Beantwoord

Wat is er met mijn VDSL verbinding aan de hand ?

  • 19 April 2019
  • 33 reacties
  • 1906 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd, @Brian Duister. Als het goed is zit daar de juiste kabel in. Kijk even of het daarmee beter wordt. Als dat niet zo is, dan raad ik je aan om, tijdens of zo snel mogelijk erna, even telefonisch contact op te nemen. Je zal dan sowieso doorverbonden worden met de Service Plus Desk (want dat zit in het abonnement). Als je daar dan aangeeft dat je last hebt van uitval, en verwijst naar dit forumtopic, dan kunnen zij met je meekijken voor de vervolgstappen. Want dan denk ik dat een monteur wel eens handig kon zijn.

Bedankt in ieder geval voor het nieuwe aansluit materiaal ik hoop dat het probleem op lost.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd, @Brian Duister. Als het goed is zit daar de juiste kabel in. Kijk even of het daarmee beter wordt. Als dat niet zo is, dan raad ik je aan om, tijdens of zo snel mogelijk erna, even telefonisch contact op te nemen. Je zal dan sowieso doorverbonden worden met de Service Plus Desk (want dat zit in het abonnement). Als je daar dan aangeeft dat je last hebt van uitval, en verwijst naar dit forumtopic, dan kunnen zij met je meekijken voor de vervolgstappen. Want dan denk ik dat een monteur wel eens handig kon zijn.

Hoi Erik,
Een kleine update aansluit materiaal is nooit aangekomen ook niet afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt of wat dan ook is voor een of andere reden retour afzender gegaan.
Had inmiddels na wat uitzoeken nog een originele DSL kabel gevonden maar snelheid lijkt wel erg te wisselen van 66 - 70MB
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd, @Brian Duister. Als het goed is zit daar de juiste kabel in. Kijk even of het daarmee beter wordt. Als dat niet zo is, dan raad ik je aan om, tijdens of zo snel mogelijk erna, even telefonisch contact op te nemen. Je zal dan sowieso doorverbonden worden met de Service Plus Desk (want dat zit in het abonnement). Als je daar dan aangeeft dat je last hebt van uitval, en verwijst naar dit forumtopic, dan kunnen zij met je meekijken voor de vervolgstappen. Want dan denk ik dat een monteur wel eens handig kon zijn.

Hoi Erik,
Een kleine update aansluit materiaal is nooit aangekomen ook niet afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt of wat dan ook is voor een of andere reden retour afzender gegaan.

Da's gek, het zou in de basis door de brievenbus moeten kunnen. Volgens mijn systeem is het op de 14e bezorgd. Misschien is het per abuis bij een van de buren in de bus gegooid. 

 

De screenshots geven aan dat je van de maximaal haalbare 69 Mbit nu 66 haalt, dat is heel netjes. Dat tweede screenshot, met de fouten erin, hoe lang stond de FRITZ!Box op dat moment aan? Want dat is belangrijk om te kunnen beoordelen of er (nog) iets aan de hand is. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd, @Brian Duister. Als het goed is zit daar de juiste kabel in. Kijk even of het daarmee beter wordt. Als dat niet zo is, dan raad ik je aan om, tijdens of zo snel mogelijk erna, even telefonisch contact op te nemen. Je zal dan sowieso doorverbonden worden met de Service Plus Desk (want dat zit in het abonnement). Als je daar dan aangeeft dat je last hebt van uitval, en verwijst naar dit forumtopic, dan kunnen zij met je meekijken voor de vervolgstappen. Want dan denk ik dat een monteur wel eens handig kon zijn.

Hoi Erik,
Een kleine update aansluit materiaal is nooit aangekomen ook niet afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt of wat dan ook is voor een of andere reden retour afzender gegaan.

Da's gek, het zou in de basis door de brievenbus moeten kunnen. Volgens mijn systeem is het op de 14e bezorgd. Misschien is het per abuis bij een van de buren in de bus gegooid. 

 

De screenshots geven aan dat je van de maximaal haalbare 69 Mbit nu 66 haalt, dat is heel netjes. Dat tweede screenshot, met de fouten erin, hoe lang stond de FRITZ!Box op dat moment aan? Want dat is belangrijk om te kunnen beoordelen of er (nog) iets aan de hand is. 

Helaas toch is het zo dat het retour is gegaan.
Heb nog bij meerdere buren die dichterbij de Postbus zitten gecheckt
 

Overigens als ik de logs terug kijk dan zie ik dat de router op het moment van de screenshot ongeveer 1 week aanstond.
Ook even gekeken naar hoe het staat met de crashes om te constateren dat de verbinding er kennelijk 3x random is gestopt. Lijkt er op dat er hier als nog iets niet klopt en de verbinding niet langer dan 1 dag online wilt blijven zonder uitval
 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd

Als het gaat om het standaard setje dan zal @Brian Duister daar weinig aan hebben. 😉 De Fritzbox 7590 die we gebruiken gebruikt namelijk een RJ45 aansluiting op de DSL-poort waardoor er een RJ11->RJ45 kabel benodigd is. In het standaard setje zitten enkel een aantal RJ11->RJ11-kabels.

 

 

Verder zit ik even naar de screenshots te kijken, qua fouten en dergelijke klopt het allemaal. Ziet dit er altijd zo netjes uit of zijn er ook momenten dat het is zoals de screenshot van de V10 die je in de openingspost hebt staan? 

In de status-pagina zit ook ergens een bits/toon-grafiek verstopt. Zou je die eens kunnen plaatsen? Misschien kunnen we daar nog wel iets aan ontdekken. Hij zal niet zo accuraat zijn als de meetapparatuur van de monteur maar het kan een prima leidraad zijn.

De instabiliteit kan door veel zaken komen, een daarvan is ruis. Indien het consistente ruis is dan zal deze zichtbaar zijn in de bits/toon-grafiek. Impulsruis kan wel een naar iets zijn omdat het zich op vaak onregelmatige momenten voor doet en ook heel kort. Net genoeg ruis kan echter voor een wegvallende verbinding zorgen. Er wordt vectoring gebruikt zo te zien, dat werkt als een soort noise-cancelling zoals we die kennen van koptelefoons maar dan voor DSL-verbindingen. Ook dat heeft natuurlijk zijn grenzen. Bij constante ruis zal DLM ingrijpen, als er op bepaalde frequenties non-stop data verloren gaat dan wordt die specifieke frequentie niet meer gebruikt om data fouten te voorkomen. Liever ietsjes minder snel en stabiel dan wat sneller maar data verlies.

Iets anders zou de kwaliteit van het koper in de grond kunnen zijn, als deze wat minder wordt en op plekjes net wel net geen kortsluiting maakt dan kan dat ook zorgen voor wegvallende verbindingen. Eigenlijk kan het van alles zijn en op afstand is het altijd maar gokken waar het door komt, dat is met een DSL-verbinding echt heel moeilijk in te schatten. Ik zag dat er al meermaals een monteur is geweest, weet je nog wat deze toen gedaan hebben? Ik lees iets over een poortwissel, dat is in ieder geval al iets maar dat heeft de problemen zo te zien niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd

Als het gaat om het standaard setje dan zal @Brian Duister daar weinig aan hebben. 😉 De Fritzbox 7590 die we gebruiken gebruikt namelijk een RJ45 aansluiting op de DSL-poort waardoor er een RJ11->RJ45 kabel benodigd is. In het standaard setje zitten enkel een aantal RJ11->RJ11-kabels.

Ah, ik dacht dat dit misschien aangepast was zodat het inclusief was, maar helaas. Goed om te weten.

 

Verder zit ik even naar de screenshots te kijken, qua fouten en dergelijke klopt het allemaal. Ziet dit er altijd zo netjes uit of zijn er ook momenten dat het is zoals de screenshot van de V10 die je in de openingspost hebt staan? 

En verder dit, inderdaad. Gezien het al een week online op het moment van screenshot is daar op dit moment niets in te zien waar wij eventueel actie op zouden kunnen ondernemen.

 

Dank voor de verdere info, @NHendriks!

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd

Als het gaat om het standaard setje dan zal @Brian Duister daar weinig aan hebben. 😉 De Fritzbox 7590 die we gebruiken gebruikt namelijk een RJ45 aansluiting op de DSL-poort waardoor er een RJ11->RJ45 kabel benodigd is. In het standaard setje zitten enkel een aantal RJ11->RJ11-kabels.

Ah, ik dacht dat dit misschien aangepast was zodat het inclusief was, maar helaas. Goed om te weten.

 

Verder zit ik even naar de screenshots te kijken, qua fouten en dergelijke klopt het allemaal. Ziet dit er altijd zo netjes uit of zijn er ook momenten dat het is zoals de screenshot van de V10 die je in de openingspost hebt staan? 

En verder dit, inderdaad. Gezien het al een week online op het moment van screenshot is daar op dit moment niets in te zien waar wij eventueel actie op zouden kunnen ondernemen.

 

Dank voor de verdere info, @NHendriks!

Heb afgelopen week het even aangekeken met de standaard KPN dsl kabel om vervolgens niet echt een verschil te zien. Heb vervolgens maar even de netwerkkabelset er bij gepakt en even een rj11-rj45 gemaakt maar ook daar geen verschil in in het aantal crashes.
Toevallig vandaag nog 3 binnen 3 uur
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dus je ervaart nog wel steeds, met beide kabels, deze verbrekingen? Dan raad ik je toch echt aan om, eigenlijk zodra het voorkomt, telefonisch contact op te nemen (0800-0402, gratis). Je wordt dan direct doorverbonden met de collega's van de Service Plus Desk. Want dat zit in je abonnement. En die kunnen dit dan ter plekke verder met je nakijken en zien of en wat we er verder aan kunnen doen. Ik kan vanaf hier geen acties ondernemen omdat er nu direct niets aan de hand is. En met hoe het forum werkt is de kans klein dat ik hier ben net op het moment dat er wel wat meetbaars aan de hand is.