Beantwoord

Wat doen tegen DdoS aanvallen?

  • 4 March 2020
  • 9 reacties
  • 574 keer bekeken

Wat kan ik doen tegen ddos aanvallen KPN ik word niet echt goed geholpen tot nu toe.

icon

Beste antwoord door TFHFony 4 March 2020, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Indien je weet waar de DDOS aanval vandaan komt en aan KPN duidelijk kan maken dat dit buiten uw schuld is, kan KPN overwegen je van een nieuw IP adres te voorzien. Maar afhankelijk van de oorzaak is dit een tijdelijke oplossing. Daarnaast kan het oude IP adres dan even niet zo maar uitgedeeld worden aan een ander, want anders krijgt die een DDOS aanval..

Heb je enig idee wat de oorzaak & oorsprong van de DDOS aanval is?

Ik speel regel matig games op de PS4 online. Paar mensen leren kennen vervolgens ruzie gekregen. 

Denk je dat een VPN zin heeft?

Reputatie 7
Badge +11

KPN adviseert een VPN

Een ander IP adres krijg je ook niet,zie Ddos/boot attacks

Heeft een VPN nu wel zin voor mij dan want ze hebben mijn ip-adres al?

Ik moet die zeker als nog laten veranderen?

Reputatie 7
Badge +11

Gamen kun je het beste doen over een VPN. 

Zie VPN uitgelegd: Wat is een VPN en waar gebruik je het voor?

En Hoe verberg/verander ik mijn IP-adres?

Hoi @Tycha 

Was net te laat met versturen, zodoende kan ik stellen dat voor ik de grasmaaier buiten had, door jou het gras al voor mijn voeten was weggemaaid.
Daarom de like :grinning:

KPN adviseert een VPN

Een ander IP adres krijg je ook niet,zie Ddos/boot attacks

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik speel regel matig games op de PS4 online. Paar mensen leren kennen vervolgens ruzie gekregen. 

Denk je dat een VPN zin heeft?

Een VPN gaat je huidige probleem niet oplossen: Als je modem plat ligt vanwege een DDOS, zal deze ook geen VPN meer op kunnen zetten. Je zou dus in de toekomst met een VPN online moeten gaan. Maar normaal gesproken kunnen mensen via PSN niet zo maar aan jouw IP adres moeten kunnen komen. 
Je zou dus moeten zorgen dat je altijd via een VPN communiceert/gamed met de mensen/fora/chats/PSN/etc…  zodat ze je “niet kunnen vinden”, maar deze situaties vermijden is waarschijnlijk beter. Daarnaast zal een VPN altijd extra lag introduceren. De vraag is of je daar op zit te wachten.

Indien KPN zoals hierboven aangegeven niet helpt met een ander IP adres is de enige optie om een abuse te sturen naar de ISP van degene die je DDOS-en en er aangifte tegen te doen. En maar hopen dat het snel stopt (en zorgen dat je niet meer in die situatie komt).

Succes in ieder geval!

Heeft een VPN nu wel zin voor mij dan want ze hebben mijn ip-adres al?

Ik moet die zeker als nog laten veranderen?

Hallo @KpnHelp , zoals sl eerder binnen dit topic vermeld is, KPN gaat je géén ander IP adres geven, want je hebt al een dynamisch ip adres,dat weliswaar bijna nooit verandert.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @KpnHelp, welkom! Ik kan eigenlijk niet méér aangeven dat wat hier al gezegd is. Je krijgt van ons inderdaad geen ander IP-adres om bovenstaande redenen. Ik kan niet zoveel voor je betekenen, ben ik bang!