Verhuizing en installatie niet zoals verwacht

  • 14 July 2020
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

KPN verhuist met je mee was de leus. Dat heb ik heel anders ervaren. KPN doet helemaal niks. Uren heb ik aan de lijn gehangen met 4 verschillende helpdeskmederwerkers en deze konden het probleem wat ik had niet oplossen. Ik had verwacht dat er een KPN medewerker vooraf een kijkje in het nieuwe huis zou nemen zodat hij vooraf de situatie zoals die was kon overzien. Er was in dat huis geen stopcontact om het modem te voeden. Het modem mocht niet verder dan 1,5 'm van het aftappunt wifi, de telefoonaansluiting werkte niet, kortom, waardeloos voorbereid. Een in de hand genomen electrician heeft een los draadje vastgezet achter het telefoonvarkenssnuitje. Er lopen nu 2 snoeren door de kamer en liggen los op de vloer, een verlengstroomsnoer en een snoer van modem naar tvontvanger. Hopeloos. Als genoegdoening kon ik 15, - euro korting krijgen op de factuur maar het heeft een veelvoud aan uren gekost en de snoerproblemen zijn nog steeds niet opgelost. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Maar heeft u er dan zelf niet over nagedacht dat er een stroomaansluiting moet zijn voor het modem? Monteurs van kpn mogen geen stroomaansluiting maken. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar heeft u er dan zelf niet over nagedacht dat er een stroomaansluiting moet zijn voor het modem? Monteurs van kpn mogen geen stroomaansluiting maken. 

Wel. Maar dan moet het wel op een makkelijke manier mogelijk zijn. Dus in de praktijk alleen in de meterkast. Het stopcontact moet makkelijk ergens op aan te sluiten zijn. KPN monteur  gaan niet de hele meterkast verbouwen voor een stopcontact.

Een stopcontact in de woonkamer plaatsen is meestal niet realistisch voor een KPN monteur. Dat moet de klant dan gewoon zelf verzorgen.

En er moet moet een utp kabel van Experiabox / KPN Box naar tv ontvanger. Het netjes wegwerken van deze kabel is ook voor de klant. Dat hoort gewoon bij de infrastructuur van het huis. Daar doet een KPN monteur niets aan. 

Reputatie 7
Badge +24

En "aftappunt wifi"? WiFi is draadloos hé. WiFi komt niet over een draadje. Want een draadje is niet draadloos. Er komt internet over een draadje. En de Experiabox / KPN Box zend een wifi signaal uit.

Badge +19

Thanks @Nick83 voor je correctie.

Ik ben mantelzorger en vader. Mijn zoon woont zelfstandig en heeft KPN abonnement. Zelf heb ik Ziggo. Zijn nieuwe huurflatje is 50 jaar oud en heeft niet overal stopcontacten. Ook wist ik niet precies hoe een en ander met KPN apparatuur werkt. Daar sta je niet zo bij stil. Mijn zoon weet het al helemaal niet. Maar daar gaat het niet om. KPN stuurt mailtjes dat je geen dag zonder telefoon zit. Ze verhuizen mee, naar eigen zeggen. Zorg er dan voor dat je voor mantelzorger in kaart brengt hoe een en ander wordt aangesloten en wat er nodig is om alles netjes aan te sluiten, Zij hoeven geen stopcontact aan te leggen maar had wel graag vooraf willen weten wat vereist is  .Als 4 helpdeskmedewerkers je niet verder kunnen helpen houdt het op. 

Badge +19

Toch goed dat je het verhaal verteld. Wellicht wordt er toch te gemakkelijk vanuit gegaan dat iedereen het wel weet. Een medewerker van kpn gaat hier zeker op reageren. Dat kan een paar dagen duren. Wellicht dat die iets voor u kan betekenen. Vul het profiel helemaal in met klantnummer en het adres waar het om gaat dan kunnen ze meteen meekijken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Dick, welkom op het forum. 

Ik denk uiteraard graag mee. De leus dat wij meeverhuizen is zeker waar. De voorzieningen moeten echter wel op orde zijn. Ik zeg dit zeker niet om het van me af te schuiven, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de (stroom)voorzieningen in een huishouden. Een stopcontact is logischerwijs noodzakelijk, maar zoals we nu achterkomen is dat voor de een logischer dan voor een ander. 

Welke snoerproblemen zijn nu nog niet opgelost? Het wegwerken van de kabels doet onze monteur inderdaad niet. Heb je hier eventueel een foto van?

Wat werkt er op dit moment niet goed? Dan kan ik beter inschatten op welke manier ik kan helpen nu. 

Reputatie 7
Badge +24

Dick, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Â