Beantwoord

Verhuizen naar een woonplaats zonder glasvezel, hoe kan ik daar internet krijgen?

  • 25 January 2022
  • 34 reacties
  • 1988 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Op het nieuwe adres nu: 5 Mbit/'s download en 1Mbit/'s upload. Dmv een gratis (?) Upgrade te verhogen naar 50 Mbit/s.

Die gratis upgrade is denk ik het 4G modem. Dat is leuk. Alleen jammer dat u er voor tv kijken niets aan zult hebben. Want dat gaat alleen over de telefoonlijn. Die 5 mbit dus. En dat is te weinig voor tv kijken.

Reputatie 7
Badge +10

Ik moet het helaas met Nick eens zijn. Die upgrade houdt in dat er een extra "modem" bij komt dat via het mobiele 4G netwerk snelheid bij schakelt. Voor internet een prima oplossing maar daar kan het TV signaal niet over dus dat komt altijd nog via de koperlijn. En 1 HD TV heeft minimaal 7 Mbit nodig. Hier is maar 5 beschikbaar. Het lijkt er vanaf onze positie op dat de bestaande glasvezelaansluiting een betere oplossing zal zijn.

Of KPN dan nog een e-mail only abonnement heeft om zo wel je e-mailadres te houden weet ik zo niet eigenlijk?

Bedankt voor jullie inspanningen, Ward en Nick. Ik ga voor de glasvezeloptie. Dat kan helaas niet anders. Heel erg jammer dat kpn zich in dat gebied niet met glasvezel bezighoudt. Ik probeer nog wel de emailadressen te behouden. Bij de huidige bewoners zal ik vragen hoe zij dit geregeld hebben en bij wie en of zij tevreden zijn natuurlijk.

Nogmaals hartelijk dank, dit was de eerste keer dat ik een vraag stelde op dit forum en jullie hebben mij heel goed geholpen!! Fijne dag!

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@eric-elly Op de eerder genoemde website van glasvezel Zuidenveld staan deelnemende providers. Voor een aantal daarvan zijn op Tweakers lopende topics met ervaringen. Daar kan je inlezen en evt ook vragen stellen.

5 down / 1 up. Dat is gewoon eigenlijk géén internet….. En al helemaal geen interactieve televisie. Zelfs Netflix, Videoland e.d. zijn met die snelheid niet (echt) mogelijk. Tenzij je er dus die 4G ondersteuning (gratis) bij krijgt. KPN TV kan dáár geen gebruik van maken dus kpn voor televisie is helemaal geen optie.

Helemaal eens met de voorgaande schrijvers:

Kies één van de beschikbare providers via de glasvezel of de coax provider. Dat is Ziggo.

Het béste internet is niet altíjd dat van kpn…. :scream:

Helemaal mee eens, ik denk ook over ziggo. De onbekende bedrijven heb ik ook bekeken maar ik durf dat niet zo aan. Jammer dat ik niet bij kpn kan blijven maar dat gaat dus echt niets worden met die snelheid door het koperdraadje heen!

Hartelijk dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +20

Op het nieuwe adres nu: 5 Mbit/'s download en 1Mbit/'s upload. Dmv een gratis (?) Upgrade te verhogen naar 50 Mbit/s.

Oei...op mijn huidige adres met glasvezel is de maximale snelheid 500 en 500..…

:grimacing: Dit is niet heel best @eric-elly, hoe jammer ik het ook vind om te zeggen: je zult beter af zijn bij een andere aanbieder, hier kan je wel héél erg weinig mee.

Het is mogelijk om je abonnement BIJ het opzeggen om te laten zetten naar een betaald email only abonnement, zodat je je mailadressen kunt bewaren. Dit kan echt alléén bij het doorgeven van je opzegging, daarna is dat niet meer mogelijk. Zorg ook echt dat dit heel duidelijk besproken is, het omzetten naar een email only abonnement is iets dat niet vaak voorkomt, dus er is een kleine kans aanwezig dat je een collega treft die er nog geen ervaring mee heeft en je verkeerd begrijpt als je aangeeft dat je je mail wil blijven gebruiken. Je kunt je mail na opzegging namelijk tijdelijk blijven gebruiken, ook als je géén email only abonnement afsluit. 

Ik weet niet of je nu ook al in Drenthe woont, zo nee dan wil ik je in ieder geval alvast een hele mooie tijd toewensen in deze (mijn :wink:) mooie provincie!

Hartelijk dank voor je prettige en uitgebreide  reactie, Maja!

Ik heb idd besloten om naar een andere aanbieder te gaan, het kan niet anders. Ik wist niet dat email only zo uitzonderlijk is. Bedankt voor de tip, ik ga het zo doen.

Enne, we verhuizen pas in september naar het mooie Drenthe hoor maar ik kan niet wachten!! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

 Ah, dan heb je in ieder geval heel lang de tijd om je hier op te verheugen :smiley:

Het duurt dus nog even, maar alvast welkom in Drenthe :blush: