Beantwoord

switch tussen nt en experia v10 is dat mogelijk

  • 2 May 2020
  • 3 reacties
  • 381 keer bekeken

Is het mogelijk om een switch tussen NT-kastje en Experiabox te plaatsen.

Zodat je een eigen router op de switch kan aansluiten voor internet.

De Experiabox v10 voor iptv en telefoon

icon

Beste antwoord door wjb 2 May 2020, 14:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan niet. De Experiabox heeft ook voor tv normaal internet nodig. Als u dat in de switch aftakt naar uw eigen router, dan kan de Experiabox niet meer normaal functioneren en werkt tv niet meer.

De Experiabox blijft ook gewoon internet houden.

Ik wil vanaf buiten mijn eigen router benaderen, buiten de Experiabox om

Reputatie 7

Een switch tussen aan de éne kant de NTU en aan de andere kant jouw eigen router en de Experia Box is prima mogelijk maar alleen om de Experia Box voor telefonie als "veredelde" VoIP ATA te gebruiken. Zowel Internet als IPTV moeten dan via de eigen router lopen.

Vroeger toen KPN nog bridged IPTV had werd dat ook frequent gebruikt door abonnees die hun eigen router wilde gebruiken. Ze splitste vlan 4 af naar de TV ontvangers, vlan 7 naar de Experia Box voor telefonie en vlan 6 naar de eigen router voor Internet.

KPN hanteert echter routed IPTV sinds de introductie van apps als Netflix op de TV ontvangers. Sindsdien moeten TV ontvangers op dezelfde router aangesloten zijn als waar ook Internet op aangesloten is en moet die router een IGMP proxy server huisvesten die met vlan 4 in verbinding staat.

 

Ik neem overigens aan dat je weet dat je tegenwoordig ook een FRITZ!Box of andere eigen router kunt gebruiken.

Zie "Vrije modemkeuze bij KPN" en "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".