Vraag

we hebben een cadeautje voor u!

  • 2 October 2019
  • 40 reacties
  • 1068 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Installatie b.a.

misschien is het handiger om de vragen te beantwoorden van Erik
deze foto,s kunnen wij niet zoveel mee
ik spring hier even in omdat mijn jaar contract bijna af loopt en ik graag ook korting wil bij verlenen
of overstappen naar een andere provider dat ik de sip gegevens in kan rammen in mijn fritzbox
Reputatie 7
Badge +24
Dank voor de gegevens en de aanvullende informatie, @frankvdh . Ik heb het voor je nagekeken. Je hebt nu een bestaand Alles-in-1 Instap abonnement met 1 interactieve tv ontvanger, het opnemen pakket, een Digitenne ontvanger en een telefoonnummer. Dit pakket is al oud, dus vanuit dat oogpunt is het goed mogelijk dat je die brief hebt gekregen. Normaliter sturen we dat soort brieven niet naar bestaande klanten, maar bij oude abonnementen zien we graag dat mensen overstappen naar een huidig pakket. En dan kan een actie vaak net de beslissende factor zijn :)

Echter, deze zes maanden is inderdaad alleen beschikbaar als je ook overstapt van het Instappakket naar het Standaardpakket. Als je bij Instap wilt blijven, dan is het drie maanden.

Volgens mij kan het voor jou echter prima uit om die overstap te maken. Je betaalt nu namelijk €54 voor het pakket, €4,99 voor opnemen en €5 voor je tweede (Digitenne) ontvanger, samen €63,99.
Als je over gaat naar Internet+TV Standaard betaal je €63,50 en daar zit opnemen en een tweede ontvanger al bij in. Wel betaal je dan €1 voor telefonie. Met de korting betaal je dan zes maanden lang €39 en daarna de €63,50 (of €64,50 als je telefonie wilt behouden).

Wat ik verder ook zie is dat je qua beschikbare bandbreedte ook makkelijk een tweede interactieve tv ontvanger zou kunnen hebben in plaats van Digitenne. Heb je Digitenne bewust (omdat je het bijvoorbeeld ook op de camping gebruikt) of zou je die wel willen vervangen door een interactieve ontvanger?

Belangrijk om te weten wel: als je hier gebruik van wilt maken, laat me dit vanmiddag weten. Dan kan ik het nog voor je doorvoeren. Daarna verloopt de mogelijkheid helaas.
Als je dit wilt, geef dit dan hier in het topic aan, of stuur me een privébericht. Geef dan aan of je inderdaad je vaste telefoonnummer wilt behouden, en of je de tweede ontvanger wilt omwisselen voor een interactieve of op Digitenne wilt laten.


Genoemde prijzen zijn inmiddels al behoorlijk door elkaar gehusseld.

Ik heb eigenlijk hetzelfde als Frank. Ik heb ook een instap abo van 54 euro. En een 2de ontvanger, maar dat is bij mij gewoon een hd decoder.

Nu is het zo, met KPN hussel, dat opnemen opeens gratis is, als je bij het goedkoopste pakket een 2de ontvanger neemt.
Reputatie 7
Badge +30
Om even in te springen: Frank heeft via privébericht gereageerd op mijn eerdere reactie. In verband met de nieuwe pakketten is de wat ik in die reactie schreef (en wat in privébericht ook heb uitgelegd) niet meer mogelijk. Wel bleek uit de privéberichten dat er wat onduidelijkheid is over wat er nu aangesloten is. Dat gaan we nu eerst ophelderen, en dan gaan we kijken of in de nieuwe situatie een pakketaanpassing een goede keus is.

Frank geeft aan dat hij Digitenne bij de tv heeft, met een antenne en ook maar weinig zenders ziet. Ik zie in mijn systeem dat er wel een interactieve ontvanger is aangemeld. Vandaar dat ik hem vroeg om een foto van de situatie bij de tv. Dit is inderdaad een Digitenne ontvanger. Maar wel een die een beetje vreemd is aangesloten. Ik zie namelijk ook een ethernetkabel er in zitten (de witte), en dat werkt niet bij Digitenne. Dus die kan er sowieso uit.




Dit is een plaatje van de Motorola 1853, de interactieve tv-ontvanger die je ook moet hebben. Kun je eens kijken of je die nog ergens kunt vinden? Of dat die ook op een of andere manier aan je tv zit aangesloten? Dit is degene die je dan via die witte kabel zou moeten aansluiten, in plaats van de Digitenne.
Reputatie 7
Badge +24
Ok, dus dat is de foto die Frank geplaatst heeft. Dat ziet er helemaal niet uit als apparatuur van KPN. Is dat niet van Ziggo ofzo? En is dat niet gewoon verbonden met de coax kabel van Ziggo? Staat er misschien een merk en type op?

Het kastje dat door de KPN monteur is aangesloten. HDMI zxv7200

De brief van KPN, lijkt me duidelijk: het cadeautje wordt verstrekt op het bestaande pakket. Ik heb 1 aansluiting (kastje) en betaal al bijna 2 jaar voor 2. Ook daar zou naar gekeken worden. Is meneer Nick het hoofd verwarring?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb ff gegoogeld 😊 het is idd het digitenne kastje van KPN. Maar die ethernetaansluiting, waar die witte kabel in zit met geel stekkertje, schijnt niet in gebruik te zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Het Motorola kastje waar Erik aan refereert heeft u niet in huis?
Reputatie 7
Maar, ik denk dat de topicstarter geen Glasvezelabonnement heeft, daar wordt namelijk in de brief van kpnnetwerknl over gesproken, zodra hij overgaat naar een nieuw Glasvezelabonnement kan/kon hij de 6 maanden korting ontvangen.

Dan heeft hij nu een normaal dsl abonnement waarin hij in zijn mijnkpn omgeving indd alleen maar de 3 maanden korting ziet staan.

Maar een digitenne ontvanger gebruiken bij een internet en tv basis abbo is wel heeeeeel bijzonder, zonder in bezit te zijn van een interactieve tv ontvanger,... Erik gaat met de klant waarschijnlijk wel een eind komen.
Nogmaals ik heb 1 kastje. Dit kastje moest een keer worden omgewisseld (weet niet meer waarom, heb brief niet meer), ik herinner me dat ik een kastje heb teruggestuurd, misschien was dat van Motorola? (Maar durf ik niet te zeggen, want is in doos van aankomst, met snoeren en al teruggegaan). Ik heb er geen verstand van, maar mij komen de van jeroenb22 erg waarschijnlijk over. We hebben trouwens 2de hands een later model tv (Samsung lcd)gekregen, maar die kreeg ik niet werkend op deze aansluiting. Dus die staat helaas ongebruikt in de kelder.
Mijn vrouw denkt zeker te weten dat wij jarenlang een Motorola kastje hadden. Dus daar kunnen we vanuit gaan.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de aanvullende foto's en informatie, Frank! En de rest van jullie voor het meedenken 🙂 Zo komen we er langzamerhand.

Digitenne is vernieuwd, en daarbij moest kastje omgewisseld worden. Ik denk dan inderdaad dat jullie op dat moment dan het verkeerde kastje hebben teruggestuurd. Dan ga ik hier in ieder geval regelen dat Digitenne uit het huidige abonnement gaat, én dat er een nieuwe interactieve ontvanger opgestuurd wordt. Daar kom ik dan in privébericht even op terug met de verzendinformatie en dergelijke.

De brief spreekt inderdaad van Glasvezel. Dat verklaart ook al het een en ander. Ik zie hier staan dat glasvezel gepland staat, maar er is nog geen datum bekend waarop dit dan daadwerkelijk klaar is voor aansluiting. Vandaar dan ook het aanbod, als extra stimulans dat je in de tussentijd bij ons klant blijft 🙂 Het aanbod geldt dan als jij je abonnement verlengt met een jaar. Probleem is dus alleen dat we nieuwe pakketten hebben en dat daardoor het aanbod uit de brief niet meer mogelijk is. De introductiedatum van de nieuwe pakketten was van te voren niet bekend, waardoor de discrepantie in datum is ontstaan.


Ok, dus dat is de foto die Frank geplaatst heeft. Dat ziet er helemaal niet uit als apparatuur van KPN. Is dat niet van Ziggo ofzo? En is dat niet gewoon verbonden met de coax kabel van Ziggo? Staat er misschien een merk en type op?

Zoals ik al schreef is dit inderdaad ons Digitennekastje. Daar zit een ethernetpoort op, maar die wordt niet gebruikt. De dikke kabel is voor de antenne.