Wat moet er eventueel anders thuis als ik van Ziggo naar KPN wil

  • 28 December 2019
  • 42 reacties
  • 9894 keer bekeken

Reputatie 1

Ziggo wordt mij te duur. Ben aan het onderzoeken wat er bij KPN mogelijk is. Stel dat wij over zouden stappen naar glasvezel dan moeten wij een kabel laten lopen van de meterkast naar de huiskamer. Ik vind zo'n kabel door je huis iets vreselijks, is dit niet anders op te lossen? 

Tevens moeten we dan ook nog even een stopcontact plaatsen want die hebben wij niet in de meter kast. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Hallo PeterG,

Mijn huisje is van 1955 en daar heb ik geen aansluitingen of andere kabels gevonden.

volgens de link zou er koper beschikbaar zijn.

Of krijg ik dit als ik een aansluiting neem?

Zijn daar dan ook extra kosten aan verbonden?

 

Gr H.Snel

Mijn huisje is van 1955 en daar heb ik geen aansluitingen of andere kabels gevonden.

volgens de link zou er koper beschikbaar zijn.

Of krijg ik dit als ik een aansluiting neem?

Zijn daar dan ook extra kosten aan verbonden?

Er zal ergens wel een koper telefoonlijn naar je huis lopen en onder de grond door de muur naar binnen gaan, maar waar. Soms hebben vorige bewoners een PTT stopcontact weggehaald en de uit de muur stekende draden afgeknipt en behang erover. Het zal wel helpen als je weet waar, maar kan aardige speurtocht zijn.

Als alleen het ISRA punt weg of kapot is zal niet veel kosten, soms last men gewoon een aderpaar direct naar de modem van KPN. Als je een KPN internet abo neemt, dan kan een monteur dit zo aansluiten als de kabel gevonden is.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn huisje is van 1955 en daar heb ik geen aansluitingen of andere kabels gevonden.

volgens de link zou er koper beschikbaar zijn.

Of krijg ik dit als ik een aansluiting neem?

Zijn daar dan ook extra kosten aan verbonden?

Er zal ergens wel een koper telefoonlijn naar je huis lopen en onder de grond door de muur naar binnen gaan, maar waar. Soms hebben vorige bewoners een PTT stopcontact weggehaald en de uit de muur stekende draden afgeknipt en behang erover. Het zal wel helpen als je weet waar, maar kan aardige speurtocht zijn.

Als alleen het ISRA punt weg of kapot is zal niet veel kosten, soms last men gewoon een aderpaar direct naar de modem van KPN. Als je een KPN internet abo neemt, dan kan een monteur dit zo aansluiten als de kabel gevonden is.

 

 

Mits de kabel binnen is en niet ergens op het erf. Dan moet er een graafploeg aan te pas komen. 

 

Reputatie 1

Wij hebben nu bij ziggo steeds stilstaand beeld en zijn er helemaal klaar mee. Kabel is pas een jaar oud dus daar ligt het niet, te vaak storingen! . Dus wij zijn, dank zij jullie input, om. We laten vast een stopcontact plaatsen en ga dan de overstap in orde maken. Kan KPN zien dat de glasvezel nog verder aangesloten moet worden door een monteur of kan ik het beste via de telefoon bestellen? 

Reputatie 7

Wat zegt het bestelproces (klik) na ingave van de postcode over jouw aansluiting?

Wordt daar aangegeven dat glasvezel beschikbaar is?

 

Voor eenieder die de telefoonlijn echt niet kan vinden in huis en ook geen glasvezel heeft: Je kan een kaart opvragen:

https://www.kadasterdata.nl/producten/klic

Reputatie 1

We hebben glasvezel tot de meterkast. Wij hebben nog geen stopcontact in de meterkast (wordt nu geregeld) en glasvezel moet daar dan verder worden aangesloten door een monteur neem ik aan. Wij willen echter geen kabels door de kamer dus ik hoop dat de monteur dit op een mooie manier kan oplossen door een stukje onder de grond en dan weer naar boven de huiskamer in. 

Reputatie 7

De monteur mag niet de kruipruimte in dus hij/zij zal geen kabdl "onder de grond" kunnen leggen.

Reputatie 1

Ik had gelezen in eerdere reacties dat zij dit wel doen als je het van te voren aangeeft zodat ze met zijn 2 zijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik had gelezen in eerdere reacties dat zij dit wel doen als je het van te voren aangeeft zodat ze met zijn 2 zijn. 

Ik denk dat je dat nu met corona wel kunt vergeten. Maar je kunt het zelf doen...

Reputatie 7
Badge +24

Ik had gelezen in eerdere reacties dat zij dit wel doen als je het van te voren aangeeft zodat ze met zijn 2 zijn. 

Ik denk dat je dat nu met corona wel kunt vergeten. Maar je kunt het zelf doen...

Dit klopt inderdaad. Ik ga het nog wel even navragen voor de zekerheid. 

Reputatie 1

Alex, 

Kruipruimte is wel deels gevuld met isolatiemateriaal.

Gaat om 2 meter van meterkast naar bergkast. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Alex, 

Kruipruimte is wel deels gevuld met isolatiemateriaal.

Gaat om 2 meter van meterkast naar bergkast. 

 

Kun je zelf ook meehelpen? 2 monteurs aansturen zal hem niet worden, het wordt dus best effort met 1 monteur. Heb je anders foto's van hoe de situatie eruitziet? Dan kan ik het beter inschatten. 

Reputatie 1

Hallo Alex, 

 

Mijn man kan mee helpen. Wil je foto’s van de kruipruimte tot bergkast? 

Maar is die glasvezel wel van kpn-netwerk 

Ik bedoel kun je wel kpn krijgen 

Kijk de link van wjb na 

Dit kan namelijk ook nog een andere aanbieder zijn bv caiway

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv

Reputatie 1

Ja uiteraard gecheckt via KPN

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Alex, 

 

Mijn man kan mee helpen. Wil je foto’s van de kruipruimte tot bergkast? 

Dat mag, dan kunnen we hier in ieder geval een indicatie geven. De uiteindelijke beslissing zal de monteur op locatie maken, hij moet het uiteindelijk uitvoeren. Waar mogelijk zal hij echter wel meewerken, de best effort die ik hiervoor ook noemen. :relaxed: