelijk te onthouden ip-adressen 2a02:a45a:c5c6:1:6837:9bef:c4ce:29d9?

Ja, blaaa.fixed6.kpn.net

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu werkt @janwilnl. Helemaal top! Veel plezier ervan. Sidekix ook al gebeld? ;)

Fijn dat het nu werkt @janwilnl. Helemaal top! Veel plezier ervan. Sidekix ook al gebeld? ;)

Nee,dacht dat dat automatisch ging bericht naar hun. @Bart_Z Zal ik hun dan nu meteen bellen?

 

Ik heb contact met hun gehad maar zij hebben nog niet doorgekregen dat mijn verbinding actief is. Ik ga dit morgen proberen

Reputatie 5
Badge +1

Fijn dat het nu werkt @janwilnl. Helemaal top! Veel plezier ervan. Sidekix ook al gebeld? ;)


Nog nooit van Sidekix gehoord. Wat heeft die te schaften met de aanleg van glasvezel?

Nog nooit van Sidekix gehoord. Wat heeft die te schaften met de aanleg van glasvezel?

Sidekix zorgt voor het versturen van de welkomstcadeaus, maar eerst even wachten tot zij de informatie automatisch via KPN ontvangen. Ze kennen mij nu nog niet.

 

In mijn KPN is ook nog niks geactiveerd, dat zal waarschijnlijk morgen automatisch gebeuren. En ik verwacht dat zij dan ook pas de gegevens doorkrijgen van KPN. Ook nog kans dat dat pas na 14 dagen na activatie gebeurt.

 

Zie ook 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja, dat kan een aantal dagen duren. Ik ga er vanuit dat het helemaal goedkomt. 

Ja, dat kan een aantal dagen duren. Ik ga er vanuit dat het helemaal goedkomt. 

Ik ook, mijn KPN heeft inmiddels ook mijn producten/diensten.

 

Vanmorgen ook automatisch bericht gehad dat ik het modem kon aansluiten en meteen daarna bericht, bedankt voor het aansluiten. Dus alles komt goed.

Even een update, ik heb vandaag een mail gekregen met een track en trace voor het welkomstkado.

 

Ben erg benieuwd, morgen komt deze bij mij binnen. En dan zal waarschijnlijk alles na ruim een maand toch nog goed gekomen zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top. Blij dat te horen. 

Nou handig, het blijft een lange tijd op vooraanmelding staan. Ik ging ervanuit dat het gisteren wel ontvangen zou zijn bij PostNL maar helaas niet. Eigenlijk staat het net pas op ontvangen door PostNL want toen ik om 17u checkte nog niet.  Maarja, had speciaal geregeld dat ik thuis kon werken vandaag om het pakket in ontvangst te nemen. Maargoed, nu komt het morgen dus dan ben ik sowieso thuis. 

 

Ik heb het pakket met de TV inmiddels ontvangen, dus eigenlijk is alles goedgekomen. Behalve dat Ziggo nu pas per volgende maand wil opzeggen want ze snappen verplaatsen van opzegging niet. (naja hebben het verplaatsen niet goed genoteerd en opzegafdeling doet erg flauw)

 

 

Dit hebben wij ook meegemaakt. Het komt gewoon omdat KPN moeite heeft met het opnemen van aangekochte bedrijven in de eigen organisatie en sommige medewerkers het daar graag op afschuiven. Hou me ten goede de meeste niet. Mensen als @Ward_ @Bart_Z en @Erwin_ , die vertonen dat gedrag niet, maar als je ziet wat er steeds gebeurt worden die een halt toegeroepen door de organisatie. 

Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:

  1. Ziggo gewoon betalen, Als je het geld hebt, gewoon doen als je een standaard Ziggo abonnement hebt in mijn ogen. 
  2. Het een klacht indienen bij KPN https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Nummer 2 is een lange weg en waarschijnlijk kun je nu over een goede Internet aansluiting beschikken en zijn de kosten van 1 dan maar Peanuts. 

Ik hoop dat je nu wel begrijpt waarom er mensen hier kritisch kunnen zijn op KPN. Er werken uitstekende medewerkers, maar ook die je liever doorverwijzen naar een ander of doen of ze de hoofdambtenaar op het departement zijn. 

 

Dat “probleem” van dubbel betalen was er niet geweest als de overstap service was gebruikt, dus een klacht heeft weinig zin denk ik, aansluit datum is geen harde garantie dat het daadwerkelijk lukt, die optie hebben de providers wel opgenomen in hun voorwaarde, zo ging ik ook een paar dagen later pas over.

Maar het cadeau maakt weer veel goed denk ik, is een leuk toestelletje, beter dan die groot uitgevallen computer schermen van 32 inch wat voor TV moet doorgaan, en android, dus niet dat goedkope smart platform van Philips, nou ja TP vision.😉😉

Dit hebben wij ook meegemaakt. Het komt gewoon omdat KPN moeite heeft met het opnemen van aangekochte bedrijven in de eigen organisatie en sommige medewerkers het daar graag op afschuiven. Hou me ten goede de meeste niet. Mensen als @Ward_ @Bart_Z en @Erwin_ , die vertonen dat gedrag niet, maar als je ziet wat er steeds gebeurt worden die een halt toegeroepen door de organisatie. 

Je kunt in mijn ogen 2 dingen doen:

  1. Ziggo gewoon betalen, Als je het geld hebt, gewoon doen als je een standaard Ziggo abonnement hebt in mijn ogen. 
  2. Het een klacht indienen bij KPN https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Nummer 2 is een lange weg en waarschijnlijk kun je nu over een goede Internet aansluiting beschikken en zijn de kosten van 1 dan maar Peanuts. 

Ik hoop dat je nu wel begrijpt waarom er mensen hier kritisch kunnen zijn op KPN. Er werken uitstekende medewerkers, maar ook die je liever doorverwijzen naar een ander of doen of ze de hoofdambtenaar op het departement zijn. 

 

Wacht even @dommeke ik denk dat jij het nu niet snapt, ik heb EXPRES geen gebruik gemaakt van de overstapservice want weet uit ervaring dat dat niet altijd goed gaat.

 

Omdat KPN netwerk echter trager was dan ik dacht, ik dacht echt ja eind juni is wel voldoende en niet begin juli pas moest ik mijn opzegging verplaatsen. Ziggo wilde dit eerst niet maar heb dit uiteindelijk toch kunnen doen (goed, want anders had ik zonder diensten gezeten). Nu doet echter iemand van de opzegafdeling bij Ziggo erg moeilijk, snap ik echt niet want heb daar *&*(&@(*& 8 jaar gewerkt maar ze wil gewoon niet out of the box denken. Nu klacht ingediend bij Ziggo want staat zwart op wit dat ik wilde opzeggen ivm overstap op glasvezel en dat collega daarna de opzegging niet opnieuw erin gezet heeft maar alleen geanulleerd, ja onhandig. In dit geval is Ziggo dus raar aan het doen. Weet je wat het is, je denk nu erg ANTI KPN maar elke grote provider heeft wel dingen. In dit geval dus is ZIGGO dus vaag/moeilijk aan het doen. IK zou dit in iedergeval niet zo met klanten hebben gedaan en kon ook erg veel doen voor ze. Maar misschien kwam dat ook omdat ik all ins en outs kende en zelf bij het escalatiepunt gewerkt had. Heb ook wel klanten administratief en technisch geheractiveerd voor een paar dagen, toen dat nog kon. (tegenwoordig gaat dit allemaal via India en ander goedkope landen).

Maar toen hadden we nog een escalatiepunt.

Dat “probleem” van dubbel betalen was er niet geweest als de overstap service was gebruikt, dus een klacht heeft weinig zin denk ik, aansluit datum is geen harde garantie dat het daadwerkelijk lukt, die optie hebben de providers wel opgenomen in hun voorwaarde, zo ging ik ook een paar dagen later pas over.

Onzin van ziggo in mijn berichten naar Ziggo is duidelijk te zien dat ik 27-05 contact had opgenomen om per 27-06 op te zeggen ivm overstap naar glasvezel. Dat ik geen overstapservice wilde is omdat ik dat veel te vaak fout heb zien gaan. Nou dat wil ik voorkomen en heb dat dan liever zelf bij de hand. Die collega die de opzegging eruit heeft proberen te halen heeft het gewoon andere moeten verwoorden of die persoon die ik later aan de lijn had die zei dat niks mogelijk had. Had gewoon meer meedenkend moeten zijn. Ik kon altijd gewoon opzeggen per elke datum en kon altijd wel bepaalde reden aankruizen dat dat ging. Als je het maar goed kan verantwoorden kun je echt veel doen als je wilt als medewerker.

 

Daarnaast zouden de mensen bij klachten mij wel kennen want ik heb ooit bij hun op kantoor in Nijmegen gewerkt en zij zijn uiteindelijk doorgegroeid naar klachten. En ik naar een andere provider dichter in de buurt (in dit geval Orange/Online). Later via een extern callcenter weer bij Ziggo.