We hebben een Experia V9, de Draadloze Verbindingsset 1200 en de Wifi versterker, allemaal van KPN.
De Experia staat in de woonkamer, dicht bij alle apparatuur (zoals TV, Apple TV, TimeCapsule, BlueSound Node, etc.). Daar is een van de 1200's op aangesloten.
Op zolder zit de andere 1200 met daaraan gekoppeld de Wifi versterker.
De lampjes op de 1200 zijn wit, dus goed signaal.
En toch valt regelmatig 'het internet' weg op zolder. Speedtest zakt in van 15 naar 1 a 2 of zelfs een paar seconden 0. Op de tussenverdieping weten de iPhones vaak niet eens dat er Wifi is en gaan ze op 4G. Pas als je kiest voor Wifi, dan zie je ons netwerk en maakt ie connectie (diverse soorten iPhones en iPads). De lampjes op de 1200's geven geen storing aan.
Internet in de woonkamer (in de buurt van de Experia) wil ook wel eens wegvallen, maar veel minder vaak dan op zolder.
Volgens IStumbler zitten wij op een 'uniek' kanaal (1).
De Wifi Tuner app al diverse malen gebruikt en iedere keer de melding 'we hebben diverse aanpassingen gemaakt, waaronder een ander kanaal gekozen...' bla bla bla...
Maar 't blijft instabiel. Wat kan ik nou nog doen?
ISRA punt zit in de meterkast, maar als we de Experia daar hangen dan heb je in de woonkamer minder goede WiFi en moet ik nog een extra 1200 en een 'ding' hebben om alle apparatuur op aan te sluiten. Weer meer kosten, daar heb ik even iet meer zo'n zin in... En het heeft jaren prima gewerkt in de huidige opstelling! Het lijkt wel dat nadat we de KPN wifi versterker gingen gebruiken, het minder werd. Voorheen een TPLink onbedraad op de 1e verdieping, maar die werd na verloop van tijd ook onbetrouwbaar, moet je 1x per week van de spanning halen en weer opstarten.
Beste antwoord door Marina_
Bekijk origineel