Beantwoord

VDSL wijkcentrale

  • 22 August 2020
  • 29 reacties
  • 615 keer bekeken

Ik woon centrum Almelo de maximale snelheid wat ik zou kunnen halen is nu 50mb.
Mijn oude adres in Almelo was dat 100mb vdsl.
Mijn modem geeft aan dat het vdsl is waarom kan ik hier geen 100 mb halen.
Mijn postcode is 7607 JV.
De wijkcentrale is Hagenborgh 0 Almelo is deze nog niet aangepast.

icon

Beste antwoord door jordy.vanderbolt 23 August 2020, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom de snelheid vanuit een streetcabinet sneller is, dat komt omdat hier een vectoring op gezet wordt, wat een tegenruis is voor eventuele ruis/stoorbronnen. Hierdoor kan dit een snellere verbinding aan. Omdat er niet zoveel huishoudens dicht bij een centrale staan, maar meer huishoudens om de streetcabinets, is het apparatuur in de centrales nooit geschikt gemaakt voor hogere snelheden dan een 100 mbit/s pairbonding, en dit zie ik ook niet meer gebeuren.

Interessant om te weten. 

Ik woon vlakbij een wijkcentrale, is hier lintbebouwing. Dan denk je dat je dichterbij een groot knooppunt zit dan bij een streetcabinet. Maar je krijgt een lagere snelheid. Klinkt onlogisch. Ik krijgt hier ook max 54 mbit. En pairbounding niet mogenlijk. Gelukkig zijn ze met glasvezel bezig.

Dank Jordi voor deze duidelijke uitleg.
Nu is het duidelijk dat ik voor hoger snelheid over moet stappen naar een ander provider of glasvezel.
Omdat op mijn vorige adres een straatkast staat en hier niet dat maakt het verschil.

Mijn dank is heeeel groot nu kan ik kijken wat ik er mee ga doen.

Dank Jordi voor deze duidelijke uitleg.
Nu is het duidelijk dat ik voor hoger snelheid over moet stappen naar een ander provider of glasvezel.
Omdat op mijn vorige adres een straatkast staat en hier niet dat maakt het verschil.

Mijn dank is heeeel groot nu kan ik kijken wat ik er mee ga doen.

Geen enkel probleem! Ik ben blij dat ik het een en ander uit heb kunnen leggen 😀.

Reputatie 7
Badge +24

Thanks @jordy.vanderbolt :smiley: