Beantwoord

Wachten op betere verbinding

  • 9 September 2019
  • 9 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik ziet hier (7823JL) ook te wachten op een fatsoenlijke aansluiting.
Helaas alleen pairbonding met max iets van 50/5 mogelijk hier. (op het moment van schrijven zelfs één an de paren zelfs 'kapot', houd netto 25/2.5 over nu.)
Is niet meer van deze tijd gezien dat alles tegenwoordig via het web verloopt.

Glas is het enige wat mij betreft een goed alternatief is tegen het ziggo geweld.
Nu nog XS4ALL klant (ja, ik weet, = KPN) maar als het niet verbeterd is overstappen naar ziggo voor internet alleen wel steeds waarschijnlijker en aantrekkelijker.
Mijn wijk staat nergens in de plannen.. #ergtelerugrsteld #waaromgeenglas

admin: eigen topic. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 September 2019, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19
Als de snelheid die Ziggo jou kan leveren beter bij je past moet je gewoon overstappen. Want het gaat nog heel lang duren voor er overal glasvezel ligt.
@Joep1965 Ik heb liever een provider die niet van een voorgekouwde script werkt in geval van storingen.
XS4ALL gaat verder waar jij gebleven bent en begint niet van voor af aan: reset het modem [klik.. weg verbinding] gloeiende... opnieuw bellen en een uur in de wacht blijven 😉

Als vanuit de provider de lijn gereset moet worden belt XS4ALL jou terug op je GSM zodat jij geen onnodige kosten hoeft te maken. Gewoon klasse werk van hun.
Ze hebben gewoon een hele goede helpdesk met veel kennis die jouw kennen en kunnen als nuttig zien.

De rest behandelt de beller als 'dom schaap' die alleen geholpen kan worden met een vast script.
(tenminste, da's mijn ervaring!)
Badge +19
Tsja dat is best een lastige keuze. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je de klantenservice nooit nodig hebt. Je kan het natuurlijk ook gewoon een jaar proberen. Bevalt het niet dan ga je weer terug.
Tsja dat is best een lastige keuze. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je de klantenservice nooit nodig hebt. Je kan het natuurlijk ook gewoon een jaar proberen. Bevalt het niet dan ga je weer terug.
Je hebt gelijk dat je een helpdesk/klantenservice bij voorkeur niet nodig hebt.
Verder ook nooit storingen bij XS4ALL (mijn huidige 'probleem' lag aan een los zittende draad in de wijkverdeler).
XS4ALL staat gewoon bekend als kwaliteitsprovider met mogelijkheden die o.a. Ziggo gewoon niet bied. waaronder IPv6, eigen DNS naam (xyz.xs4all.nl waarbij je 'xyz' zelf kunt kiezen als het nog vrij is) etc.
Maar mijn lijn probleem is vakkundig opgelost, hoop alleen dat de eigenaar van het koper dit netwerk rap verbeterd, bonding met vectoring bijvoorbeeld...
De planning voor het verbeteren van het netwerk is onderhevig aan honderden variabelen. Planningen worden ook telkens herzien en bijgesteld. Dit proces is voor mij niet inzichtelijk en speelt zich binnen een hele andere tak van KPN af. Tegenwoordig proberen we alleen updates waarvan we zeker weten dat die geïmplementeerd worden aan te kondigen. Zo voorkom je valse verwachtingen. Wat er bij jou in de toekomst gaat gebeuren kan ik onmogelijk voorspellen. KPNnetwerk heeft iets meer inzage in die planning: https://www.kpnnetwerk.nl/ (
Wat de ondersteuning bij KPN betreft herken ik uiteraard het verhaal over scripts. Je kunt je problemen ook aankaarten op het forum. Door verschillende topics hier te lezen kun je een beeld krijgen hoe het KPN forum omgaat met issues van klanten. Ook wij zijn uiteraard gebonden aan processen maar kunnen soms iets meer de rol van 'vliegende keep' aannemen omdat we een case van A tot Z in beheer hebben. Verder is er natuurlijk een bulk aan ervaring op het forum van andere gebruikers. Hiermee wordt het leeuwendeel van de issues opgelost.
Zo te lezen is je pairbonding probleem verholpen. Wat de toekomst van het netwerk in jouw omgeving gaat brengen? Ik hoop uiteraard op een snelle een upgrade naar glas. 🙂
Leg dan mij maar eens uit dat partijen als ipvisie.com en fieber.nl WEL (zakelijk!!!) glas kunnen leveren op mijn adres??
En waarom de particulier weer niet?? Beetje boel discriminerend, vind je niet?
(weliswaar tegen prijzen die een particulier niet zal ophoesten, maar dit terzijde)

en wat de helpdesk betreft, neem een voorbeeld aan die van XS4ALL: doel gericht en zonder scripts.
Je noemt het antwoord zelf al. Daar hangt een prijskaartje aan.
Ik weet niet wat je met discriminerend bedoelt. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de wetten van vraag en aanbod.
Ik zal je suggestie met betrekking tot XS4All doorgeven.
Reputatie 7
Badge +24
Leg dan mij maar eens uit dat partijen als ipvisie.com en fieber.nl WEL (zakelijk!!!) glas kunnen leveren op mijn adres??
En waarom de particulier weer niet?? Beetje boel discriminerend, vind je niet?
(weliswaar tegen prijzen die een particulier niet zal ophoesten, maar dit terzijde)

en wat de helpdesk betreft, neem een voorbeeld aan die van XS4ALL: doel gericht en zonder scripts.

Als je als consument bereid bent om vele 1000en euro's uit te geven, dan is er ook als consument wel wat mogenlijk hoor. Niet morgen gelijk al, daar gaat tijd overheen, maar het lukt je uiteindelijk wel om glas te krijgen. Maar wellicht niet van KPN.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!