Beantwoord

TP-link: TL-PA4022P-kit geen internet na installeren

  • 4 April 2021
  • 28 reacties
  • 343 keer bekeken

Deze week heb ik een tp-link Powerline adapter aangeschaft (TL-PA4022P-kit ) en heeft 4 dagen gewerkt waarna er vandaag een probleem ontstond.Zodra de set tp-links via Powerline met elkaar verbonden zijn valt in het hele huis het internet weg. Er wordt wel gezegd dat ik verbinding heb, echter laadt een webpagina niet meer en blijft de tv vast hangen.

 

De tp-link wordt gebruikt om een camera achter in de tuin van internet te voorzien. voorheen lag hier een internetkabel (geschikt voor buiten), echter is er waarschijnlijk ergens een kabelbreuk ontstaan waardoor ik ben overgestapt naar de tp-links  omdat er wel (geaarde) stroom aanwezig is. 

 

Mijn vraag is: wat kan ik doen zodat de tp-link Powerline adapters weer in contact staan met elkaar en zowel mijn internet als de camera kan functioneren?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 5 April 2021, 09:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Allemaal gezeur en gezever in de marge.
Het is een feit dat de kabel van de topic starter niet voldoet. Dat schrijft hij namelijk zelf.
Precies de reden waarom hij naar een andere oplossing zocht (die ook niet voldoet).

Bulshit in is bulshit out.

De camera is een Hikvision ds-2cd2385fwd-i(b). Ik heb de camera voor één week tijd laten draaien via een andere kabel van +/- 10 m naast de recorder en hier ontstonden er geen problemen met de camera. Ook met de TP-link vormde de camera geen probleem, zodra de tp-links via Powerline met elkaar verbonden waren viel zowel op de apparaten welke op wifi werken (telefoon, iPad, laptops etc.)i als bekabelde apparaten het internet uit.

 

Ik ben zeer zeker van plan om een nieuwe kabel te trekken, persoonlijk vond ik de kabel waar ik de link van had geplaatst van lage kwaliteit, maar goed, daar was de prijs ook na. In deze kabel zaten heel snel knikken, toen ik een utp stekker ging vervangen (omdat ik dacht dat hier het probleem zat) vond ik de behuizing en draden binnenin de kabel (persoonlijk) niet van hoge kwaliteit. Echter moet ik er wel bijzeggen dat ik een leek ben wat betreft internet/utp kabels. Ik weet dat er verschillende CAT-types zijn en hoe je een utp-stekker moet monteren, de technische kennis bezit ik gewoonweg niet.

 

Nu is er helaas online heel weinig te vinden op forums over internetkabels voor buiten, of de topics dateren van jaren geleden. 

De camera is een Hikvision ds-2cd2385fwd-i(b). Ik heb de camera voor één week tijd laten draaien via een andere kabel van +/- 10 m naast de recorder en hier ontstonden er geen problemen met de camera.

Zo aan camera specs te zien kan ik niet zo bedenken waarom die een probleem zou zijn en als het naar behoren werkt via een andere kabel, klinkt dat goed.

Ook met de TP-link vormde de camera geen probleem, zodra de tp-links via Powerline met elkaar verbonden waren viel zowel op de apparaten welke op wifi werken (telefoon, iPad, laptops etc.)i als bekabelde apparaten het internet uit.

Dit begrijp ik niet echt, 1 TL-PA4022P in de 230V en ethernet kabel aangesloten is geen probleem, maar beide wel? Als je die TL-PA4022P set wil gebruiken, zal je eerst duidelijk moeten krijgen waarom die de boel om zeep helpen. Even los van de Hikvision. Wat is er b.v. in de ExperiaBox te zien qua aangesloten apparaten of kun je er helemaal niet meer bekabeld op inloggen? En heb je DSL of glasvezel?

Ik ben zeer zeker van plan om een nieuwe kabel te trekken, persoonlijk vond ik de kabel waar ik de link van had geplaatst van lage kwaliteit, maar goed, daar was de prijs ook na. In deze kabel zaten heel snel knikken, toen ik een utp stekker ging vervangen (omdat ik dacht dat hier het probleem zat) vond ik de behuizing en draden binnenin de kabel (persoonlijk) niet van hoge kwaliteit. Echter moet ik er wel bijzeggen dat ik een leek ben wat betreft internet/utp kabels. Ik weet dat er verschillende CAT-types zijn en hoe je een utp-stekker moet monteren, de technische kennis bezit ik gewoonweg niet.

Als ik dit nu zo lees kan ik niet echt conclusies trekken. In ieder geval ervaar ik de kabel als degelijk en vrij stug doordat het een grondkabel is, wel deden mij de RJ45 connectoren ook nogal wat fronsen. De kabel is stugger/steviger dan de RJ45 connector, dus ik heb wel maatregelen genomen zodat die connector niet te veel onder verkeerde/scheve druk kwam te staan. Dat snel knikken snap ik niet hoe dat dan bij jouw zal komen. Maar weet je zeker dat alle 8 aders goed contact hadden en nu hebben? Heb je met kabeltester getest? Die kost 10 euro of zo.

Nu is er helaas online heel weinig te vinden op forums over internetkabels voor buiten, of de topics dateren van jaren geleden. 

Vaak leggen mensen een buis waardoor ze dan weer een gewone binnenkabel doen.