Upload hoger dan downloadsnelheid, wat te doen?

  • 19 March 2022
  • 2 reacties
  • 473 keer bekeken

Ik ben eigenlijk blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dan ligt het niet aan een foute installatie?

Gister is het glasvezelkastje in mijn meterkast geinstalleerd. Via speedtest en kpn/speedtest viel direkt op dat de upload- veel hoger ligt dan de download. Zelfs ver boven de maximaal beloofde upload-snelheid. 200/200

Ik heb zojuist weer even met kpn/speedtest geprobeerd. Ik kom met de boven de 165 download uit. Upload stokt ook.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0d134a30-a76b-11ec-8a6f-139546875d4c

 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @Brazy , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de router eens een fabrieks-reset. Als ik het goed lees heb je een 200/200-abo, die moet je ruimschoots kunnen halen, bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Succes.

 

Reputatie 7

Hoi @Brazy, welkom bij ons op het forum. Heb je de reactie van Jan al gezien en zijn tip kunnen proberen?

Aanvullend ben ik ook benieuwd hoe je deze speedtest hebt gedaan, is dat via Wifi zoals het icoontje links onderin doet vermoeden of was het op een bekabeld aangesloten apparaat?