Beantwoord

Waarom kan ik geen 4G modem krijgen voor sneller internet in het buitengebied?

  • 22 March 2024
  • 39 reacties
  • 443 keer bekeken

Reputatie 1

Waarom kan ik geen 4G modem krijgen, voor sneller internet buitengebied?

ik woon in het buitengebied waar kpn geen glasvezel aanbied. 
Heb al jaren een alles in 1 abonnement van kpn, en van een andere partij internet via glasvezel. 
Nu wil ik van 2 partijen af en alles van 1 aanbieder hebben. 
Van kpn is mijn internetsnelheid 12MB download en 0,8 upload bekabeld. 
4 G dekking is hier voldoende ( ook op de dekkingskaart van kpn).
Waarom kan ik geen 4G modem krijgen? Heb ook al gebeld met kpn, maar volgens de medewerker was het niet mogelijk. 
 

icon

Beste antwoord door AJRW 26 March 2024, 20:44

Bekijk origineel

39 reacties

Oh, even gemist @N.N. 

Dan is de keuze toch niet zo moeilijk…. ook tv afnemen bij die glasvezel partij. Vaste telefoon, indien nog in gebruik, dan ook via die andere partij.

Of NLziet erbij nemen als je genoeg hebt aan die zenders. En via de glasvezelboer gebruiken. KPN opzeggen.

Je kiest toch in de basis voor goed internet. De rest komt daar dan bij.

Reputatie 1

Oh, even gemist @N.N. 

Dan is de keuze toch niet zo moeilijk…. ook tv afnemen bij die glasvezel partij. Vaste telefoon, indien nog in gebruik, dan ook via die andere partij.

Of NLziet erbij nemen als je genoeg hebt aan die zenders. En via de glasvezelboer gebruiken. KPN opzeggen.

Je kiest toch in de basis voor goed internet. De rest komt daar dan bij

Idd Peter daar komt het dan wel op neer. 
had hier in het forum van KPN nog gehoopt op een oplossing van KPN. 
Ik zou ook nog gebeld worden maar dat is helaas ook niet gebeurd. 
Dus ik denk dat ik er wel uit ben. 
Allemaal bedankt voor de reacties en tips. 

Graag gedaan @AJRW en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @ARW, ik denk graag mee.

Wat zegt deze site? En als het niet kan dan kan het niet. Zo simpel is het.

Zou je hier een antwoord op willen geven? Wat krijg je te zien als je die test doet? 

Reputatie 1

Hallo Alex,

Ik kan nergens een test vinden of ik in aanmerking kom voor een 4G modem. 
Maar ik kan hem nergens aanvinken om te bestellen. 
Heb daarom naar KPN gebeld om de internet snelheid aan te passen en zo een 4 G module te kunnen krijgen. 

Toen werdt mij verteld dat ik er niet voor in aanmerking kom en er geen mogelijkheid was om er ook een te krijgen. 
Kwam er vandaag achter dat als ik mijn abonnement omzet naar klein zakelijk dat ik er wel een kan krijgen???

Tenminste dat geeft de site van Kpn aan. 
 

Badge +19

Tjonge jonge er is nu al verschillende keren een link gegeven waar je de beschikbaarheid kan controleren en dan nog zeggen dat je geen test kan vinden. KLIKHIER

Reputatie 1

Tjonge jonge er is nu al verschillende keren een link gegeven waar je de beschikbaarheid kan controleren en dan nog zeggen dat je geen test kan vinden. KLIKHIER

Nou Joep dat heb ik zeker al vele malen gedaan,

Als ik dit lees wordt er alleen gekeken of er glasvezel beschikbaar is??

 

Reputatie 1

En dit is dan het antwoord. 

Reputatie 1

En hier voldoe ik aan, maar ik kan het niet krijgen????????

Reputatie 6
Badge +5

@AJRW 

daar staat het inderdaad niet goed beschreven.

je kunt het beste even in de shop kijken of het beschikbaar is via deze link.

en dan onder optie 3, looptijd en snelheid. als het beschikbaar is op jou adres, dan krijg je deze optie ook te zien.

 

Ik snap dit niet. Je hebt de mogelijkheid voor fantastisch internet via glasvezel. HSL internet. Via Solcon ( kpn dochter), Delta, Caiway, Odido, Freedom. 

Waarom dan toch per se de stoomlocomotief van kpn?

Enige wat ik kan bedenken zijn dan bepaalde zenders die kpn heeft en die ander niet. Want dat is afgezien van de snelheid dan het verschil. 

Reputatie 7
Badge +24

@AJRW, als ik op jouw adres kijk zou dit wel mogelijk moeten zijn. Ik ben er wel achtergekomen waarom dit bij jou niet lukt. Dit komt doordat jij nog een oud abonnement hebt uit 2014 die niet meer wordt aangeboden. Een voorwaarde voor internet buitengebied is een abonnement vanaf juli 2017. Je hebt nu dus de keuze om over te stappen op de nieuwe abonnement om ook internet buitengebied te kunnen krijgen. Dit kan via de telefonische klantenservice. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Reputatie 1

@AJRW, als ik op jouw adres kijk zou dit wel mogelijk moeten zijn. Ik ben er wel achtergekomen waarom dit bij jou niet lukt. Dit komt doordat jij nog een oud abonnement hebt uit 2014 die niet meer wordt aangeboden. Een voorwaarde voor internet buitengebied is een abonnement vanaf juli 2017. Je hebt nu dus de keuze om over te stappen op de nieuwe abonnement om ook internet buitengebied te kunnen krijgen. Dit kan via de telefonische klantenservice. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Nou Alex bedankt voor je reactie. 
Vandaag weer met KPN gebeld en uitgelegd wat het probleem was ( wat jij mij schreef dus) en alles zo opgelost geen enkel probleem. 
Net bericht gehad dat de modem op de post is gegaan. 
Bij deze mag van mij dit probleem afgesloten worden. 
Iedereen nogmaals dank voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +24

@AJRW, als ik op jouw adres kijk zou dit wel mogelijk moeten zijn. Ik ben er wel achtergekomen waarom dit bij jou niet lukt. Dit komt doordat jij nog een oud abonnement hebt uit 2014 die niet meer wordt aangeboden. Een voorwaarde voor internet buitengebied is een abonnement vanaf juli 2017. Je hebt nu dus de keuze om over te stappen op de nieuwe abonnement om ook internet buitengebied te kunnen krijgen. Dit kan via de telefonische klantenservice. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Nou Alex bedankt voor je reactie. 
Vandaag weer met KPN gebeld en uitgelegd wat het probleem was ( wat jij mij schreef dus) en alles zo opgelost geen enkel probleem. 
Net bericht gehad dat de modem op de post is gegaan. 
Bij deze mag van mij dit probleem afgesloten worden. 
Iedereen nogmaals dank voor het meedenken. 

Erg fijn om te lezen!

Reageer