Vraag

V7 omruilen voor v8 of v9. Computers werken niet op latere versies

  • 23 October 2021
  • 71 reacties
  • 745 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo kpn.

Sinds donderdag werkt telefonie niet meer op mijn zxv10 h220n modem.Graag zou ik een v8 of v9 ontvangen van jullie.V10,v10a en v12 is geen optie.Daar werken mijn computers niet op.Inmiddels al 2 v10a en v10 modems gehad en ook twee box 12 modems maar ze werken gewoon niet.Zelfs twee monteurs hebben het niet kunnen oplossen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Op mijn twee windows 10 laptops krijg ik de melding "kan niet verbinding maken met dit netwerk" .Waarom dat is weet ik niet.Mijn oude windows 7 laptop en telefoon werken wel.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Op mijn twee windows 10 laptops krijg ik de melding "kan niet verbinding maken met dit netwerk" .Waarom dat is weet ik niet.Mijn oude windows 7 laptop en telefoon werken wel.

Bekabeld of via WiFi? 

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Op mijn twee windows 10 laptops krijg ik de melding "kan niet verbinding maken met dit netwerk" .Waarom dat is weet ik niet.Mijn oude windows 7 laptop en telefoon werken wel.

Bekabeld of via WiFi? 

Wifi

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Kpn spul op marktplaats kopen mag toch niet?

Reputatie 7
Badge +10

Waarom zou dat nou niet werken? Het verschil zit hem dan blijkbaar in de 5ghz gezien de genoemde modems. Een Box12 (wifi6) kan ik nog begrijpen. Sommige pc's of laptops zien dan nul komma nul wifinetwerk. Maar alle andere modems zouden gewoon moeten werken.

Is met die v10 niet geprobeerd de 2,4 en 5ghz te scheiden, en dan de pc's proberen te verbinden?

Waarom zou dat nou niet werken? Het verschil zit hem dan blijkbaar in de 5ghz gezien de genoemde modems. Een Box12 (wifi6) kan ik nog begrijpen. Sommige pc's of laptops zien dan nul komma nul wifinetwerk. Maar alle andere modems zouden gewoon moeten werken.

Is met die v10 niet geprobeerd de 2,4 en 5ghz te scheiden, en dan de pc's proberen te verbinden?

Nee,maar op alle modems is 5ghz uitgezet.Maar nog hetzelfde probleem.De v7 werkt wel wat ik erg raar vindt.Waarom het niet werkt weet ik niet.

Waarom zou dat nou niet werken? Het verschil zit hem dan blijkbaar in de 5ghz gezien de genoemde modems. Een Box12 (wifi6) kan ik nog begrijpen. Sommige pc's of laptops zien dan nul komma nul wifinetwerk. Maar alle andere modems zouden gewoon moeten werken.

Is met die v10 niet geprobeerd de 2,4 en 5ghz te scheiden, en dan de pc's proberen te verbinden?

Hallo Dennis,

Heb jij als monteur nog een v8 of v9 in je bus liggen?

Reputatie 7
Badge +18

Misschien heeft het niet kunnen verbinden met de nieuwe types modems met de door de WiFi netwerkkaarten ondersteunde beveiligingstypes te maken?

 

@velp2021 Als je op die W10 laptops op het WiFi tekentje rechtsonderin op de taakbalk klikt en dan op eigenschappen klikt bij de WiFi connectie en in het scherm wat dan opent helemaal onderaan kijkt, welk Beveiligingstype staat daar dan?

 

Hallo @velp2021  je maakt mij best nieuwsgierig. Wat voor soort computers heb je. Commodore 64 misschien. Op zich niet belangrijk, maar geef ons wel even wat inzicht, want op alle Intel en Amd computers werken de door jouw genoemde niet functionerende router/modems volgens mij prima. 

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Laat jouw pc de wifi verbinding'vergeten'. Meld hem daarna opnieuw aan. Zou kunnen werken.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo Dennis,

Heb jij als monteur nog een v8 of v9 in je bus liggen?

Monteurs hebben voor zover ik weet geen V8’en meer op voorraad in de bus.

Hallo Dennis,

Heb jij als monteur nog een v8 of v9 in je bus liggen?

Monteurs hebben voor zover ik weet geen V8’en meer op voorraad in de bus.

wel v9?

Ik verwacht dat na de 2 monteurs en een paar keer de klantenservice te bellen alle mogelijke oplossingen wel zijn gedaan.Ik heb ook een paar keer wat teruggestuurd naar aphen a/d rijn en daar moeten toch heel veel v8 of v9 modems liggen?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo Dennis,

Heb jij als monteur nog een v8 of v9 in je bus liggen?

Monteurs hebben voor zover ik weet geen V8’en meer op voorraad in de bus.

wel v9?

Nee, het oudste model die monteurs op voorraad hebben is de V10 (uitzonderingen daargelaten). De V8 en V9 worden ook niet meer besteld bij de fabrikant.

 

Ik heb ook een paar keer wat teruggestuurd naar aphen a/d rijn en daar moeten toch heel veel v8 of v9 modems liggen?

Dergelijke retouritems worden niet meer refurbished voor nieuwe inzet. Deze worden namelijk niet meer ingezet en daarom gaan deze de recycle-stroom in. De logistieke processen van KPN zijn ook niet ingericht om hier nog wat mee te kunnen als er bijvoorbeeld nog wel eentje terugkomt die goed zou zijn. 

 

Ik vraag me eigenlijk oprecht wel af net zoals de anderen in dit topic om wat voor computers dit gaat. Als het echt heel oud spul is dan wordt het misschien tijd om te vernieuwen. Heb je nu nog een ander type van de V7 in huis? Bijvoorbeeld omdat deze is achtergelaten door een monteur? Misschien dat we wat dieper op de instellingen van zo'n model kunnen duiken, het zou goed kunnen dat een bepaalde standaard niet ondersteund wordt op het apparaat. De V10 kan je bijvoorbeeld instellen op enkel 802.11b/g. Snel zijn de standaarden niet maar het zou een optie kunnen zijn.

@NHendriks ,Ik heb maar 1 v7 in huis.Die werkt ok maar de telefoon niet meer.Weet je hoe ik de telefoon weer werkend kan krijgen misschien?Het heeft wel ooit goed gewerkt dus.

Hallo Dennis,

Heb jij als monteur nog een v8 of v9 in je bus liggen?

Monteurs hebben voor zover ik weet geen V8’en meer op voorraad in de bus.

wel v9?

Nee, het oudste model die monteurs op voorraad hebben is de V10 (uitzonderingen daargelaten). De V8 en V9 worden ook niet meer besteld bij de fabrikant.

 

Ik heb ook een paar keer wat teruggestuurd naar aphen a/d rijn en daar moeten toch heel veel v8 of v9 modems liggen?

Dergelijke retouritems worden niet meer refurbished voor nieuwe inzet. Deze worden namelijk niet meer ingezet en daarom gaan deze de recycle-stroom in. De logistieke processen van KPN zijn ook niet ingericht om hier nog wat mee te kunnen als er bijvoorbeeld nog wel eentje terugkomt die goed zou zijn. 

 

Ik vraag me eigenlijk oprecht wel af net zoals de anderen in dit topic om wat voor computers dit gaat. Als het echt heel oud spul is dan wordt het misschien tijd om te vernieuwen. Heb je nu nog een ander type van de V7 in huis? Bijvoorbeeld omdat deze is achtergelaten door een monteur? Misschien dat we wat dieper op de instellingen van zo'n model kunnen duiken, het zou goed kunnen dat een bepaalde standaard niet ondersteund wordt op het apparaat. De V10 kan je bijvoorbeeld instellen op enkel 802.11b/g. Snel zijn de standaarden niet maar het zou een optie kunnen zijn.

De ene laptop is gloednieuw.Het lijkt me raar om dan allemaal moderne standaarden uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks,Ik heb maar 1 v7 in huis.Die werkt ok maar de telefoon niet meer.Weet je hoe ik de telefoon weer werkend kan krijgen misschien?Het heeft wel ooit goed gewerkt dus.

Kan van alles zijn, van een defect poortje tot een defecte ATA en ga zo maar door. Dus dat is op afstand niet even te bekijken.

 

De ene laptop is gloednieuw.Het lijkt me raar om dan allemaal moderne standaarden uit te zetten.

Maar welk merk? Welk model? Er zijn miljoenen varianten op de markt en de ene laptop is zeker de andere niet. Ik weet dat sommige oude Intel-wifichipsets bijvoorbeeld moeite hebben met Wifi6 van de Box12 maar verder zijn er mij geen gevallen bekend van chipsets die niet goed werken. Als alles volgens de standaarden die IEEE en de Wifi Alliance geproduceerd is zou dat geen probleem moeten zijn.

het gaat om deze : https://www.bol.com/nl/nl/p/hp-14s-dq1610nd-ddr4-sdram-notebook-35-6-cm-1920-x-1080-pixels-intel-10de-generatie-core-i3-8-gb-256-gb-ssd-wi-fi-5-windows-10-home-zilver/9200000132296106/?bltgh=ikEHCsKMvMtltTU8Hf1EjA.iv6jG1xJccEnJ9UjBAlKIg_0_13.25.ProductTitle

Reputatie 7
Badge +11

Ok, dat model gebruikt een Realtek RTL8821CE chipset voor wifi volgens de specs op de HP website. Deze zou tot 802.11ac moeten ondersteunen. Een snelle Google laat ook geen grote issues zien met die chipset maar daar kan ik mij ook vergissen.

 

Hoe zit het met wifi bij iemand anders met bijvoorbeeld een Ziggo-modem voor wifi? Ik ben benieuwd hoe deze op andere modems/routers/access points werkt, zo kunnen we uitsluiten dat het een probleem is met de chip in je laptop of dat het specifiek KPN-apparatuur is waar die moeite mee heeft.

 

Mocht ie bij anderen nou ook lastig doen dan kan je overwegen om een dual-band USB dongle eraan te hangen. Het voorbeeld wat ik nu plaats is geen top-of-the-line spul overigens.

met een onbeveiligd netwerk in de buurt verbindt hij gewoon.Maar dat is natuurlijk niet veilig.

en met de v7 natuurlijk ook.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap niet dat je een v8 of v9 als oplossing ziet. Dat deze laptop niet wil verbinden met een v10 of v10a is gewoon compleet onacceptabel. Dat moet gewoon lukken. Punt.

Ik begrijp ook dat er 2 monteurs langs geweest zijn die het ook niet voor elkaar kregen? Ik hoop dat je daar geen rekening van gekregen hebt. Want dat zou helemaal schandalig zijn.

Tja nick,Ik ben het met je eens maar ik ben daar al 2 weken mee bezig en het lukt gewoon niemand.En een v8 of v9 zal altijd beter zijn dan de v7 die ik nu heb.

de tv ontvanger wou een update doen en bij de v7 bleef hij bij nul procent.Dus ik moest tijdens de update de v10 aansluiten.Als dit steeds moet is dat ook wel erg irritant.Ik heb het vermoeden dat die v7 gewoon op aan het gaan is.