Beantwoord

wanneer is glasvezel beschikbaar hier? Zeist

  • 5 November 2020
  • 44 reacties
  • 628 keer bekeken

Hallo, 

ik woon nog bij mijn ouders en we hebben op dit moment Ziggo. het beste pakket500down 50up maar ik ervaar nog steeds veel problemen met mijn ps4 verbinding.(bekabeld of wifi)Denk dat het een onstabiele verbinding is of omdat er teveel mensen in de buurt op het netwerk zitten omdat ik het ‘s nachts niet/veel minder heb.

 

heb al erg veel dingen geprobeerd zoals een andere ps4, andere kabels, poorten, andere router etc en nog niet tot een oplossing gekomen. 
 

de game hapert niet ofzo maar alles voelt belachelijk sloom aan. Op FIFA bijvoorbeeld beweeg ik heel sloom met mijn spelers en hierdoor kan ik niet normaal spelen of er plezier uithalen. Mijn tegenstander ervaart 100% niet hetzelfde als ik. Ook zie ik dit als ik bijvoorbeeld streams of youtube kijk. Hun gameplay ziet er gewoon vloeiend uit.

 

Dus ik wou zelf overstappen naar KPN of een andere provider die DSL/glasvezel heeft. Als ik mijn adres invul staat er dat glasvezel gaat worden aangelegd hier.. hoelang kan dit duren? Een jaar zeker neem ik aan? 
 

ook stond er dat de maximale snelheid die ik kan halen op het moment 15 down en 1 upload is. Dat is natuurlijk ook niet echt genoeg om stabiel te kunnen gamen. Kan dit hoger zijn of kloppen die snelheden meestal wel? 

ik hoop dat iemand hier wat extra tijd heeft en mij wat informatie kan geven. Klantenservice gebeld en na 15 minuten wachten werd er leuk opgehangen.. 

 

alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door PeterG 5 November 2020, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Met die snelheid zou je Play Station toch echt geen probleem moeten zijn. Er lijkt me dan wat anders te zijn.

Maar goed. Wat KPN glasvezel FttH betreft, doe eens hier de postcodecheck.

https://www.kpnnetwerk.nl/

Ja.. “Wanneer krijg ik glasvezel? Goed nieuws! Het is zeker dat ook jouw woning op de planning staat voor glasvezel. Volgens onze gegevens wordt je woning het komende jaar aangesloten op ons glasvezelnetwerk.”

 

heb ik niet erg veel aan ha. is de 15 download en 1 upload op mijn adres echt het best haalbare op het moment? 

is de 15 download en 1 upload op mijn adres echt het best haalbare op het moment? 

Via Fourstack kun je zien wat je momenteel aan download bij KPN kunt krijgen. De upload is dan 1/10-de daarvan.

Bij een lijn van minimaal 80 Mb/s down is de upload 30 Mb/s. Ook bij het 50/5 abonnement. Het zijn altijd TOT snelheden. Dus bij een lijn van 15 Mb/s kun je met het 50/5 ook niet meer dan 15 Mb/s krijgen.

dank, zie dat het ook gewoon koper is.. dus dat gaat niet veel verschil leveren dan helaas. 
 

Kan er iets in huis zijn kwa oude bekabeling of iets wat een storing op de verbinding kan geven? Meestal heb ik ‘s nachts geen problemen. 

Led verlichting met dimmer of voeding. Magnetron.

Veel gebruik van het internet door de buren, maar dat zou je niet zo erg mogen merken.

Bij die fourstack geeft het aan dat er koper is. Is dit een coax kabel? Die heb ik nu al bij ziggo. 
 

kan iemand van KPN mij wellicht helpen hierbij en de mogelijkheden? Dank..
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij die fourstack geeft het aan dat er koper is. Is dit een coax kabel?

Dat is telefoonkabel.

 

Reputatie 7
Badge +24

dank, zie dat het ook gewoon koper is.. dus dat gaat niet veel verschil leveren dan helaas. 
 

Kan er iets in huis zijn kwa oude bekabeling of iets wat een storing op de verbinding kan geven? Meestal heb ik ‘s nachts geen problemen. 

Heb je binnen in huis vanaf de ps4 een rechtstreekse kabel naar het modem liggen? Zonder dat daar nog iets tussen zit? Geen kastjes ofzo? Geen draadloze verbindingset? 

@Nick83 ja ik had een kabel laten trekken en de problemen gingen niet weg. 
 

ik snap gewoon niet waarom ik tussen 10.00 en 23.00 niet normaal kan spelen. 
 

Als ik een abbo bij KPN zou nemen is het dan gedoe met aansluiting?

Als ik een abbo bij KPN zou nemen is het dan gedoe met aansluiting?

Nu nog geen optie. Bij KPN heb je maximaal 10 Mb/s download en 1 Mb/s upload. Daar ga je met je Playstation helemáál niet vrolijk van worden. Pas als er glasvezel is wordt KPN, met maximaal 1000 Gb/s down- en 1000 Gb/s upload, een interessante optie. Nu dus écht niet.

Je kan mijns inziens beter een topic openen op het Ziggo-forum omtrent je genoemde probleem.

community.ziggo.nl

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap gewoon niet waarom ik tussen 10.00 en 23.00 niet normaal kan spelen. 

Bij Ziggo deel je de kabel met je buren. Er loopt 1 kabel langs de huizen met bij elk huis een aftakking. Hierdoor ben je erg afhankelijk van hoe actief je buren op het internet zijn. Als iedereen op internet zit, dan is het gewoon wat langzamer allemaal. Ook zonder dat je buren veel internet gebruiken kunnen ze voor verstoringen zorgen door slechte kabels of apparatuur.

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6079223/dorp-in-wales-heeft-anderhalf-jaar-lang-internetproblemen-door-oude-televisie.html

Bij KPN heeft iedereen een eigen aparte kabel naar de centrale. En heb je dus geen last van je buren.

Daarom wil ik dus toch KPN proberen maar ik kan maar het beste wachten tot glasvezel.. gamen met 10 down en 1 up is inderdaad ook niet best. 
 

Daarom wil ik dus toch KPN proberen maar ik kan maar het beste wachten tot glasvezel.. gamen met 10 down en 1 up is inderdaad ook niet best. 
 

zet het probleem met de ziggo verbinding eens op het community van ziggo https://community.ziggo.nl

dan kunnen we eens kijken of je huidige 500/40 mbps verbinding van ziggo beter te krijgen is misschien is het iets dat vervangen moet woorden zo als het aop  

ook zou het kunnen dat een instelling in je modem niet goed staat

ps tag mijn er dan even bij dat topic @anoniemforum

@erwinvan24 dank voor je bericht, ik kom hier niet zomaar haha ik heb daar meerdere keren gepost over mijn probleem en nooit tot een oplossing gekomen. Ik ervaar dit al 2 jaar nu dat het overdag meestal niet te doen is. Het is echt een raadsel want ik weet nog steeds niet zeker of het nou aan ziggo ligt.

zelf denk ik dat er idd teveel mensen op het netwerk zitten in de buurt en dat ik dan toch een onstabiele verbinding krijg. Dan opeens laat in de nacht of vroeg in de ochtend is alles normaal en vloeiend. erg frustrerend! 
 

er lopen nog allemaal oude kabels en zitten nog wat kastjes in de meterkast wat niet in gebruik is maar het lijkt me sterk dat dit invloed kan hebben? 
 

Zelf weet ik het niet meer dus dankje voor het meedenken 

@erwinvan24 dank voor je bericht, ik kom hier niet zomaar haha ik heb daar meerdere keren gepost over mijn probleem en nooit tot een oplossing gekomen. Ik ervaar dit al 2 jaar nu dat het overdag meestal niet te doen is. Het is echt een raadsel want ik weet nog steeds niet zeker of het nou aan ziggo ligt.

zelf denk ik dat er idd teveel mensen op het netwerk zitten in de buurt en dat ik dan toch een onstabiele verbinding krijg. Dan opeens laat in de nacht of vroeg in de ochtend is alles normaal en vloeiend. erg frustrerend! 
 

er lopen nog allemaal oude kabels en zitten nog wat kastjes in de meterkast wat niet in gebruik is maar het lijkt me sterk dat dit invloed kan hebben? 
 

Zelf weet ik het niet meer dus dankje voor het meedenken 

zou je eens een foto van het aop en je connectbox/modem willen maken en van de coax aansluiting kabels in de meterkast

@erwinvan24 

 

@erwinvan24

 

verwijder het witte kapje van die splitter dat zorgt er voor dat de splitter net niet ver genoeg in de coax gaat https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

zorg er voor dat de 2de splitter met die rondje er om er tussen uit is 

op de poa-01-upc de modem en de tweede kabel naar de versterker vanaf de versterker een kabel naar die multitap met op de multitap de tv’s

nog beter de versterker en multitap vervangen voor een https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-versterker-Hirschmann-HMV41-Ziggo-gecertificeerd-695004725-i4530-t10008.html

 

Zelf denk ik niet dat dit een verschil zal maken maar goed. Kapje eraf gedaan. 

Zelf denk ik niet dat dit een verschil zal maken maar goed. Kapje eraf gedaan. 

die tweede splitter er ook tussen uit 

zorg dat alleen het modem en de versterker via één splitter op de aop zitten de tv’s via de multitap of versterker

versterker? ik weet niet echt waar je het over hebt om eerlijk te zijn. 
 

De tv moet toch ook gewoon op dat witte kastje?

versterker? ik weet niet echt waar je het over hebt om eerlijk te zijn. 
 

De tv moet toch ook gewoon op dat witte kastje?

dit kasje is een versterker klopt het dat er vanaf de splitter naar dit kastje een kabel loopt

en dan vanaf die bovenste kastje (versterker) een label naar deze multitap en vanuit deze gaan de kabels naar de tv’s

zorg eens dat die GHV 20 en het modem via de poa-01-upc op het aop zitten

dan de tv’s op die multitap

Ja dat klopt, alleen gebruiken we die multitap helemaal niet dus niet zeker of dat gaat werken. 

Ja dat klopt, alleen gebruiken we die multitap helemaal niet dus niet zeker of dat gaat werken. 

dacht dat je die multitap gebruikte 

hoe zit het nu aangesloten 

splitter op de aop links modem recht ook een splitter daar 2 tv op? dat zorgt er voor dat het signaal te zwak is

doe eens tijdelijk het modem rechtstreeks op de aop als het dan beter is

kun je een https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-versterker-Hirschmann-HMV41-Ziggo-gecertificeerd-695004725-i4530-t10008.html 

aanschaffen 

splitter op aop links het modem recht de versterker op die versterker de 2 tv’s

Op die 2e splitter gaat er 1 naar de tv woonkamer en die andere naar die versterker. 
 

Er kijken hier gewoon mensen TV dus moet kijken hoe ik dat ga doen met de coax rechtsreeks op het aansluitpunt. En als ik me goed herinner heb ik dat eerder geprobeerd. 

Op die 2e splitter gaat er 1 naar de tv woonkamer en die andere naar die versterker. 
 

Er kijken hier gewoon mensen TV dus moet kijken hoe ik dat ga doen met de coax rechtsreeks op het aansluitpunt. En als ik me goed herinner heb ik dat eerder geprobeerd. 

probeer het toch maar even wel zodra je hem rechtstreeks heb aangesloten even een halve minuut de stroom van het modem

zo te zien is het aop nog niet zo lang geleden vervangen is dat recent vervangen door een ziggo monteur?

zou je van de downstream en upstream waardes een printscreen kunnen plaatsen 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212