Vraag

Tv, tablet en WiFi hapert regelmatig na overstap glasvezel

  • 13 August 2023
  • 5 reacties
  • 324 keer bekeken

Sinds overstap naar KPN glasvezel regelmatig haperingen in verbinding met glasvezel. Paar keer contact gehad net KPN klantenservice. Hebben doorgemeten. Alkes goed zeggen ze. Resetten is het advies. Paar keer gedaan maar klachten blijven. Groene lampje glasvezel en ethernet kastje flikkert. Brand niet stabiel. Dit ook aan klantenservice voorgelegd. Resetten is het advies. Een monteur sturen ze niet want het zal wel aan ons liggen. Dezelfde discussie voor KPN met Ziggo gehad. Stuurden uiteindelijk toch een monteur en wat bleek: de aansluiting van buiten naar binnen was niet goed. Kennelijk hebben we nu weer hetzelfde gedoe met KPN. DE KLANT HEEFT ALTIJD ONGELIJK aan de leverancier zal het niet liggen. Pffff. Alles in huis is bekabeld. Het resetten heb ik nu wel gehad. Ik wil gewoon een oplossing. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je? Heb je een switch in je netwerk? 

Dag Joep, Sagemcom modem KPNBox 12B. Zo’n zwarte. In huis overal bekabelde UTP aansluitingen. Alle TV’ s bekabeld. Met goedgekeurde kwaliteitslabel naar de TV’s en boven. Daar ligt het niet aan. Persoonlijk denk ik dat de aansluiting van glasvezel van buiten naar binnen afgeraffeld is. Er hoeft maar een draadje verkeerd te zitten of niet helemaal klem. Dat was met ziggo ook het geval.  Helaas wil KPN daar niet op eigen rekening voor langskomen. 
 

Badge +19

Dat betwijfel ik toch wel een beetje 😉.  Je geeft namelijk niet aan dat er een rood lampje ergens gaat branden.  En ik denk dat het bij glasvezel zo is dat er licht is of geen licht. Er zijn geen koperdraadjes zeg maar. En daarbij kan er bij jou ook ergens een niet goed werkende connector zitten.  Een verkeerde switch of een omvormer van zonnepanelen kan al problemen geven. Zo moet bij gebruik van de tv ontvangers een eventuele switch Igmp snooping ondersteunen.  Ik raad je echt aan om te gaan testen.  Alles van het modem afhalen en opnieuw opbouwen en tussendoor iedere keer kijken wat er gebeurd.  Overigens zijn er geen kosten voor een monteur als een storing door iets in het kpndomein wordt veroorzaakt. 

Dank je. Ik zal dat eerdaags eens doen. Fijne avond. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @ML1955 en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat je al een goede reactie hebt ontvangen van @Joep1965 en hopelijk heb je hier iets aan gehad. Die haperingen waar je het over hebt, wat voor haperingen zijn dat precies? Gaat het dan bijvoorbeeld om het wifi signaal? In dat geval kan ik je alvast aanraden om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Mocht het om bijvoorbeeld de tv gaan die hapert dan ben ik benieuwd hoe je tv + ontvanger hebt aangesloten op de Box 12. We zien je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)