Beantwoord

v12 modem vpn werkt niet meer

  • 23 June 2020
  • 33 reacties
  • 1175 keer bekeken

Reputatie 2

Goedendag sinds kort zijn we klant,gebruik een vpn voor zakelijk gebruik.

Maar ik merkĀ  zodra de vpn even van dienst gaat dan de v12 modem de verbinding verliest en zich gaat reboote

Dat is schijnbaar ook nieuw in dit modem dat ie bij verlies van verbinding zelf reboot

Nu is mij vraag hoe krijg je een vpn werkend op deze nieuwe modem.

Vpn start wel maar de modem lijkt er zodanig op te reageren dat ie gaat reboote ivm het netwerk?

icon

Beste antwoord door AliciaLynn 29 June 2020, 20:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7

Weet jeĀ VPN methodiekĀ gebruikt wordt? (L2TP/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders...)

Je geeft aan de de V12 gaat rebooten als je VPN "even van dienst gaat".

Wat bedoel je met "even van dienst gaat"?

Hoe constateer je dat de V12 zichzelf gaat rebooten?

Reputatie 2

Weet jeĀ VPN methodiekĀ gebruikt wordt? (L2TP/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders...)

Je geeft aan de de V12 gaat rebooten als je VPN "even van dienst gaat".

Wat bedoel je met "even van dienst gaat"?

Hoe constateer je dat de V12 zichzelf gaat rebooten?

Even van dienst is dat ie even aan staat de vpn ik kan de vpn instellen als open vpn udp of tcp,

of als IKev2 of wireguard beta, V12 zie ik dat ie reboot omdat het hele modem gewoon uitgaat en dus in reboot gaat dus alles weer opstart,ik ben dan ook alles kwijt ook tv.

Het schijnt zo te zijn dat de v12 als die geen verbinding ziet dat ie zelf reboot en weer gaat zoeken naar een verbinding.Ik denk zelf dat er meer aan de hand is omdat ik gisteren op de tv ook een vastloper had,

waar dus ook het tv kastjeĀ  zich even van de stroom moet anders heb ik geen beeld.Dus er zijn meer factoren ligt het aan de vpn of is er iets niet goed met de modem.

Reputatie 7

Je hebt dit probleem dus ookĀ met OpenVPN op de standaard poort (UDP 1194), klopt dat?

De reden van mijn vraag is om te kijken of ik dit probleem zou kunnen reproduceren.

Een router hoeft niet te rebooten als hij zijn verbinding kwijt is, alle Experia boxen bouwen de verbinding automatisch weer op als deze verbroken is, maar dat gaat zonder een reboot.

Ook ik denk dus dat er meer aan de hand is.

Hoe lang duurt het totdat de fout optreedt?

Reputatie 2

Klopt op OpenVPN en gewoon standaard.

Als de fout optreed is dan direct.

Ik had net kpn aan de lijn we zijn nog niet zolang klant en die kon zien dat er gisteren al 20 keer een uitval/storing is geweest.

Dus er komt een monteur,ik zij al tegen die beste man lijkt wel of gewoon een stroom onderbreking plaats vindt maar heb alles na gelopen dus nu hopen dat de monteur iets kan vinden.

Hij zij ook vpn moet niks uitmaken die tunnelt gewoon door dus is het even wachten,ik zal je straks wel is een update geven,

Reputatie 7

Laat even weten of de monteur het heeft kunnen verhelpen.

Zo niet, dan neem ik aan dat je het probleem goed hebt kunnen laten zien en dat dit door de monteur geƫscaleerd zal worden.

Als het reproduceerbaar gebeurt op het moment dat je een VPN verbinding start, dan denk ik toch eerder aan een bug in de firmware van de V12 dan aan een probleem in de stroomvoorziening.

Reputatie 2

Ze hebben in ieder geval de modem vervangen voor de v10,

maar het probleem zat/zit meer in de nt kastje glasvezel hangt aan een zijde draadje zijde ze.

Daar krijg ik bericht van door reqqefiber die komen dat maken. Dus misschien een combi van modem en glasvezel draadje wat niet meer alles is.

Toch bedankt voor het mee denken.

Ze hebben in ieder geval de modem vervangen voor de v10,

maar het probleem zat/zit meer in de nt kastje glasvezel hangt aan een zijde draadje zijde ze.

Daar krijg ik bericht van door reqqefiber die komen dat maken. Dus misschien een combi van modem en glasvezel draadje wat niet meer alles is.

Toch bedankt voor het mee denken.

En nu met de v10 is de NTU (het glasvezelkastje) ineens geen probleem ?

Maak anders eens een foto van de NTU, wat verstaat men onder ā€˜zijde draadjeā€™ ?

Misschien ziet men exorbitant veel packetloss m.b.t. NTU en crashed de V12 daarop/daarom, maar dan zou de door jouw gemeten internetsnelheid duidelijk moeten afwijken van de gecontracteerde.

Het lijkt mij eerder op een kinderziekte in de V12, een fatale fout intern waardoor er niks anders opzit voor de V12 om zichzelf te resetten (vastloper als oorzaak b.v.).

Reputatie 2

Nu de v10 is aangesloten heb ik geen last meer,

Maar toch komtĀ  van reggefiber ook een monteur ivm de glasvezel het glasvezelkastje hebben ze dus niet terug gemonteerd want met eraf halen kwam ook een andere draad mee ofzo waar ze het normaal opklikken zij de monteur.

Dus nu geen last meer met de v10,alleen moeten ze de glasvezel kastje weer even netjes maken die was niet alles meer.

Reputatie 7

Ik zal, zodra ik tijd kan vinden, eens een test uitvoeren viaĀ de V12 met VPN verbindingen op basis vanĀ zowel IKE/IPSec als OpenVPN.

Reputatie 2

Ik zal, zodra ik tijd kan vinden, eens een test uitvoeren viaĀ de V12 met VPN verbindingen op basis vanĀ zowel IKE/IPSec als OpenVPN.


Oke ik hoor het graag zou wel is kunnen dat het dan aan de nieuwe modem ligt?

Want ik heb nog geen enkele uitval gehad nu.En de dag ervoor konden ze bij kpn zien dat er 20 uitvallen waren

Reputatie 7

Oke ik hoor het graag zou wel is kunnen dat het dan aan de nieuwe modem ligt?

Want ik heb nog geen enkele uitval gehad nu.En de dag ervoor konden ze bij kpn zien dat er 20 uitvallen waren

Maar die uitvallen waren altijd direct na het opzetten van een VPN verbinding en resulteerde in een reboot van de V12. Klopt dat?

Ā 

@V12 modem VPN werkt niet

Als de fout optreed is dan direct.

Hoe vaak trad die fout dan op?

Reputatie 2

Oke ik hoor het graag zou wel is kunnen dat het dan aan de nieuwe modem ligt?

Want ik heb nog geen enkele uitval gehad nu.En de dag ervoor konden ze bij kpn zien dat er 20 uitvallen waren

Maar die uitvallen waren altijd direct na het opzetten van een VPN verbinding en resulteerde in een reboot van de V12. Klopt dat?

Ja dat klopt!!!

Ā 

@V12 modem VPN werkt niet

Als de fout optreed is dan direct.

Hoe vaak trad die fout dan op?

4 maal op een dag,maar volgens metingen bij kpn 20 keer

Reputatie 7

Ā 

Als de fout optreed is dan direct.

Hoe vaak trad die fout dan op?

4 maal op een dag,maar volgens metingen bij kpn 20 keer

Ik dacht dat het elke keerĀ gebeurde als je VPN verbinding opzette?

Was dat zo of bleef de VPN verbinding soms wel gewoon werken?

En na ongeveer hoeveel minuten stopte de V12 er dan mee nadat de VPN verbinding was opgezet?

Eerder zei je dat dat dan direct gebeurde, klopt dat?

Reputatie 2

Ā 

Als de fout optreed is dan direct.

Hoe vaak trad die fout dan op?

4 maal op een dag,maar volgens metingen bij kpn 20 keer

Ik dacht dat het elke keerĀ gebeurde als je VPN verbinding opzette?

Was dat zo of bleef de VPN verbinding soms wel gewoon werken?

En na ongeveer hoeveel minuten stopte de V12 er dan mee nadat de VPN verbinding was opgezet?

Eerder zei je dat dat dan direct gebeurde, klopt dat?


Nou die 20 keer wat kpn heeft gemeten kan ik niet zeggen,

Bij mij gebeurde het gewoon elke keer als de vpn aanging en na verloop van tijd ligt er alles uit,dus met vpn aan.

Dat de modem stopte in min nee hij deed was dan wel in een uur soms langer.

Dat het direct gebeurde is dan een fout van mij nee het netwerk bleef wel even draaien.

Alles is hier nu werkend glasvezel hebben ze ook gemaakt daar zat ook een contact fout in,

dus wat het nu precies was?? Of het nu de nieuwe modem was dat denk ik eerder want sinds gisteren heb ik geen time-outs meer gehad

Reputatie 7

Bij mij gebeurde het gewoon elke keer als de vpn aanging en na verloop van tijd ligt er alles uit,dus met vpn aan.

Dat de modem stopte in min nee hij deed was dan wel in een uur soms langer.

Dus soms duurde het wel een uur voordat de V12 er mee ophield.

De reden waarom ik hier zo op hamer is omdat ik mij dan een idee kan vormen hoe lang ik zoiets zou moeten naspelen om te kijken of het een algemeen probleem met de firmware van de V12 is.

Was de cliƫnt dan via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?

Reputatie 2

Bij mij gebeurde het gewoon elke keer als de vpn aanging en na verloop van tijd ligt er alles uit,dus met vpn aan.

Dat de modem stopte in min nee hij deed was dan wel in een uur soms langer.

Dus soms duurde het wel een uur voordat de V12 er mee ophield.

De reden waarom ik hier zo op hamer is omdat ik mij dan een idee kan vormen hoe lang ik zoiets zou moeten naspelen om te kijken of het een algemeen probleem met de firmware van de V12 is.

Was de cliƫnt dan via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?


Via wifi.

Reputatie 7
Badge +15

@V12 modem VPN werkt nietĀ Welkom op het forum. Erg vreemd dat je problemen hebt met de V12 maar met de V10 geen enkele hinder ondervindt. Ik begrijp dus dat je nog geen bericht hebt ontvangen voor het repareren van je FTU/NT? @wjbĀ Heb jij toevalligĀ nog een kans gehad om de situatie te reproduceren?Ā 

Reputatie 2

Glasvezel is gemaakt wat het precies is wat ie gemaakt heeft is meer een wit ding waar de kabel in klemt en goed contact maakt.

Dus dat is ook gemaakt ik heb geen problemen meer met me conectie

Reputatie 7

@wjbĀ Heb jij toevalligĀ nog een kans gehad om de situatie te reproduceren?Ā 

Nee, daar heb ik nog niet de gelegenheid voor gehad.

Ik zou graag nog van @V12 modem VPN werkt nietĀ willen horen of die V12 altijd ging rebooten nadat een OpenVPN verbinding opgezet werd en na hoeveel tijd dat dan gebeurde.

Reputatie 7
Badge +15

@V12 modem VPN werkt nietĀ Goed om te horen dat het probleem opgelost is en dat je verbinding goed werkt. Om meer informatie over de situatie te verkrijgen zou het wel mooi zijn als je nog tijd zou hebben om de vraag vanĀ @wjbĀ te beantwoorden. Stel dat het een algemeen probleem blijkt te zijn kan deze informatie waardevol zijn voor het verbeteren van de Box 12! šŸ™‚

Reputatie 2

@wjbĀ Heb jij toevalligĀ nog een kans gehad om de situatie te reproduceren?Ā 

Nee, daar heb ik nog niet de gelegenheid voor gehad.

Ik zou graag nog vanĀ @V12 modem VPN werkt nietĀ willen horen of die V12 altijd ging rebooten nadat een OpenVPN verbinding opgezet werd en na hoeveel tijd dat dan gebeurde.


Hij ging altijd rebooten na het aanzetten van de vpn,na hoeveel tijd verschilde,dat kan ik moeilijk beantwoorden,

Ik gebruikte vpn aanbieder 5eurovpn had daar ook de klacht neer gelegd maar die konden er ook niks mee,mij lijkt het aan het modem zelf te liggen valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat het de glasvezel was die geen goede connectie maakte,anders komt reggefiber niet om hetĀ  te fixen.

Reputatie 7

Hij ging altijd rebooten na het aanzetten van de vpn,na hoeveel tijd verschilde,dat kan ik moeilijk beantwoorden,

Ik gebruikte vpn aanbieder 5eurovpn had daar ook de klacht neer gelegd maar die konden er ook niks mee,mij lijkt het aan het modem zelf te liggen valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat het de glasvezel was die geen goede connectie maakte,anders komt reggefiber niet om hetĀ  te fixen.

Dank je voor de info.

Dat laatste, dat het aan de glasvezel zou hebben kunnen liggen, is goed mogelijk. VPN verbindingen worden vaak verbroken als er een hickup plaatsvindt in de communicatie. Een VPN verbinding via wifiĀ waarbij de wifi verbinding even wegvalt is hier ook vaak debet aan.

Aan de andere kant zouĀ de V12 natuurlijk niet moeten gaan rebooten bij een hickupĀ in de verbinding.

Reputatie 2

Hij ging altijd rebooten na het aanzetten van de vpn,na hoeveel tijd verschilde,dat kan ik moeilijk beantwoorden,

Ik gebruikte vpn aanbieder 5eurovpn had daar ook de klacht neer gelegd maar die konden er ook niks mee,mij lijkt het aan het modem zelf te liggen valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat het de glasvezel was die geen goede connectie maakte,anders komt reggefiber niet om hetĀ  te fixen.

Dank je voor de info.

Dat laatste, dat het aan de glasvezel zou hebben kunnen liggen, is goed mogelijk. VPN verbindingen worden vaak verbroken als er een hickup plaatsvindt in de communicatie. Een VPN verbinding via wifiĀ waarbij de wifi verbinding even wegvalt is hier ook vaak debet aan.

Aan de andere kant zouĀ de V12 natuurlijk niet moeten gaan rebooten bij een hickupĀ in de verbinding.

De monteur zij dat dat een bekende euvel is bij de v12,dat schijnt software matige zo zijn in de nieuwe modem. Dat ie reboot bij even een verbinding verlies

Reputatie 7

Momenteel heb ik een OpenVPN verbinding via mijn V12 naar mijn kantoor lopen waarbij ik alle communicatie via de VPN tunnel laat lopen.

Tot nu toe ervaar ik hierbij geen problemen.

Ā 

Reputatie 2

Momenteel heb ik een OpenVPN verbinding via mijn V12 naar mijn kantoor lopen waarbij ik alle communicatie via de VPN tunnel laat lopen.

Tot nu toe ervaar ik hierbij geen problemen.

Ā 


Dan kan het bij mij de glasvezel zijn geweest want op de V10 ervaar ik geen problemen.

Ik gebruik altijd een betaalde vpn dan een open source,om tochĀ Ā  wat snelheid eruit te kunnen halen.

Ik weet niet hoe het met OpenVpn zit?