Beantwoord

Toegangspunt tijdelijk vol

  • 11 January 2020
  • 33 reacties
  • 4773 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Mijn router Experiabox 10.

Ik krijg de melding "toegangspunt tijdelijk vol" als ik een device wil koppelen aan de 2.4 GHZ band.

Aan de 5 GHZ band kan ik wil device toevoegen.

Betekent dat ik aan de limiet zit wat betreft het aantal devies dat ik kan koppelen?

 

Groet,

Pieter

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 January 2020, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Het uitzetten is wel door Erik genoemd, nog niet uitgevoerd zo lijkt het.

Je zou dit kunnen testen door eens (tijdelijk) een aantal van je sensoren of lampen uit te schakelen en dan te kijken of je dezelfde melding krijgt.

Wat Nick noemt lijkt ook zinvol. Mogelijk een 3e toegangs punt erbij. We hebben geen beeld hoe en waar alles zich bevind.

Reputatie 3
Badge +1

Het uitzetten is wel door Erik genoemd, nog niet uitgevoerd zo lijkt het.

Je zou dit kunnen testen door eens (tijdelijk) een aantal van je sensoren of lampen uit te schakelen en dan te kijken of je dezelfde melding krijgt.

Wat Nick noemt lijkt ook zinvol. Mogelijk een 3e toegangs punt erbij. We hebben geen beeld hoe en waar alles zich bevind.

Een derde toegangs punt is een optie!

Ik heb idd een aantal apparaten verplaatst naar het accespoint, maar toch blijft het probleem zich voordoen.

 

Voorlopig iedereen alvast bedankt voor alle info! 👍

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het verplaatsen van apparaten naar de accespoints niet helpt, dan zal het waarschijnlijk in de dhcp server van de Experiabox zitten. Die staat gewoon op standaardinstellingen lijkt me?

Wat je nog zou kunnen proberen: sommige apparaten een vast ip geven. In het apparaat zelf. Maar ... het zou eigenlijk heel niet nodig moeten zijn. Hoe ziet het lijstje met dhcp leases bij u eruit?

 

@PietKei Nog 1 keer de vraag hoe en wanneer krijg je exact die meldingen, maakt het uit of je met de Experia wil verbinden of met de TP link?

Het beperkt zich puur tot de verbindingen via 2,4 ghz begrijp ik uit het start bericht. 

Reputatie 7
Badge +30

Ondertussen heb ik navraag uitstaan bij de technische mensen hierover. Zodra ik wat meer weet kom ik er op terug :)

Reputatie 3
Badge +1

Ondertussen heb ik navraag uitstaan bij de technische mensen hierover. Zodra ik wat meer weet kom ik er op terug :)

Dank je!

Reputatie 3
Badge +1

@PietKei Nog 1 keer de vraag hoe en wanneer krijg je exact die meldingen, maakt het uit of je met de Experia wil verbinden of met de TP link?

Het beperkt zich puur tot de verbindingen via 2,4 ghz begrijp ik uit het start bericht. 

Ik krijg alleen de melding op de Experia Box, daar zitten ook de meeste apparaten op.

Reputatie 3
Badge +1

@Nick83 

Idd DHCP staat op standaard instellingen, verder is er niets bijzonders te zien.