Waardeloos WiFi

  • 6 July 2020
  • 31 reacties
  • 1821 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen.

 

ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Ik heb in 2 weken tijd (zonder te overdrijven) ongeveer 10x gechat en 3x gebeld. Ik heb 2 mobiele nummer, tv en internet. Mijn WiFi werkt gewoonweg kut! Ik heb elke keer iemand van jullie helpdesk die keurig zijn protocol afwerkt. Eerst zegt hoe vervelend het allemaal is en vervolgens met kut oplossingen komt die ik al 100x heb geprobeerd en heb gehoord. Niks werkt. Stuk of 7x de WiFi manager gedaan. Krijg dan dat er een monteur wordt geadviseerd. Daar staat dan weer onder dat dit door Corona niet kan. Ik heb al 3x een switch aangevraagd. Dit wordt niet verstuurd of geleverd. Er worden WiFi versterkers beloofd. Niet geleverd. Als ik daarover bel krijg ik hetzelfde verhaal als altijd. 
heb gebeld met Kim, M, Himme en de rest weet ik al niet eens meer. Ik betaal 62 euro. Sinds 1 juli betaal ik klaarblijkelijk ineens 65 euro en moest ik zelf lezen in een bericht op internet dat jullie de kosten verhogen. 
Ik ga niet meer bellen met jullie omdat ik niks kan aantonen wat beloofd wordt. Ik verwacht nu dat jullie deze week (!!!) de beloofde artikelen leveren en met een goede oplossing komen. Nieuwe klanten kunnen Super WiFi krijgen maar bestaande klanten die al 20 jaar klant zijn moeten het maar uitzoeken? 
 

mocht het deze week niet zijn geregeld zoeken jullie het maar uit en betaal ik geen cent meer en sluit ik al mijn contracten met jullie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Badge +19

@Willliam de grote vraag blijft altijd is er een probleem voor of na het modem. Kan je iets meer vertellen over je eigen netwerk? Welk type modem heb je? Heb je glasvezel of koper? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets of andere apparatuur die data via het elektriciteitsnetwerk verstuurd? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Eén gebroken ader in een kabel of een geoxideerde connector en je hebt problemen he. Dus roep maar gaan we kijken of we er uit komen:grin:

@Willliamde grote vraag blijft altijd is er een probleem voor of na het modem. Kan je iets meer vertellen over je eigen netwerk? Welk type modem heb je? Heb je glasvezel of koper? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets of andere apparatuur die data via het elektriciteitsnetwerk verstuurd? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Eén gebroken ader in een kabel of een geoxideerde connector en je hebt problemen he. Dus roep maar gaan we kijken of we er uit komen:grin:

Ik had van die kastjes die via het stroomnet werken voor de tv. De wifi deed het prima tot op de eerste verdieping maar reikte niet tot aan de zolder. Toen heb ik een derde kastje gebruikt voor een wifi zender op de eerste verdieping zodat er ook wifi ontvangst was op zolder. Dat werkte een tijd lang prima. Maar De digitale tv ontvangst werd slechter en ook de wifi op de eerste verdieping wekte niet goed.

 In een kpn winkel besproken en besloten om 3 netwerkkabels te trekken. 2x voor tv en 1x voor wifi zender. Jammer dat ik niks meer kan doen met die kastjes via het stroomnet  omdat er geen vrije poortjes meer waren op mijn modem. Maar verder Werkte het prima, ook tijdens de eerste maanden van de corona lockdown met meer netwerkverkeer dan gebruikelijk bij mij thuis. 
 

eind vorig jaar begonnen de problemen met tv: menu’s traag, foumeldingen bij opnames ophalen, apps via tv hangen. Heb diverse keren de routine van herstarten ontvangers en modem gedaan en ook de laatste updates geïnstalleerd. Na een bericht van kpn dat er problemen ware nog 1 keer gedaan en toen ging het weer even goed. 
 

sinds een paar maanden dit jaar is mijn internet niet stabiel. Tijdens video bellen heb ik veel haperingen en moet ik overschakelen op mijn phone-hotspot. Niet zo fijn voor mijn mobile tegoed. Nu merk ik dat ook de tv weer kuren krijgt (menu’s blijven hangen, kan geen opnames ophalen omdat de server er te lang over doet). Op die momenten lijkt ook de internetverbinding via wifi niet goed te werken noch via mijn experia box noch via de extra wifi zender. Of anders gezegd op zo’n moment hapert alles. 

Vooral het feit dat zowel de tv ontvangers als het netwerkverkeer via wifi tegelijk sputteren doet mij vermoeden dat het probleem niet in mijn netwerkje ligt. 

ik gebruik 1x kpn experia v10A

2x digitale tv ontvanger , 1 keer wifi zender. Alle 3 aangesloten via netwerkkabels. Thats it.

@Willliamde grote vraag blijft altijd is er een probleem voor of na het modem. Kan je iets meer vertellen over je eigen netwerk? Welk type modem heb je? Heb je glasvezel of koper? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets of andere apparatuur die data via het elektriciteitsnetwerk verstuurd? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Eén gebroken ader in een kabel of een geoxideerde connector en je hebt problemen he. Dus roep maar gaan we kijken of we er uit komen:grin:

Ik had van die kastjes die via het stroomnet werken voor de tv. De wifi deed het prima tot op de eerste verdieping maar reikte niet tot aan de zolder. Toen heb ik een derde kastje gebruikt voor een wifi zender op de eerste verdieping zodat er ook wifi ontvangst was op zolder. Dat werkte een tijd lang prima. Maar De digitale tv ontvangst werd slechter en ook de wifi op de eerste verdieping wekte niet goed.

 In een kpn winkel besproken en besloten om 3 netwerkkabels te trekken. 2x voor tv en 1x voor wifi zender. Jammer dat ik niks meer kan doen met die kastjes via het stroomnet  omdat er geen vrije poortjes meer waren op mijn modem. Maar verder Werkte het prima, ook tijdens de eerste maanden van de corona lockdown met meer netwerkverkeer dan gebruikelijk bij mij thuis. 
 

eind vorig jaar begonnen de problemen met tv: menu’s traag, foumeldingen bij opnames ophalen, apps via tv hangen. Heb diverse keren de routine van herstarten ontvangers en modem gedaan en ook de laatste updates geïnstalleerd. Na een bericht van kpn dat er problemen ware nog 1 keer gedaan en toen ging het weer even goed. 
 

sinds een paar maanden dit jaar is mijn internet niet stabiel. Tijdens video bellen heb ik veel haperingen en moet ik overschakelen op mijn phone-hotspot. Niet zo fijn voor mijn mobile tegoed. Nu merk ik dat ook de tv weer kuren krijgt (menu’s blijven hangen, kan geen opnames ophalen omdat de server er te lang over doet). Op die momenten lijkt ook de internetverbinding via wifi niet goed te werken noch via mijn experia box noch via de extra wifi zender. Of anders gezegd op zo’n moment hapert alles. 

Vooral het feit dat zowel de tv ontvangers als het netwerkverkeer via wifi tegelijk sputteren doet mij vermoeden dat het probleem niet in mijn netwerkje ligt. 

ik gebruik 1x kpn experia v10A

2x digitale tv ontvanger , 1 keer wifi zender. Alle 3 aangesloten via netwerkkabels. Thats it.

Oja, ik zit op koper

Badge +19

Ok kort samengevat; op het modem zit rechtstreeks aangesloten 2x tv ontvanger en 1 Wi-Fi versterker.  Er zijn dus geen draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk en er zit geen switch in het netwerk.

Ok kort samengevat; op het modem zit rechtstreeks aangesloten 2x tv ontvanger en 1 Wi-Fi versterker.  Er zijn dus geen draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk en er zit geen switch in het netwerk.

Klopt

 

Badge +19

Dat ziet er toch keurig uit zou je zeggen. Welk type ontvanger heb je en welke Wi-Fi versterker?