Beantwoord

Vraag over verschillende snelheid opties op KPN fourstack

  • 15 January 2020
  • 22 reacties
  • 312 keer bekeken

Badge

Beste KPN,
Binnenkort krijg ik een monteur op mijn vloer voor mijn nieuwe aanvraag modem is al binnen,  
Ik vraag me af of het allemaal wel goed gaat? toen ik mijn bestelling deed op Blackfriday van 2019 kon ik kiezen voor 200mbit pair bonding

laatste keren dat ik op KPN Site kom en ik check opnieuw kan ik nog alleen kiezen voor 50mbit vdsl ,
|Mijn bestelling is dus toen op blackfirday gedaan voor 200mbit pair bonding ook heb ik hiervan een bevestiging ontvangen per e-mail

de vraag is? gaat dit nu wel goed? is dit technisch wel mogelijk 200mbit?

als het toch 50mbit wordt, heeft het geen zin dan kunnen we direct annuleren,  

 

bij mijn huidige provider T-Mobile heb ik 100mbit ook wordt dit technisch behaald wel zie ik nu op TMobile als ik opnieuw een check doe dat ik bijna niets kan aanvragen nu nog 8mbit kan krijgen van TMobile wat wel vreemd is.

Kan KPN 200mbit pair bonding technisch gezien waar maken? of is/was dit een systeem fout ?  

ook op KPN Fourstack kreeg ik eerst 200mbit te zien en nu opeens 8mbit en dit verschilt om de dag

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 January 2020, 10:58

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dit gebeurt vaak als de poorten in de straatkast vol zijn. Dan wordt voor alle adressen in de Fourstack tool de kast dichtgezet en wordt de maximale snelheid getoond vanuit de centrale. Als er poorten bijgeplaatst worden wordt het weer normaal getoond. Voor jou zal de poort al wel gereserveerd zijn verwacht ik.

Moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom KPN dan 50 laat zien en TMO 8 Mbit. Dat strookt nog niet helemaal met elkaar…

Maar je hebt de bevestiging en daarin staat ook de verwachte minimum snelheid. Als dat toch niet uitkomt kan je het contract annuleren of KPN het alsnog laten fixen.

Badge

Dit gebeurt vaak als de poorten in de straatkast vol zijn. Dan wordt voor alle adressen in de Fourstack tool de kast dichtgezet en wordt de maximale snelheid getoond vanuit de centrale. Als er poorten bijgeplaatst worden wordt het weer normaal getoond. Voor jou zal de poort al wel gereserveerd zijn verwacht ik.

Moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom KPN dan 50 laat zien en TMO 8 Mbit. Dat strookt nog niet helemaal met elkaar…

Maar je hebt de bevestiging en daarin staat ook de verwachte minimum snelheid. Als dat toch niet uitkomt kan je het contract annuleren of KPN het alsnog laten fixen.

Ja is mij niet helemaal duidelijk wel heb ik nu een Afspraak staan voor 24ste, KPN kan toch wel zien of vragen aan extern bedrijf of ik krijg wat ik heb aangevraagd? als het lager is dan wat ik heb aangevraagd hoeft het van mij al niet. :) dan kan ik blijven bij mijn hudige of over gaan naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +10

Laten we even wachten tot er iemand van Webcare reageert. Die kunnen dat inderdaad zien. Duurt meestal een dag dus morgen verwacht ik.

Badge

Laten we even wachten tot er iemand van Webcare reageert. Die kunnen dat inderdaad zien. Duurt meestal een dag dus morgen verwacht ik.

Bedankt voor het mee denken 

ik wacht het even af.

Badge

Wordt er nog op gereageerd?

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @MrOsman, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Excuses voor de wat latere reactie, het kan soms iets langer duren vanwege de drukte. Maar ik kijk graag mee wat er bij ons bekend is én hoe jouw bestelling eruit ziet. Hiervoor heb ik wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer (indien je die al ontvangen hebt)? 

Badge

Goedemorgen @MrOsman, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Excuses voor de wat latere reactie, het kan soms iets langer duren vanwege de drukte. Maar ik kijk graag mee wat er bij ons bekend is én hoe jouw bestelling eruit ziet. Hiervoor heb ik wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer (indien je die al ontvangen hebt)? 

gedaan zie profiel

Reputatie 7
Badge +21

@MrOsman, ik heb het voorgelegd aan de achterliggende afdeling! Wanneer ik antwoord heb zal ik je hierover berichten!

Badge

@MrOsman, ik heb het voorgelegd aan de achterliggende afdeling! Wanneer ik antwoord heb zal ik je hierover berichten!

graag vandaag nog deze week krijg ik monteur, anders heeft het geen zin voor monteur.

Reputatie 7
Badge +21

@MrOsman, helaas ben ik ook afhankelijk van de achterliggende afdelingen. Ik heb zojuist antwoord gekregen op mijn vraag. Mijn collega geeft aan dat er geen vrije poorten meer beschikbaar zijn, en dat er uitbreiding gerealiseerd moet worden wil je op een hogere snelheid worden aangesloten. Op mijn wedervraag heb ik nog geen antwoord, namelijk binnen welke termijn dit gerealiseerd kan worden. 

Badge

@Susan_ er staat voor mij al een afspraak al eerder 3 x verzet door afdeling planning aanstaande vrijdag komt kpn voor aansluiten

Reputatie 7
Badge +30

Ah, mooi zo! Ik zie dat hier ook. Wel is er dan kans dat je aansluiting in eerste instantie een lagere snelheid zal hebben dan in je bestelling staat. En dat dit dan op een iets later moment naar de volle 200 gaat. Daar komt Susan, of ik, dan nog even op terug als we terugkoppeling hebben van onze collega.

Badge

@Erik_ hoi Erik bedankt voor je reactie.

wat bedoel je met lage snelheid? ik ben juist overgestapt voor meer snelheid bij mijn huidige haalde ik al 100mbit afspraak is al 2 keer verplaatst omdat de lijn nog niet beschikbaar was door jullie partner laatste gesprek met een collega van je is mij gegarandeerd dat ik dan ook de snelheid zal halen die ik heb aangevraagd nadat monteur is geweest dus morgen

 

krijg nu wel steeds andere berichten van jullie waardoor ik vraag tekens bij krijg en nu al twijfel of ik door moet gaan met dit

ik had net zo goed naar ziggo kunnen gaan 

communiceren jullie wel onderling? agent op facebook heeft mij 2 dagen terug gegarandeerd dat ik krijg wat ik heb aangevraagd ook had hij de vraag bij technisch afdeling neergelegd en die gaven dat a

 

Reputatie 7
Badge +21

@MrOsman, ik zie dat de monteur geweest is en je aangesloten bent op bonding. Welke snelheid meet je nu, als je bekabeld op de Experia Box bent aangesloten met bijvoorbeeld een laptop? Of wat heeft de monteur gemeten op het moment dat hij alles installeerde? 

Badge

@MrOsman, ik zie dat de monteur geweest is en je aangesloten bent op bonding. Welke snelheid meet je nu, als je bekabeld op de Experia Box bent aangesloten met bijvoorbeeld een laptop? Of wat heeft de monteur gemeten op het moment dat hij alles installeerde? 

Hoi @Susan_ bedankt voor je reactie nog niet gemeten kom ik later op terug 

wel heb ik een vraag over Factuur wat net binnen komt? waarom moet ik 50,81 euro betalen? 25 euro aansluitenkosten begrijp ik maar 25,81 begrijp ik niet helemaal ik ben 24ste pas aangesloten? niet hele maand? kan jij even kijken?

Reputatie 7
Badge +21

@MrOsman, helemaal goed. Volgens mijn collega die het heeft nagekeken is de 200Mbit/s nu beschikbaar dus zou je dit zo ongeveer wel moeten halen!

Wat betreft je factuur, deze is van 24 januari tot en met 24 februari. Vanaf de 24e (januari) is de facturatie gaan lopen omdat je verbinding actief is geworden, en deze gaat altijd over de periode die nog gaat komen. Dus in januari betaal je voor eind januari / februari, en in februari betaal je voor eind februari / maart. 

Badge

Hoi @Susan_ @Erik_  ik zit paardagen nu bij KPN heel wat ellende meegemaakt, ma goed,

heb internet van 200 overdag kom ik niet boven 150mbit en s; avond helemaal niet boven de 100mbit. 

dit ook samen met monteurs getest ook kan je op mijn account mijn speedtest zien alles wordt blijkbaar gelogd.

Reputatie 7
Badge +21

@MrOsman, ik zie dat er inderdaad inmiddels een WiFi monteur is langs geweest en dat er in de woonkamer zo'n 160Mbit/s is gemeten en in de slaapkamer 146Mbit/s. De garantie is dat je rond de 200Mbit/s via bekabeld internet haalt. Via WiFi zal je eigenlijk altijd net wat minder halen, omdat er verschillende omgevingsfactoren zijn die hier invloed op hebben. Denk aan isolatie, lampen en andere apparaten. Deze gebruik je in de avond vaak meer (lampen, andere mobiele toestellen en televisie). Dus in dat geval lijkt 150Mbit/s me redelijk wat.

Ik zie ook een opzegging erin staan voor 1 maart, omdat je nog in de bedenktijd zit. Klopt dat het dat je dus alsnog weg gaat bij KPN, vanwege de WiFi?

Badge

@MrOsman, ik zie dat er inderdaad inmiddels een WiFi monteur is langs geweest en dat er in de woonkamer zo'n 160Mbit/s is gemeten en in de slaapkamer 146Mbit/s. De garantie is dat je rond de 200Mbit/s via bekabeld internet haalt. Via WiFi zal je eigenlijk altijd net wat minder halen, omdat er verschillende omgevingsfactoren zijn die hier invloed op hebben. Denk aan isolatie, lampen en andere apparaten. Deze gebruik je in de avond vaak meer (lampen, andere mobiele toestellen en televisie). Dus in dat geval lijkt 150Mbit/s me redelijk wat.

Ik zie ook een opzegging erin staan voor 1 maart, omdat je nog in de bedenktijd zit. Klopt dat het dat je dus alsnog weg gaat bij KPN, vanwege de WiFi?

Hoi @Susan_ ,
ik heb niks opgezegd ik hoor (lees) het nu van jouw 1 maart klopt dus niet? ik had gebeld voor schade en wifi? waarom er nu opzegging staat is mij ook niet duidelijk

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat de opzegging inmiddels weer geannuleerd is op jouw verzoek, gelukkig maar! Maar wel weer een rare gang van zaken :thinking:  Ik kan het niet echt plaatsen hoe dit nou kon :confused: 

Badge

Ik zie dat de opzegging inmiddels weer geannuleerd is op jouw verzoek, gelukkig maar! Maar wel weer een rare gang van zaken :thinking:  Ik kan het niet echt plaatsen hoe dit nou kon :confused: 

Hoi @Susan_ geen idee 

ik heb 2 x contact gehad met jullie 1 x over het schade die ik heb gekregen door een monteur  en 2de keer was op verzoek van een monteur die bij mij thuis was voor herstellen van schade + check deed op verbindingen.

monteir gaf aan superwifi te kunnen krijgen zodat ik boven maximale kon halen 

Reputatie 7
Badge +21

Fijn dat de tweede monteur dit heeft kunnen herstellen en je verbinding nogmaals heeft gecontroleerd. Dat werkt nu verder prima?

Super WiFi is er sinds kort inderdaad. Alle daarover kan je op onze website terugvinden! Doorloop de WiFi manager (indien je dat nog niet hebt gedaan hebt met de monteur) en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Reageer