Vraag

ssid aan passen op experia wifi, voor 2.4Ghz en 5Ghz. zie instelling niet

  • 24 November 2019
  • 34 reacties
  • 650 keer bekeken

hallo,

 

ik probeer zoals hier eerder beschreven is de ssid uit elkaar te halen.

alleen kan ik de instelling niet vinden op de experia wifi.

 

zie maar 1 ssid en geen keuze tussen de banden.

 

 

 

 


34 reacties

nee in deze opstelling heb ik geen mesh

ik gaf ook aan dat ik het misschien wil

ik heb nog wat firtzen liggen 2 x 7590 3 x 7581 1 x 7490

maar ik laat het eerst zo over het algemeen heb ik in het hele huis dekking met de r9000

alleen is de kelder minder snel daar komt nu de ex7000 heb ik ook nog een 5 poort switch

alleen met deze opstelling heb ik geen gast wifi netwerk

maar dat is niet een heel groot probleem

 

Reputatie 7

ik heb nog wat firtzen liggen 2 x 7590 3 x 7581 1 x 7490

Waarom heb je zes (!!!) Fritz!Boxen liggen terwijl je er sowieso niet meer dan één wilt gebruiken?

Dat wou ik als mesh in gaan zetten

Je kunt een fritzbox als client in zetten

ik ben wat aan het testen nu heb ik een 7581 op de nt dit moet nog een 7590 worden

ik heb een partij op gekocht

Dat is de rede dat ik er zo veel heb

Maar ik zie er steeds meer van af om een mesh op te gaan zetten

 

Reputatie 7

Het is ook niet verstandig om "routers" te gaan gebruiken als draadloze cliënts op je netwerk. En bedraad wil je natuurlijk ook geen tweede "router" in je netwerk.

Een correct ingericht netwerk heeft één router en verder wifi accesspoints voor een goede wifi dekking. Ja, de meeste routers kan je als wifi accesspoint inrichten maar daarmee blijven het nog altijd apparaten met veel te veel overhead voor het doel dat ze dan dienen.

Ja hehe je gebruikt een 2e of 3e enz. Ook niet als router je kunt dat allemaal in het menu aangeven

Net als netgear kun je ook voor ap mode kiezen

en een fritzbox kun je als mesh client in stellen

dus zonder router functie

En anderzijds ook kun je vaak een simpele ap als router gebruiken

Zo kan ik in mijn switches ook als router in zetten omdat het kan

Reputatie 7

En anderzijds ook kun je vaak een simpele ap als router gebruiken

Zo kan ik in mijn switches ook als router in zetten omdat het kan

Een accesspoint heeft echt geen routing functionaliteit en kan dan ook niet als router ingezet worden. Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld van zo'n simpele AP die als router gebruikt zou kunnen worden.

Een switch heeft geen routing functionaliteit en kan dan ook niet als router ingezet worden. Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld van zo'n switch die als router gebruikt zou kunnen worden.

ik heb access points gehad dat ik in de firmware aan kon geven dat ze in router mode kan instellen

maar goed als jij mij niet gelooft is het niet anders

hieronder een foto van mijn switch ik kan hiermee dus apparaten een route laten volgen routeren

 

Reputatie 7

hieronder een foto van mijn switch ik kan hiermee dus apparaten een route laten volgen routeren

 

Grappig hoe je je laat misleiden door de naam van een tabblad. We hebben het hier over inter-vlan routing en dat is compleet iets anders.

 

ik heb access points gehad dat ik in de firmware aan kon geven dat ze in router mode kan instellen

Dan waren dat wifi routers die in router- danwel bridge- of accesspointmode gezet konden worden.

Reageer