Vraag

Wanneer komt KPN met WiFi 6, 7 of 8?

  • 26 March 2023
  • 12 reacties
  • 661 keer bekeken

Ik had een vraag over de WIFI:

 

KPN gebruikt standaard WIFI 5 bij de Experiabox v10 en v10a

Bij KPN box 12 is dat standaard WIFI 6 geworden.

 

Wanneer komt KPN met WIFI 7 dat al standaard is en WIFI 8 komt er al aan.

 

hier kan je zien dat de concurrent niet stil zit en in actie komt om aantrekkelijk te blijven en veel beter kan concurreren.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-verbetert-draadloos-wifiinternet/

 

En https://techfi.nl/avm-fritzbox-5690-pro-en-fritzbox-5690-xgs-met-wifi-7-aankondiging

 Zo te zien loopt KPN achter de feiten aan graag een inhaal slag maken a.u.b. en meer bij de tijd zijn a.u.b.


12 reacties

Reputatie 7

Zo te zien loopt KPN achter de feiten aan graag een inhaal slag maken a.u.b. en meer bij de tijd zijn a.u.b.

Wat een onzin, WiFi 6 doet net z'n intrede in mobiele apparaten zoals telefoons en tablets. WiFi 7 en WiFi 8 zijn nog volstrekte onzin en niets anders dan marketing om mensen te doen laten geloven dat ze weer iets nieuws moeten aanschaffen.

Zelf gebruik ik alleen nog maar WiFi 5 en dat is voor mij en mijn gezin meer dan voldoende. Wij halen overal in huis en in een deel van de tuin via wifi makkelijk de snelheid van onze Internetaansluiting.

Reputatie 7
Badge +7

WiFi 7 standaard?

Hier kun je zien dat 802.11be nog in draft is:

https://www.techstreet.com/ieee/standards/ieee-p802-11be?product_id=2524517
 

Kortom… u loopt op de feiten vooruit. We hebben gezien bij 802.11n hoe belangrijk het is om te wachten tot een standaard finaal is. 
Dat er nu partijen marketing bla bla over hun toekomstige producten de wereld in schoppen betekent niet dat die producten ook daadwerkelijk bestaan. Zo staat er op de link waar u naar verwijst: “Wanneer de getoonde producten op de markt moeten verschijnen is nog niet bekend. Ook over prijzen heeft AVM nog niets gezegd.”

Zien is geloven. Ik heb hier een WiFi 9 router. Kopen?

Reputatie 5
Badge +6

 

 Zo te zien loopt KPN achter de feiten aan graag een inhaal slag maken a.u.b. en meer bij de tijd zijn a.u.b.

Wifi 7 doet pas zijn intrede in 2024 en wifi 8 is nog niet eens uit.

 

Admin: Persoonlijke aanval uit tekst verwijderd

Reputatie 7
Badge +17

Ik spring er nog even (laat) tussen. 

@Dragons het niet eens zijn met iemand is prima, of informatie corrigeren, maar we vallen elkaar hier niet persoonlijk aan. Zie hiervoor ook de huisregels

Ik hoop dat KPN wel een wifi 7 geschikte gaat leveren met het 4Gb abonnement.
Dat zou namelijk ideaal zijn om ook via draadloos gebruik te kunnen maken van die snelheden.

Voor de genen die zeggen dat Wifi 7 overbodig is, zeg ik op mijn buurt dat is een moment opname voor je situatie.
KPN verstrekt niet zo snel nieuwe routers, echter heb je zeker de komende jaren wel steeds meer apparatuur die geschikt is hiervoor, KPN zou er goed aan doen om wel zo snel als mogelijk wifi 7 geschikte routers uit te gaan leveren.
 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zal nog wel een paar jaar duren, voordat KPN met WiFi 7 komt...

Ik hoop dat KPN wel een wifi 7 geschikte gaat leveren met het 4Gb abonnement.
Dat zou namelijk ideaal zijn om ook via draadloos gebruik te kunnen maken van die snelheden.

Voor de genen die zeggen dat Wifi 7 overbodig is, zeg ik op mijn buurt dat is een moment opname voor je situatie.
KPN verstrekt niet zo snel nieuwe routers, echter heb je zeker de komende jaren wel steeds meer apparatuur die geschikt is hiervoor, KPN zou er goed aan doen om wel zo snel als mogelijk wifi 7 geschikte routers uit te gaan leveren.
 

KPN moet niets, maar gelukkig heb je nu de vrijheid om zelf je eigen apparatuur te kiezen @ArnoldSmit die geheel aan jouw wensen voldoet.

Zelf heb ik 2 laptops die wifi6 ondersteunen en de rest van de apparatuur zoals mobiele telefoons, tablets en tv-toestel ondersteunen nog gewoon wifi5 en dat werkt prima.

 

Ik hoop dat KPN wel een wifi 7 geschikte gaat leveren met het 4Gb abonnement.
Dat zou namelijk ideaal zijn om ook via draadloos gebruik te kunnen maken van die snelheden.

Voor de genen die zeggen dat Wifi 7 overbodig is, zeg ik op mijn buurt dat is een moment opname voor je situatie.
KPN verstrekt niet zo snel nieuwe routers, echter heb je zeker de komende jaren wel steeds meer apparatuur die geschikt is hiervoor, KPN zou er goed aan doen om wel zo snel als mogelijk wifi 7 geschikte routers uit te gaan leveren.
 

KPN moet niets, maar gelukkig heb je nu de vrijheid om zelf je eigen apparatuur te kiezen @ArnoldSmit die geheel aan jouw wensen voldoet.

Zelf heb ik 2 laptops die wifi6 ondersteunen en de rest van de apparatuur zoals mobiele telefoons, tablets en tv-toestel ondersteunen nog gewoon wifi5 en dat werkt prima.

 

Heb nergens vermeld dat KPN iets zou moeten.
Echter blijf ik wel bij mijn standpunt dat KPN er goed aan zou doen om te starten met het uitleveren van Wifi 7 geschikte apparatuur.
Het merendeel van de klanten plaats zelf geen eigen apparatuur.

______
Met de Unifi U7 Pro in combinatie met OPNsense, kom ik niets tekort, haal prima snelheden van 2.4Gbps over Wifi ;)
Maar als je een 4Gbps abonnement afneemt, merk je via Wifi hier niet veel van met de standaard KPN apparatuur...  

Echter blijf ik wel bij mijn standpunt dat KPN er goed aan zou doen om te starten met het uitleveren van Wifi 7 geschikte apparatuur.

Waarom zou KPN dat moeten doen? @ArnoldSmit , 9 van de 10 mensen gebruikt nog wifi4 en wifi 5, wifi6 is nog helemaal niet ingeburgerd, laat staat wifi7.

Het is nbet zoals de gekte met 4K-tv's toentertijd, iedereen moest en zou een 4K-tv-kopen om met de tijd meet te gaan, wat is de praktijk, er is nog noet 1 zender die standaard in 4K beeld levert, het is nog maar kort geleden dat alle zenders in full HD leveren.

We moeten ons niet gek laten maken door de marketingjongens en -meisjes.

Als alles gewoon goed werkt laten zo.

 

Echter blijf ik wel bij mijn standpunt dat KPN er goed aan zou doen om te starten met het uitleveren van Wifi 7 geschikte apparatuur.

Waarom zou KPN dat moeten doen? @ArnoldSmit , 9 van de 10 mensen gebruikt nog wifi4 en wifi 5, wifi6 is nog helemaal niet ingeburgerd, laat staat wifi7.

Het is nbet zoals de gekte met 4K-tv's toentertijd, iedereen moest en zou een 4K-tv-kopen om met de tijd meet te gaan, wat is de praktijk, er is nog noet 1 zender die standaard in 4K beeld levert, het is nog maar kort geleden dat alle zenders in full HD leveren.

We moeten ons niet gek laten maken door de marketingjongens en -meisjes.

Als alles gewoon goed werkt laten zo.

 

Met die beredenering waren we nu nog op kolen aan het stoken, en *** we nog in een gat in de grond, werkte ook prima.

Een deel van mijn wifi apparatuur zit ook nog op wifi 5 zoals slimme lampen, warmtepomp, zonnepanelen, etc etc.
Echter er is apparatuur waarop je wel hogere eisen kan stellen, laptop’s spel computers, smartphones en afhankelijk van wat voor gebruiker je bent is de snelheidswinst zeer welkom, zeker als je 1gb en al helemaal 4gb aan snelheid besteld wil je dat ook kunnen gebruiken.

Wat je ook compleet over het hoofd lijkt te zien, is dat de apparatuur van KPN die ze nu uitleveren, niet enkel moet voldoen aan de eisen van nu, maar ook aan de eisen van de komende jaren, en wifi 6 is eigenlijk al achterhaald.
(verschil wifi 6 en 5 is niet groot, tussen wifi 6e en 7 is wel een grote stap vooruit)
Wifi 7 en 6e is vooral voor mensen een enorme verbetering als je in een flat woont of een andere plek waar veel wifi signalen zijn, het is niet enkel snelheid.
(En veel minder klagen over de kwaliteit van hun vaste internet, terwijl ze eigenlijk Wifi bedoelen)

En je 4K televisie verhaal gaat alleen op, als je Tv alleen gebruikt om naar ouderwetse televisie te kijken.
Gezien dat iedereen van pak hem beet onder de 40 jaar bijna alleen maar streamt heeft deze groep al jaren lang plezier van de hogere resolutie ;)

Als jij blij bent met verouderde technieken, prima, maar je bent niet de norm.
De meerderheid zal wel met de tijd mee gaan, en daardoor hogere eisen gaan stellen, en nieuwe mogelijkheden te benutten naarmate de tijd verstrijkt.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +24

Niemand zegt hier dat WiFi 7 nooit gaat komen bij KPN. Dus beginnen over steenkolen is gewoon onzin. Het komt echt wel.

KPN heeft net een nieuw modem geïntroduceerd, de KPN Box 14. En voordat ze met de volgende komen zal nog wel een jaar of 2 - 3 duren. 

En dan nog... alleen nieuwe klanten krijgen dan dat nieuwe model. Bestaande klanten zullen het nog jaren met de oudere modellen moeten doen. Zo werkt dat nu eenmaal bij KPN. 

Dus wil je WiFi 7: ga er niet op zitten wachten en koop gewoon zelf wat.

Echter blijf ik wel bij mijn standpunt dat KPN er goed aan zou doen om te starten met het uitleveren van Wifi 7 geschikte apparatuur.

Waarom zou KPN dat moeten doen? @ArnoldSmit , 9 van de 10 mensen gebruikt nog wifi4 en wifi 5, wifi6 is nog helemaal niet ingeburgerd, laat staat wifi7.

Het is nbet zoals de gekte met 4K-tv's toentertijd, iedereen moest en zou een 4K-tv-kopen om met de tijd meet te gaan, wat is de praktijk, er is nog noet 1 zender die standaard in 4K beeld levert, het is nog maar kort geleden dat alle zenders in full HD leveren.

We moeten ons niet gek laten maken door de marketingjongens en -meisjes.

Als alles gewoon goed werkt laten zo.

 

Met die beredenering waren we nu nog op kolen aan het stoken, en schijten we nog in een gat in de grond, werkte ook prima.

Een deel van mijn wifi apparatuur zit ook nog op wifi 5 zoals slimme lampen, warmtepomp, zonnepanelen, etc etc.
Echter er is apparatuur waarop je wel hogere eisen kan stellen, laptop’s spel computers, smartphones en afhankelijk van wat voor gebruiker je bent is de snelheidswinst zeer welkom, zeker als je 1gb en al helemaal 4gb aan snelheid besteld wil je dat ook kunnen gebruiken.

Wat je ook compleet over het hoofd lijkt te zien, is dat de apparatuur van KPN die ze nu uitleveren, niet enkel moet voldoen aan de eisen van nu, maar ook aan de eisen van de komende jaren, en wifi 6 is eigenlijk al achterhaald.
(verschil wifi 6 en 5 is niet groot, tussen wifi 6e en 7 is wel een grote stap vooruit)
Wifi 7 en 6e is vooral voor mensen een enorme verbetering als je in een flat woont of een andere plek waar veel wifi signalen zijn, het is niet enkel snelheid.
(En veel minder klagen over de kwaliteit van hun vaste internet, terwijl ze eigenlijk Wifi bedoelen)

En je 4K televisie verhaal gaat alleen op, als je Tv alleen gebruikt om naar oudwerwetse televisie te kijken.
Gezien dat iedereen van pak hem beet onder de 40 jaar bijna alleen maar streamt heeft deze groep al jaren lang plezier van de hogere resolutie ;)

Als jij blij bent met verouderde technieken, prima, maar je bent niet de norm.
De meerderheid zal wel met de tijd mee gaan, en daardoor hogere eisen gaan stellen, en nieuwe mogelijkheden te benutten naarmate de tijd verstrijkt.

Jij bent waarschijnlijk 40- en ik ben 70+, generatie verschil denk ik.

Reageer