Vraag

TV en internetaansluiting (kleine) nieuwbouw wijk - alleen hoofdkabel aangelegd?

  • 6 January 2021
  • 45 reacties
  • 586 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

@Ward_ nee helaas, de wijk ligt enkele kms buiten het servicegebied van Ziggo, dus ik verwacht ook niet dat zij een aansluiting gaan realiseren. Dit is ook de reden dat de aanvraag van de aannemer tot aansluiten bij Ziggo voorlopig is afgewezen.

We zitten met onze handen in het haar, want we hebben vooraf allerlei mooie toezeggingen gehad dat de wijk netjes aangesloten zou worden (zoals je van nieuwbouw verwacht) en lijken nu regelrecht op 1995 af te stevenen.

Daar naast zijn de plannen voor uitbreiding van de woonwijk al volop in ontwikkeling, dus ook voor KPN valt hier volgens mij wat te halen. Leg 1x glasvezel aan en je hebt de komende jaren 100% marktaandeel.

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_ nee helaas, de wijk ligt enkele kms buiten het servicegebied van Ziggo, dus ik verwacht ook niet dat zij een aansluiting gaan realiseren. Dit is ook de reden dat de aanvraag van de aannemer tot aansluiten bij Ziggo voorlopig is afgewezen.

We zitten met onze handen in het haar, want we hebben vooraf allerlei mooie toezeggingen gehad dat de wijk netjes aangesloten zou worden (zoals je van nieuwbouw verwacht) en lijken nu regelrecht op 1995 af te stevenen.

Daar naast zijn de plannen voor uitbreiding van de woonwijk al volop in ontwikkeling, dus ook voor KPN valt hier volgens mij wat te halen. Leg 1x glasvezel aan en je hebt de komende jaren 100% marktaandeel.

 

Ik kan oprecht niets beloven maar ik ga morgen wel wat belletjes plegen om te kijken wat er gedaan kan worden.

@Ward_ het zou geweldig zijn als iemand hier eens induikt! Zowel @Mittavic en ik beschikken inmiddels over alle contactgegevens van de aanstaande bewoners (er komt namelijk ook een VvE voor het gemeenschappelijk groen), dus we zijn in staat ons snel als collectief te handelen, mocht dat van meerwaarde zijn.

@Mittavic . Ik moet je adres eigenlijk even hebben. Daarmee kan ik een collega aanschrijven en kijken of we die snelheids-inschatting realistischer kunnen maken. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Reputatie 7
Badge +10

@Erwin_ Die genoemde postcode in 1 van de eerste berichten geldt alleen voor die nieuwe woningen in dat project Zaanse Oever. Dus met die postcode heb je de informatie al.

Reputatie 1

@Mittavic . Ik moet je adres eigenlijk even hebben. Daarmee kan ik een collega aanschrijven en kijken of we die snelheids-inschatting realistischer kunnen maken. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

 

Ik zie niet zo snel waar ik mijn adres kan aanpassen en als ik dat doe zal mijn husselkorting van mijn mobiele abonnement vervallen neem ik aan. Nieuwe postcode van ons is xxxx

Een huis dat er dichtbij staat is: xxxx Op dit adres is een snelheid van 100mbit + haalbaar en interactieve tv is ook geen probleem. Op Google Maps wordt een afstand aangegeven van 500 meter tussen beide adressen.

 

admin: adres verborgen

@Ward_  Mijn collega heeft soms tunnelvisie en wil dan graag een concrete postcode plus huisnummer ;-)

 

@Mittavic : dank voor de gegevens. (trouwens niks veranderen in mijnkpn. Ik doelde op jouw profiel dat je hebt, hier op het forum)

De mail is de deur uit. Zodra ik meer weet, meld ik mij hier weer. 

Reputatie 1

Super. Bedankt voor jullie inzet!

@Mittavic : Er is voor jou een correctie ingezet. De verwachte snelheid is  nu realistischer en je zou nu een totaal pakket moeten kunnen bestellen. 

In deze verwachte snelheid is niet het zogenaamde pairbonding meegenomen.(2 lijnen) omdat we simpelweg niet weten of dit gerealiseerd kan worden. De snelheid gaat dus nu uit van één lijntje en zal zo rond de 35Mbit uitkomen. Op zich is daar goed mee te werken. 

Als je een groot huishouden hebt en iedereen wil volle bak op het internet, kan het wel krap worden.

Verder weet ik (nog) niet hoe dit verder verloopt. Je kunt een aanvraag doen en dan zal er vanzelf een reactie komen. In sommige gevallen maakt KPN de aansluiting gratis in orde maar er kan ook verwezen worden naar mijnaansluiting  en daar zit een kostenplaatje aan. Dat zijn jouw eigen afwegingen. (je kunt er altijd vanaf zien, als je denkt dat het een kant op gaat die je niet bevalt.)

 

(ik laat me graag verbeteren of aanvullen door @Ward_ )

Reputatie 1

@Erwin_ Bedankt. 

Klopt. Ik heb nu de mogelijkheid om een totaalpakket te bestellen. Vandaag zal ik het pakket bestellen, want hoe sneller hoe beter.

Als ik het goed begrijp bestaat dus de kans dat pairbonding ook voor ons beschikbaar is? En dat de snelheid daarmee dus hoger kan worden? Niet te vroeg juichen dus laten we daar maar niet vanuit gaan, dan kan het altijd meevallen. 

Wij zijn zelf geen extreme downloaders, maar lukt het met 35Mbit om tegelijk gewoon tv te kijken, te internetten, hue-lampen te bedienen en een alarm- en camerasysteem op wifi te laten werken? Persoonlijk werk ik vanuit huis en gaat alles via de cloud en mijn vriendin maakt alleen gebruik van gewoon internet, dus dat zal niet een hele grote belasting zijn lijkt mij. 

Heb je nog een advies welke stappen wij kunnen ondernemen om ook die 100+ Mbit te realiseren op onze adressen? Net als het voorbeeldadres dat ik gister aan gaf. Of is het écht afwachten nadat wij een abonnement hebben afgesloten?

Ik heb nauw contact met het aannemersbedrijf en zij voelen zich voor de volle 100% verantwoordelijk. Eventuele kosten die gemaakt moeten worden zijn dan ook voor hun rekening. Dus als er nu (hoge) kosten gemaakt moeten worden om toch glasvezel te kunnen aanleggen, dan is dit het moment. Onlangs is het ook in Wormer aangelegd wat ook dichtbij onze huizen is. Dan zal het voor ons toch ook op een of andere manier haalbaar moeten zijn?

Heb je eventueel een contactpersoon waar het aannemersbedrijf contact mee kan opnemen om een (snellere) aansluiting/verbinding te realiseren? Of in ieder geval om alvast contact te leggen tussen beide partijen.

Bewerkt: extra vraag

Hoe zit het met het betalen als ik het abonnement in laat gaan op bijv. 18 februari? Op die datum is er namelijk nog geen aansluiting dus kan ik ook nog geen gebruik maken ervan.

 

Fijn dat de aannemer zich verantwoordelijk voelt. Ik heb geen andere ingangen, helaas.  @Ward_  is voor jou aan het rondkijken maar absoluut geen garanties, zoals hij zelf ook zegt. 

Ik denk dat een wensdatum nu heel abstract is en in de regel gaat het abonnement pas in als het modem succesvol is gekoppeld met ons netwerk. Daarna gaat de facturatie pas lopen. Dus dat mag geen issue zijn. Het is nu belangrijk dat de order er komt. Die zal vervolgens automatisch bij een speciale afdeling belanden omdat het systeem gaat zien dat er een fysiek netwerk ontbreekt. Deze collega's gaan jou over de voortgang informeren en misschien kunnen ze ook iets roepen over pairbonding (weet ik absoluut niet zeker). De kans is groot dat je naar mijnaansluiting verwezen wordt maar dat zullen we even moeten afwachten. 

Reputatie 1

Ik ga gelijk de order plaatsen en dan is het afwachten. Bedankt voor de moeite. 

@Erwin_ en @Ward_ 

Mijn order is geannuleerd, zie onderstaand bericht wat ik net heb ontvangen:

 

Hoe nu verder? cc @Mittavic 

Wanneer gaat de straat dicht ? Als er voor die tijd mantelbuizen in gaan dan kan daar (heel evt.) eerst koper in en dan later glasvezel.

NB. ik ben maar een meelezer, praktisch ingesteld en ervarings "deskundig", op bepaalde gebieden.

@KeesYagi er wordt NU gestraat, dus ik vrees dat dat al te laat is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik had al een vermoeden dat dit veranderd was. Het aanbieden van de offerte loopt dus niet meer via de provider maar direct vanuit de bewoner naar de netwerkbeheerder (KPN Netwerk NL).

Op de aangegeven website kan je dan zelf een offerte aanvragen (evt met alle bewoners tegelijk) en als je die offerte ontvangt en goed zou keuren worden de aansluitingen gemaakt en kunnen jullie meteen daarna een abonnement bestellen bij elke provider naar keuze.

@Mittavic @menbren : Dan is het voorlopig even buiten mijn blikveld en invloedsfeer, vrees ik. Mochten jullie doorgaan met KPN, hou ons hier op de hoogte.

En zodra de infrastructuur er ligt en wij als provider in beeld komen en er lijken issues te ontstaan, weet je mij te vinden. 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie hulp tot zo ver. @Erwin_ @Ward_ 

Onze contactpersoon vanuit de aannemer is er druk mee bezig en de bedrijfsjurist is nu ook aangehaakt. En nu maar hopen dat het goed komt.