Vraag

V7 omruilen voor v8 of v9. Computers werken niet op latere versies

  • 23 October 2021
  • 71 reacties
  • 745 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De V7 wordt ook al een tijd niet meer ondersteund en dient nog maar twee doelen, namelijk recycling en gebruik als ijskrabber.

 

Maar ik ben nog steeds wel benieuwd of die laptop wel met andere netwerken verbind buiten dan onbeveiligde of iets dergelijks. Ik ben dit probleem namelijk nog niet eerder tegengekomen. Dus bijvoorbeeld de wifi van de buren of familie, noem het maar op. Als het daar ook allemaal niet werkt weten we wel wat meer.

Ja,hij verbindt wel met een onbeveiligd netwerk.

Reputatie 7
Badge +11

Maar dat is niet wat ik vroeg 😉

mijn moeder heeft ook onbeveiligde wifi dus daar kan ik het niet testen.Buren willen denk ik geen wachtwoord geven.

als ik bij andere mensen op bezoek ga,ga ik eigenlijk nooit op wifi.

Reputatie 7
Badge +11

mijn moeder heeft ook onbeveiligde wifi dus daar kan ik het niet testen.Buren willen denk ik geen wachtwoord geven.

Als je moeder een onbeveiligd wifinetwerk heeft dan zou ik daar heel snel wat aan veranderen. Dat is vragen om problemen.

 

als ik bij andere mensen op bezoek ga,ga ik eigenlijk nooit op wifi.

Nou, perfect moment om het een keertje wel te doen. We moeten iets om verder te komen en dingen uit te kunnen sluiten. Kan me niet voorstellen dat bekenden moeilijk doen om een wifiwachtwoord om even wat te testen.  

zal ik doen.Maar omdat die v7 wel werkt(beveiligd) ga ik ervan uit dat het niet aan de laptop ligt.

Op een ander beveiligd netwerk werkt het,Blijkbaar stond die nog opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +24

Op mijn twee windows 10 laptops krijg ik de melding "kan niet verbinding maken met dit netwerk" .Waarom dat is weet ik niet.Mijn oude windows 7 laptop en telefoon werken wel.

Hoe gaat dit? Rechtsonder bij het klokje ziet u een lijst met beschikbare netwerken? Het netwerk van de Experiabox staat daarbij? Als u de stekker van de Experiabox uit het stopcontact haalt, dan verdwijnt dit netwerk uit het lijstje? Als u de stekker weer in het stopcontact steekt verschijnt het netwerk weer? Als u het aanklikt en het wachtwoord invoert, dan krijgt u volgens de foutmelding? 

precies zo,nick.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen andere WiFi versterkers of accespoints of repeaters of WiFi routers in huis? Of WiFi dingen in het stopcontact ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld aangesloten heeft u wel internet? Kijk dan eerst eens of Windows volledig up-to-date is.

nee,alleen de wifi van het modem zelf.Ik werk eigenlijk alleen beneden waar het modem staat en het is krachtig genoeg.

De laptop heeft geen ethernet aansluiting meer,dus dat kan ik niet testn.

Windows is up to date.

Reputatie 7
Badge +24

nee,alleen de wifi van het modem zelf.Ik werk eigenlijk alleen beneden waar het modem staat en het is krachtig genoeg.

De laptop heeft geen ethernet aansluiting meer,dus dat kan ik niet testn.

Met een adapter in de USB poort kunt u alsnog een utp kabel aansluiten.

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

ja,maar dan ligt er weer een draad door de kamer.Wifi moet natuurlijk gewoon werken.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u in Windows de Probleemoplossing voor netwerken al eens gevolgd?

 

ja

Reputatie 7
Badge +24

ja,maar dan ligt er weer een draad door de kamer.Wifi moet natuurlijk gewoon werken.

Het is ook niet als permanente oplossing bedoelt. 

met de v10a modems maakte hij wel verbinding maar de ene bleef rood en er was geen verbinding en met de andere werkte de tv niet.

ja,maar dan ligt er weer een draad door de kamer.Wifi moet natuurlijk gewoon werken.

Het is ook niet als permanente oplossing bedoelt. 

ok

Hier staat dat mijn v7 nog gewoon geschikt is.

 

Waarom werken uw computers daar niet mee?

Ik denk niet dat je nog een v8 of v9 kan krijgen van KPN. Die hebben ze niet meer denk ik. Misschien kun je er zelf 1 kopen op marktplaats. 

Kpn spul op marktplaats kopen mag toch niet?

Waarom niet? KPN vind het niet wenselijk maar het kan en mag gewoon aangezien KPN een mogelijkheid heeft tot afkoop van niet retour gestuurde spullen en ze daardoor gewoon eigendom worden van degene die hem achterhoud, en die kan hem derhalve verkopen zonder dat de koper als heler kan worden gezien.

Maar ipv een V8, ik zou dan een Fritzbox 7490 overwegen, idd een ouder model maar dat is de V8 ook, wil je nieuwer, een 7590 is beter, en voordeel, KPN bepaalt niet wat je mag of kan instellen.

werkt die op mijn verbinding?Op koper?

Het modem dat je wilt aansluiten moet aan een aantal eisen voldoen, afhankelijk van je aansluiting

Je aansluitingstype

Vectored VDSL2 (VVDSL2_POTS)

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

Experia Box V7 H220N