Beantwoord

Toekennen IP adres gaat niet goed

  • 22 March 2020
  • 14 reacties
  • 105 keer bekeken

Hoi Peter en/of Bart,

Ik heb sinds enkele maanden dit probleem ook. Ik was er ca 2,5 maand vanaf maar inmiddels weer dezelfde storingen. Dagelijks de experiabox v10a moeten herstarten om alle devices verbonden te krijgen of te houden. Het ene device houdt de verbinding wel, het andere willekeurige device verliest zijn verbinding en krijgt hem met geen mogelijkheid terug, tenzij de modem wordt herstart (meestal). De monteur die ongeveer 2/3 maanden geleden is geweest gaf ook aan dat het mogelijk een IP probleem was. Het probleem is overigens meeverhuisd van de vorige modem v10 naar mijn nieuwe modem v10a.  Via de klantenservice kom ik niet veel verder dan resets en andere kanalen, maar een duurzame oplossing is er niet. Ook niet met de nieuwe V10a ter vervanging van de vorige V10 (wel beter wifibereik door het huis, maar dat terzijde).

Gr Koen

 

Eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Koen75 24 April 2020, 15:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook een dvs? 

 

Hoi Nick, Deze DVS-en heb ik inderdaad ook voor 2 HD ontvangers in gebruik. Ik ben inmiddels wat aan het experimenteren geslagen met het op de router instellen van vaste ip adressen voor de devices die ik in huis gebruik. Eens kijken hoe dat gaat. Maar tips zijn zeker nog welkom.

Badge +19

En wat gebeurt er als je die dingen vervangt door een kabel?

Reputatie 7
Badge +20

@Koen75, heeft het instellen van de vaste ip-adressen effect gehad? En heeft het effect als je de DVS even buiten werking zet?

Vaste IP adressen lijkt nog niet succesvol. Vandaag voor het eerst dat zelfs de HD ontvanger geen verbinding meer had (bedraad, weliswaar via DVS). Bij opnieuw opstarten van de HD ontvangen liep het, volgens de stappen die hij dan doorloopt, vast bij het verkrijgen van een IP adres. Het lijkt me inmiddels wel duidelijk wat het probleem is. Maar oorzaak? Oplossing? Ik zal de DVS-en er maar eens af halen, maar zie dat niet als een passende oplossing, ik kan onmogelijk allerlei UTP kabels door mijn huis leggen naar de gewenste plekken.

Badge +19

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je het modem terug zet naar fabrieksinstellingen en dan bijvoorbeeld alleen een pc of laptop er bekabeld aan hangt. Blijft de boel dan wel stabiel draaien?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het modem al eens een fabrieksreset gegeven? Dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk namelijk. 

Reset wel meerdere keren gedaan, maar problemen blijven komen. Dat bedraad-probleem is wel nieuw, daarna heb ik nog niet zo’n reset gedaan. Ik ga er even vanuit dat jullie de reset  bedoelen die wordt gestart door lang op de resetknop te drukken (tot lampje oranje brand) → monteursreset, fabrieksreset, harde reset.

 

Badge +19

Dat bedoelen we inderdaad. 

Reputatie 7

Zou er hier sprake kunnen zijn van een netwerkbrug?

Zie "Voorkom powerline netwerk brug met de buren [dvs]".

Reputatie 7
Badge +20

Heeft de reset voor verbetering gezorgd? En heb je het topic van wjb doorgelopen? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je een oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Goed nieuws! De oplossing lag blijkbaar toch in de DVS-en. Ik heb deze gereset en sindsdien draait de Wifi weer stabiel. Ik hoop dat KPN dit aan de oplossingsrichtingen toevoegt voor binnendienst en monteurs, want het is wel een erg simpele oplossing voor zo’n irritant probleem waar ik een modemwissel, vervangen van wifiversterkers, 5 a 6 lange calls met hun binnendienst, inrichten van vaste IP adressen voor 20 apparaten, 2 monteursbezoeken en nog een aantal uurtjes forumbezoek mee druk ben geweest.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn zeg dat je de oplossing hebt gevonden. Bedankt ook voor het delen hiervan. Ik zal het meenemen.  Nog een goed weekend gewenst.Â