Beantwoord

Trage en wegvallende wifi

  • 26 July 2021
  • 12 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik woon in een appartement en heb een zeer trage en zelfs wegvallende WiFi.

Aangezien ik netjes elke maand mijn rekening betaal dan mag ik ook een goede WiFi-verbinding verwachten. En niet dat ik nog eens extra spullen moet kopen voor een betere verbinding.

Mijn modem staat in de meterkast en deze meterkast staat in het midden van mijn appartement, achter een deur.

Dit appartement is 90m2. Dus hier kan het niet aan liggen.

Aangezien ik een nieuw abonnement voor mijn mobiel moet hebben dacht ik naar KPN over te stappen omdat ik ook internet en tv van jullie heb. Maar als deze slechte verbinding blijft dan ben ik genoodzaakt deze niet bij u af te sluiten en zal ik ook overstappen betreffende mijn TV en internet.

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 28 July 2021, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Klinkt niet best. Kan je wat meer details geven? Welk type modem, welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop? Welk snelheid heb je met Wi-Fi? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?

Ik ben geen expert maar onderstaande dus zo goed mogelijk uitgelegd.

 

Mijn TV en internet is aangesloten door een installateur van KPN. Deze was al een halve dag bezig om TV en internet aan te sluiten. In het begin kregen ze dit namelijk niet gedaan. Dit was ruim 2 jaar geleden.

Op het modem staat Experia Box V10 (handleiding staat V10A.

Ik woon alleen dus zoveel apparaten zijn er niet op aangesloten. Namelijk, een 1 laptop (3 maanden oud),

1 IPad (2 jaar oud) en een 4K TV welke ook nog niet zo oud is.

Tevens staat mijn mobiel als ik thuis ben op het internet van KPN. 
Ik heb geen kabel om rechtstreeks aan te sluiten en te testen.

 

Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel want ik ben niet technisch.

Nou geweldig Joep1965.

Ik beantwoord uw vraag zo veel mogelijk als dat ik kan, vervolgens zit ik de gehele middag te wachten op een reactie van uw kant.

Waarschijnlijk interesseert het u toch niet zo veel als dat ik dacht.

Daarom geen mobiel abonnement bij KPN en zal ik binnenkort mijn iTV en internet opzeggen.

Misschien dat uw grootste concurrent wel in mij is geïnteresseerd.

 

Bedankt !

Badge +19

Ohhh op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Ik ben dus gewoon een helpende klant. Maar ik moet ook gewoon werken.  Een medewerker reageert over een dag of twee.

Reputatie 7
Badge +10

Nou geweldig Joep1965.

Ik beantwoord uw vraag zo veel mogelijk als dat ik kan, vervolgens zit ik de gehele middag te wachten op een reactie van uw kant.

Waarschijnlijk interesseert het u toch niet zo veel als dat ik dacht.

Daarom geen mobiel abonnement bij KPN en zal ik binnenkort mijn iTV en internet opzeggen.

Misschien dat uw grootste concurrent wel in mij is geïnteresseerd.

 

Bedankt !

 

Een forum is geen medium waar je na een minuut al antwoord krijgt. Mensen reageren (helpen) wanneer ze zin en tijd hebben. (Zonder verplichtingen)

 

Als er op het modem V10 staat, is het ook V10.  Draait deze op glasvezel of koper? 

Op welke apparaten ervaart u traag/uitval van de wifi en is dit op bepaalde plaatsen in huis?

Bijvoorbeeld als je in lijn staat met de meterkast met daartussen de badkamer, wc, keukenblok met apparatuur. 

Dus tijdens je werk ga je op de site kijken van KPN of je mensen kan helpen.

Als je nu vakantie had, zoals ik kon ik het nog begrijpen.
 

lk dacht dat ik direct een medewerker van KPN kreeg. U reageert nu wel direct

Ik zie erbij staan dat u een expert ben, dus KPN medewerker ging ik vanuit.

 

Dus gewoon iemand van het forum beantwoord mijn probleem. Lekker makkelijk van KPN.

Hoeven ze ook al geen medewerkers voor aan te nemen.

Waarom moet dat internet dan zo duur zijn ?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Dus tijdens je werk ga je op de site kijken van KPN of je mensen kan helpen.

Als je nu vakantie had, zoals ik kon ik het nog begrijpen.
 

lk dacht dat ik direct een medewerker van KPN kreeg. U reageert nu wel direct

Ik zie erbij staan dat u een expert ben, dus KPN medewerker ging ik vanuit.

 

Dus gewoon iemand van het forum beantwoord mijn probleem. Lekker makkelijk van KPN.

Hoeven ze ook al geen medewerkers voor aan te nemen.

Waarom moet dat internet dan zo duur zijn ?

 

 

 

Mijn "werk" is geen forum mederwerker. Op een forum kun je je vragen stellen, en andere (wel of geen KPN mederwerkers) kunnen daar antwoord op geven wanneer ze willen. Dit staat los van de reguliere hulpverlening (helpdesk, bellen, chatten) van KPN.

Uw "verwachting" klopt niet

Ja, bedankt voor je hulp en sorry dat ik je gestort heb.

Ik word hier niet veel wijzer dus ga morgen een andere provider zoeken die mij wel rechtstreeks kan helpen want de services van KPN is ver te zoeken maar daar kunt u ook niets aan doen.

 

Ik sluit deze chat.

Fijne avond nog.

Reputatie 7
Badge +10

Ja, bedankt voor je hulp en sorry dat ik je gestort heb.

Ik word hier niet veel wijzer dus ga morgen een andere provider zoeken die mij wel rechtstreeks kan helpen want de services van KPN is ver te zoeken maar daar kunt u ook niets aan doen.

 

Ik sluit deze chat.

Fijne avond nog.

Of je belt even met klantenservice. Dan word je ook "rechtstreeks" geholpen. 

Badge +19

Stel u bent ziek. Heeft u dan liever een dokter die net afgestudeerd is of die oudere die net met de vut is. Maw heeft u liever een medewerker die alles van een papiertje leest of iemand die telecom als hobby heeft en alles er over kan vertellen?

Badge +19

O ik zie ineens uw andere topic.  Ik weet genoeg. Succes bij de nieuwe provider!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Irritant100 Het KPN Forum is een online omgeving, waar je in gesprek kunt gaan met mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. Ook over trage en wegvallende wifi is ook hier veel te vinden. Als je je vraag in je eigen topic stelt, krijg je vaak snel een reactie van een één van de forumleden, al kun je uiteraard niet van mensen verwachten dat ze direct reageren op een vraag of een bericht. In het topic dat je eerder hebt aangemaakt en waar Joep aan refereert is er trouwens al veel nuttige informatie aan je gegeven, zie ik. 

Het KPN Forum is ook geen medium waarmee je rechtstreeks en één op één contact kunt hebben met een medewerker van KPN. De medewerkers van KPN -moderators, zoals ik- begeleiden de gesprekken tussen de forumgebruikers en wij zorgen ervoor dat alle informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren. Als je direct contact wilt met een medewerker van KPN kun je het beste bellen met de klantenservice (0800-0402) of een chat via de website starten. Via die weg kan een medewerker van KPN direct en persoonlijk met je meekijken.Â