Beantwoord

Verhuizen naar een woonplaats zonder glasvezel, hoe kan ik daar internet krijgen?

  • 25 January 2022
  • 34 reacties
  • 1952 keer bekeken

Hallo! Wij gaan verhuizen naar een woonplaats zonder kpn glasvezel.

Hoe kan ik daar internet en tv aansluiten? Wij hebben nu een V10 modem, moet dat ingewisseld woeden voor een ander modem?

Wij hebben nu als abo glasvezel instap 3 in 1 

Welk abo moeten we dan nemen? Is overstappen makkelijk?

Graag uw antwoord! 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 January 2022, 22:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 3
Badge

U kunt dezelfde modem blijven gebruiken alleen zal de verbinding gaan via de xdsl verbinding (via de telefoon lijn).

Op de hoofdpagina (kpn.com) kunt u de postcode en huis nummer invullen (mits u die weet) en weet u meteen wat de mogelijkheden zijn vanuit kpn qua tv en internet snelheden.

In mijn kpn kunt u de verhuizing doorgeven op welke datum en kpn regelt voor u de rest zodat u niet zonder internet/tv zit (minimaal een maand van te voren ivm doorloop tijd bij kpn).

Reputatie 7
Badge +22

Beste @eric-elly

Als daar geen glasvezel is dan heb je daar koper, hier kun je zien wat er mogelijk is. Scroll dan wat naar beneden, daar laat KPN zien wat er op dat nieuwe adres mogelijk is. 

Hartelijk dank voor het bericht!

Ik las ergens ook iets over een gratis upgrade ivm de snelheid. Weet je hier ook iets over?

Reputatie 3
Badge

Over de gratis upgrade durf ik niet te zeggen, werk al een tijdje niet meer voor kpn en om te voorkomen dat u wordt teleurgesteld, kan de moderator er iets over zeggen maar de snelste antwoord hierop is via 0800-0402

Reputatie 7
Badge +22

Hartelijk dank voor het bericht!

Ik las ergens ook iets over een gratis upgrade ivm de snelheid. Weet je hier ook iets over?

Als het om glasvezel gaat dan kun je op deze site kijken, type daar jou postcode en huisnummer van jullie nieuwe woning en je wordt dan op de hoogte gehouden van de werkzaamheden. 

Reputatie 7
Badge +22

Over de gratis upgrade durf ik niet te zeggen, werk al een tijdje niet meer voor kpn en om te voorkomen dat u wordt teleurgesteld, kan de moderator er iets over zeggen maar de snelste antwoord hierop is via 0800-0402

0800 - 04 02 is de klantenservice, KPN Netwerk is een ander partij die gaat daarover. 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @eric-elly je kunt KPN netwerk daarover bellen, niet met 0800 - 0402. Maar met deze gegevens:

 

@eric-elly

glasvezel instap 3 in 1 

Dat is een oud abonnement zeg! Dat kan je niet meeverhuizen. Je zult naar Hussel moeten, dat wordt bij opgeven van je verhuizing ingezet. Op je nieuwe adres en dus via de koperdraad-aansluiting, dat heet DSL. Doorgaans is het een VVDSL met maximaal 100 / 30 . Overigens blijft i.i.g. je iTV-abonneenummer dan hetzelfde dus houd je je opnames.

Heb je al gecheckt wat op je nieuwe adres mogelijk is qua kpn en snelheid?

 

Ik las ergens ook iets over een gratis upgrade ivm de snelheid.

Is het een gebied met 11 Mb/s of minder dan krijg je gratis 4G ondersteuning (4G buitengebied) erbij*. Voor iTV kun je zo'n gebied echter maar 1 ontvanger krijgen en gebruiken.

*indien er in dat gebied voldoende 4G capaciteit voor kpn is.

Iedereen hartelijk dank voor de uitgebreide en behulpzame antwoorden! De situatie is echter ineens veranderd. Volgens de huidige bewoner is er wel glasvezel, afgesloten via Tweak. Nooit van gehoord, maar ik ga me er eens in verdiepen!

Iemand toevallig ervaring met Tweak???

Reputatie 7
Badge +24

Iedereen hartelijk dank voor de uitgebreide en behulpzame antwoorden! De situatie is echter ineens veranderd. Volgens de huidige bewoner is er wel glasvezel, afgesloten via Tweak. Nooit van gehoord, maar ik ga me er eens in verdiepen!

Iemand toevallig ervaring met Tweak???

Er zullen dan waarschijnlijk ook nog wel andere providers beschikbaar zijn, maar geen KPN. 

Internet zal wel prima zijn. Met tv is afwachten. KPN en Ziggo zijn daar goed in. Bij andere providers hoor je wel eens klachten over tv. Gewoon proberen. Als het niks is, dan kan je eventueel nog NLziet proberen als tv dienst. 

Maar euhm... kijk eerst eens wat de beschikbare snelheid via de telefoonlijn is. Dat kan bijvoorbeeld zomaar 150 of 200 mbit zijn. En dat is dan gewoon prima, dan kunt u gewoon bij KPN blijven. Ik weet niet wat u nu heeft. Maar ik lees iets over "Instap". Volgens mij is dat 50 mbit? 

Reputatie 7
Badge +10

Iedereen hartelijk dank voor de uitgebreide en behulpzame antwoorden! De situatie is echter ineens veranderd. Volgens de huidige bewoner is er wel glasvezel, afgesloten via Tweak. Nooit van gehoord, maar ik ga me er eens in verdiepen!

Iemand toevallig ervaring met Tweak???

Tweak is een provider die via alle KPN glasvezelnetwerken levert maar ook op een aantal glasvezelnetwerken waar KPN niet kan leveren. Als je zeker weet dat KPN geen glasvezel biedt op jouw adres maar Tweak wel, dan zal het een netwerkbeheerder zijn waar KPN geen zaken mee doet. Bijvoorbeeld E-Fiber.

Mag ik vragen welke woonplaats het betreft (het nieuwe huis)?

Het is in Meppen, Drenthe.

Reputatie 7
Badge +10

Dan klopt mijn vorige post. Dat is het netwerk van Glasvezel Zuidenveld  

Een bewonersinitiatief waar verschillende providers diensten leveren. Maar KPN helaas niet.

Je kan dus kijken of je bij KPN wil blijven via de traditionele koperlijn (haalbare snelheid kan je op KPN.com checken).

Of toch over naar een glasvezel provider die je vindt op bovenstaande website (klik op het woord Zuidenveld)

Hartelijk dank voor je zeer duidelijke antwoord! Ik kan dus misschien het beste overgaan naar een andere provider voor tv en internet. Dat is waarschijnlijk sneller. Toch wil ik geen ander emailadres, daarvoor wil ik dmv email only bij kpn blijven. Dit is misschien ook een goede combi??

Ik ga op onderzoek uit!!

Reputatie 7
Badge +24

Hartelijk dank voor je zeer duidelijke antwoord! Ik kan dus misschien het beste overgaan naar een andere provider voor tv en internet. Dat is waarschijnlijk sneller.

Ik denk dat u dat toch eerst nog eens even na moeten kijken. Heeft u dat al gedaan? Welke snelheid is er bij u leverbaar over de telefoonlijn? 

Geen idee, morgen ga ik hiermee aan de gang! 

Reputatie 7
Badge +10

@Nick83 Meppen kent geen eigen telefooncentrale en geen enkele actieve straatkast. Ik verwacht niet dat er iets van meer dan 10 of 15 Mbit te krijgen is...

Dus wat xou u mij adviseren?

Reputatie 7
Badge +10

Dus wat xou u mij adviseren?

Tja... Je zit op een KPN forum en ik ben KPN Netwerk medewerker.

Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat KPN niet overal voor iedereen geschikt is ;-)

Dus als de haalbare snelheid via koper inderdaad niet van deze tijd is (ik heb het niet zelf met jullie adres gecheckt), dan blijft er maar 1 optie over denk ik. 

En wellicht komt KPN glasvezel in de toekomst nog wel beschikbaar. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

Dat is heel eerlijk maar ook realistisch! Ik wil rigelijk ook het liefst bij kpn blijven. Lekker vertrouwd en het gaat prima. Ik kan het natuurlijk gewoon gaan proberen op de koperdraad.  Maar ja, die snelheid he....  hoe kom ik er eigenlijk achter hoe groot dat verschil is en dan ook nog of dat verschil heel erg nadelig is?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Meppen kent geen eigen telefooncentrale en geen enkele actieve straatkast. Ik verwacht niet dat er iets van meer dan 10 of 15 Mbit te krijgen is...

Ok 👍 dan is het duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +10

Dat is heel eerlijk maar ook realistisch! Ik wil rigelijk ook het liefst bij kpn blijven. Lekker vertrouwd en het gaat prima. Ik kan het natuurlijk gewoon gaan proberen op de koperdraad.  Maar ja, die snelheid he....  hoe kom ik er eigenlijk achter hoe groot dat verschil is en dan ook nog of dat verschil heel erg nadelig is?

Door naar www.kpn.com te gaan en te kiezen voor Internet en TV. Daar kan je dan het nieuwe adres invullen. Daarna een stukje omlaag scrollen en dan zie je ergens staan dat de haalbare snelheid xxx download en xxx upload is.

Als je die uitkomst hier plaatst kunnen we een beter advies geven.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is heel eerlijk maar ook realistisch! Ik wil rigelijk ook het liefst bij kpn blijven. Lekker vertrouwd en het gaat prima. Ik kan het natuurlijk gewoon gaan proberen op de koperdraad.  Maar ja, die snelheid he....  hoe kom ik er eigenlijk achter hoe groot dat verschil is en dan ook nog of dat verschil heel erg nadelig is?

Als het echt maar 10 of 15 mbit is, zoals Ward zegt, dan merkt u dat wel. Dat is niet veel.

Als u bij KPN gewoon een verhuizing doorgeeft, dan krijgt u volgens mij geen nieuw contract waar u een jaar aan vast zit. Zo zou u het dus eerst even kunnen proberen. Na 1 of 2 maanden zou u dan alsnog over kunnen stappen naar een provider op glasvezel. 

Op het nieuwe adres nu: 5 Mbit/'s download en 1Mbit/'s upload. Dmv een gratis (?) Upgrade te verhogen naar 50 Mbit/s.

Oei...op mijn huidige adres met glasvezel is de maximale snelheid 500 en 500..…

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Oei...op mijn huidige adres met glasvezel is de maximale snelheid 500 en 500..…

Ja ... maar u heeft een Instap abonnement. Wat dus inhoud dat u maar voor 50 mbit betaald. U krijgt in de praktijk iets meer, maar met 70 mbit houd het ook wel op denk ik. Als u een duurder abonnement zou afsluiten, dan zou u op uw huidige adres die 500 mbit kunnen halen.