Beste KPN’ers,
In februari word ons nieuwbouwhuis opgeleverd dat onderdeel is van een klein project met 19 woningen.
De aannemer heeft nog niets losgelaten over eventuele aanvragen voor aansluitingen bij KPN en ZIGGO. In de verkoopdocumentatie staat wel dat er bij de oplevering aansluitingen zijn voor tv en internet.
Een toekomstige buurvrouw gaf aan dat KPN wel een hoofdkabel heeft aangelegd, maar dat de huisaansluitingen nog niet gerealiseerd zijn. Beetje vervelend aangezien de bestrating nu gereed wordt gemaakt.
Heeft iemand een idee wat wij als toekomstige bewoners het beste kunnen doen? Dienen wij een gezamenlijke aanvraag (met meerdere adressen) in te dienen via www.mijnaansluiting.nl ?
In een oud topic las ik het volgende:
‘’Je kunt bij ons een abonnement afsluiten voor op het nieuwe adres. Zolang dat adres in het kadaster geregistreerd staat regelen wij vervolgens voor je dat er een kabel getrokken wordt. Wat kosten betreft, officieel gezien wordt er bij afstanden langer dan 25 meter altijd een offerte gevraagd bij aannemer. De kosten kunnen we dan doorberekenen aan de klant’’
Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds van toepassing is? Zo ja, moeten wij dan abonnementen afsluiten bij KPN en worden wij dan geïnformeerd over de eventuele kosten voor het aanleggen van de aansluitingen?
Verder is op ons toekomstige adres alleen traag internet beschikbaar, namelijk 9 Mbit/s haalbaar, als ik de postcode check doe. De 2 huizen die vlak voor onze woning staan, wel andere postcode, hebben wel wat sneller internet beschikbaar namelijk 53 Mbit/s. KPN geeft aan dat dit met een verschillende wijkcentrale te maken kan hebben, maar de huizen staan nog geen 100 meter van elkaar vandaan.
Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om onze woningen te voorzien van die 53 Mbit/s? Het is een kleine woonwijk aan een dijk en omringd met platteland.
Graag jullie tips hoe dit het beste aan te pakken.