Beantwoord

SuperWiFipunten aansluiten lukt niet

  • 23 July 2020
  • 13 reacties
  • 258 keer bekeken

Reputatie 1

ook ik heb een probleem met de wifi.

Ik doorloop alle stappen modem (box12)

Start netjes op en kan ik via wifi inloggen

Daarna stappen plan tbv 1e superwifi punt

Werkt feilloos. Echter bij het aansluiten van het tweede superwifi punt heb ik na het laden geen wifi netwerk meer en is ook niet meer te vinden.

Vraag me af wat ik verkeerd doe?

Mvg Richard 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oud topic

icon

Beste antwoord door Mfreak 26 July 2020, 01:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Mfreak,

Laat je ook altijd het eerste punt bedraad aan het modem hangen? Branden er wel groene lampjes op beide punten?

Reputatie 1

Hoi CrisWissink,

Ja dat doe ik idd.

Echter heb het reeds aan de praat.

Door in te loggen op de bedrade superwifi punt

Daar kreeg ik net wat meer opties.

Hhet duurde ff maar herhaaldelijk proberen 

En voila. Jammer dat alleen niet 1,2,3 ging.

Maar de aanhouder wint 😁

Reputatie 7
Badge +16

Mooi dat het zo gelukt is. Normaliter zou dit makkelijker moeten kunnen via de thuis app. ;)

Reputatie 1

Tja ach het is gelukt iig.

 

Maar wel ff een vraagje is het met de box12 mogelijk om je netwerk te veranderen

Van 192.168.2.…

Naar 129.168.1.…

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Maar wel ff een vraagje is het met de box12 mogelijk om je netwerk te veranderen

Van 192.168.2.…

Naar 129.168.1.…

Nee, de exacte redenen durf ik niet te zeggen. Maar het is niet mogelijk in ieder geval. Misschien dat @wjb of iemand anders de exacte redenen weet. 

Reputatie 1

Het nadeel is namelijk als je bv een server op een vast ip hebt staan in de oude situatie

Met de 192.168.1.... je deze niet meer kunt benaderen. Hierdoor moet resetten en dr instelling weer miet ingeven. Zou zo veel makkelijker kunnen. Tevens geeft de box12

Geen toegang tot de dns instellingen (extern)

Hier miet dit weer handmatig in de server setting ingeven. (Inmiddels gelukt)

Dit heeft de oude experiabox v10 dan weer wel.

 

Als je de oudere experiabox v10 zou combineren met de superwifi snap ik niet de toegevoegde waarde van de nieuwere box12.

Reputatie 7

Maar wel ff een vraagje is het met de box12 mogelijk om je netwerk te veranderen

Van 192.168.2.…

Naar 129.168.1.…

Nee, de exacte redenen durf ik niet te zeggen. Maar het is niet mogelijk in ieder geval. Misschien dat @wjb of iemand anders de exacte redenen weet. 

Omdat KPN denkt dat het genoeg is om altijd het subnet 192.168.2.0/24 te gebruiken. :confounded:

Dat is natuurlijk niet juist zoals we maar al te vaak zien bij abonnees die een VPN willen gebruiken maar er dan tegenaan lopen dat de andere zijde hetzelfde subnet gebruikt en dat een VPN daarom niet opgezet kan worden.

Het subnet zou wat mij betreft ook aanpasbaar moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Mfreak, fijn om te lezen dat het aansluiten van de superWiFi punten uiteindelijk is gelukt! Ik hoop dat je er met de andere instellingen ook uit komt/gekomen bent. Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 1

Hoi @Alexa_ 

Tja wat zal ik zeggen, geduld is een schone zaak. En wat betreft de tv ontvanger zat het probleem in de tv. De tv wil iederekeer overschakelen naar een bepaalde beeld instelling. Hiedoor wordt het beeld zwart bij het opnieuw in schakelen. Uiteindelijk de instelling gevonden en uitgezet en kijk aan een goed werkend systeem. Had in de tussentijd tijd al een monteur besteld maar die kon ik weer met een gerust hart annuleren.

Ps ik wist niet dat kpn een abuse team hebben haha, ik krijg namelijk mail van hun dat ik mijn modem moet resetten naar het standaard ww.

Daar trappen we niet in!

 

Bedankt nogmaals!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Mfreak 

KPN heeft inderdaad een afdeling, die constant op zoek is naar bedreigingen en misbruik van het netwerk en de systemen van KPN. Die heet toepasselijk KPN Abuse (mail: abuse@kpn.com).

Je moet (heel terecht!) oppassen met mogelijke Phishing berichten, maar berichten/aanwijzingen van Abuse moet je wel serieus nemen. Als de geconstateerde afwijkingen te groot zijn, kan dat leiden tot “in quarantaine” plaatsen van jouw internetaansluiting, wat pas opgeheven wordt na uitvoering van de gevraagde acties.

Reputatie 1

Oh misscien beter ff bellen dan!?

Reputatie 7
Badge +21

Oh misscien beter ff bellen dan!?

@Mfreak wie wil je bellen? Abuse is alleen bereikbaar via mail: abuse@kpn.com

Reputatie 7
Badge +19

@Mfreak Wat goed dat je er, met een beetje geduld, ook uit gekomen bent met de instellingen en alles nu goed werkt :slight_smile:

Goed dat je zo oplettend bent voor wat betreft phishing berichten, het is altijd goed om voorzichtig te zijn. Het klopt, we hebben een afdeling genaamd Abuse, RBxx heeft het heel mooi uitgelegd. Je kan hen per e-mail bereiken en mail ze gerust over de e-mail die je gekregen hebt. Zij zullen dan toelichten waarom je deze ontvangen hebt en zullen je meer uitleg hierover geven.

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.