Vraag

Weer KPN waardig

  • 4 March 2021
  • 18 reacties
  • 234 keer bekeken

vandaag  weer teleurgesteld door Kpn ik ben al zo lang bezig wij houde  ons aan afspraken .betalingen. en moeten heel veel geduld hebben tegen het bedrijf dat zij zaken niet in orde heeft en wangedrag vertoont .moeten wij ons schikken omdat kpn  zijn doelstellingen niet nakomt 

Als wij flink betalen voor een product  mogen we toch ook iets verwachten  en niet op de lange baan in de wacht worden gezet

jammer kpn je maakt jezelf steeds meer in de nesten 

Gr.nee geen groeten  ****

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Hallo R. Hubbers, welkom op het forum! Jammer te horen dat je een dergelijke teleurstellende ervaring hebt. Wat is er aan de hand?

Omdat mijn  schakelklok  de geest had gegeven  heb ik overal van die schakel kastjes laten plaatsen die de verlichting buiten en de rolluiken  schakelen ,deze werken met de wifi 

Omdat mijn wifi al jarenlang hopeloos is en na tal van melden en bellen met kpn heb ik alles bedraad laten leggen. 

Echter deze kastjes  schakelen m.b.v. wifi en  deze was zoals diverse testen  niet optimaal ,vanuit die test werd er ook automatisch een monteur geregeld.

Dus afspraken verzet  en verlof geregeld  want KPN kwam..15:00<=> 17:00 uur

Nou om half 5 stopte er een wagentje  ,hij keek ,en reed weg  en kreeg daarna mailtje van :!!

onze monteur is langs geweest maar bla bla bla   

wel verdo@!#$%^&&**  ja ook dat is kpn 

Gelijk gebeld met klanten service maar ja deze dames  kunnen ook alleen een nieuwe monteur sturen en daar had ik op dat moment helemaal geen behoefte aan,

Maar goed dat alles op de camera buiten (bedraad ) staat is opgenomen 

Ook op  mijn experia box staat aan de achterzijde een wachtwoord maar dat werkt niet  ,dat wachtwoord is van enkele van zijn voorgangers.

Waarom kan kpn niet zijn doelstellingen halen en leveren  : o.a. een ongestoorde  goede verbinding 

dat is het enige wat ik vraag  en waarvoor wij allen kpn ruimschoots betalen.

Ik heb na dit incident eens rondgekeken   en het valt gewoon op hoeveel mensen er klachten /problemen  met kpn hebben

Waarom moet ik altijd een heleboel argumenten opdragen om gewoon een goede  wifi te krijgen.

Dat mijn tv gids ook nog half  zwart  word dat interesseert me niet(kpn zegt is opgelost )

Maar zoals velen kan ik beter zelf goede wifi  (versterkers kopen ) als tijd en moeite in KPN doen

Het is gewoon jammer dat men niet doet wat het zegt en klanten  aan het lijntje worden gehouden

Het is te schandalig voor woorden.

Zwak sociaal milieu?

Badge +19

Goed wifi in het hele huis is niet zo simpel. Met alleen een modem ga je het anno 2021 echt niet meer redden. Als u overal een goede wifi snelheid wil hebben zal u aan de slag moeten. kabels trekken en wifi punten plaatsen. De meeste klachten worden trouwens veroorzaakt door draadloze rommel e.d. maar dat heeft u ook vast gelezen.

Reputatie 7

Dank voor de toelichting, R.Hubbers.  Wat betreft de monteur, dat is niet netjes inderdaad. Zonder verdere gegevens kan ik daar ook geen verklaring voor geven waarom de monteur die keus gemaakt heeft. Als je wilt kan ik hier een melding van maken richting de monteursdienst. Ik kan niet garanderen dat er van daaruit contact met jou wordt opgenomen, maar dan zal in ieder geval met de monteur in kwestie gesproken worden over wat er is gebeurd. Als je dat zou willen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Dan kan ik hier de rest erbij pakken en de melding maken.

 

Dan de wifi. Joep geeft het al aan, wifi is niet altijd simpel. Als je huis wat groter is, of er zijn veel storingsfactoren, dan kan het zijn dat er aanvullend werk en/of apparaten nodig is/zijn. Je geeft al aan dat je al veel bekabeld hebt, dat scheelt. Maar voor deze apparaten die wel via wifi moeten, van welk merk zijn ze? Daarnaast ook belangrijk om te weten: welke Experia Box heb je, en maak je ook gebruik van aanvullende wifipunten? Dingen als Experia Wifi of Superwifi van ons, of access points van een ander merk?

 

Je hebt ook nog wat problemen met tv begrijp ik. Je noemt de gids die zwart wordt. Bedoel je daarmee dat je eerst zwart beeld krijgt voor de tv gids informatie zichtbaar wordt? Welke tv ontvanger heb je? En wat is de softwareversie daarvan (Menu > Instellingen > Informatie)? Gaat me dan om de HTML en NMC versienummers. 

Nee ik heb geen behoefte aan een kpn monteur contact. zonde van de tijd en geen toegevoegde waarde.

Experiabox v10 en geen aanvullende wifi punten

Daarom had ik gevraagd echter de monteur moest ook eerst meten

Html 4.116.208

Nog 8.0.113_2

Reputatie 7

Dan kijken we niet naar de monteur inderdaad. Je hebt een Experia Box V10 dus, Erik vroeg ook wat voor apparaten je daarmee probeert te verbinden welk merk en model zijn dat?

Html 4.116.208

Nog 8.0.113_2

En welk type tv-ontvanger is dit? Het kan bijvoorbeeld een Arcadyan HMB2260, een Arris VIP2952 zijn of een ander typenummer zijn. Dit is ook van belang om dat te weten.

Een Arris vip2951

Reputatie 7

Dank je, @R.Hubbers. Dat is de meest recente versie van de tv software, dus dat is goed. Het kan nog gebeuren dat de gids wat trager inlaadt. Hij zal dan eerst, kort, een zwart scherm laten zien. Is deze tv ontvanger met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box?

 

Wat betreft de wifi; wat je sowieso kunt doen is de Wifi Manager doorlopen. Die geeft tips, en kan instellingen optimaliseren. En als de wifi erg slecht is, is er mogelijkheid dat je Experia Wifi krijgt. Als het daar niet slecht genoeg voor is kun je deze (of Superwif) zelf aanschaffen via de webshop.

 Is deze tv ontvanger met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box?

 

 

Ik zat vreemd te kijken, want bij KPN kan je toch alleen ITV over kabel kijken. Maar hij bedoeld waarschijnlijk een rechtstreekse UTP kabel zonder stroomkabel ertussen.

Dus al met al schiet ik er geen bal mee op 

Net als de spoorwegen een rondje om de kerk

Moe word je ervan

@R.Hubbers 

Het zou heel veel schelen voor klanten als KPN eens reclame ging maken met dat wat ze verkopen. En geen termen gebruiken die 80% van de KPN’ers niet lijken te begrijpen. 

KPN verkoopt bijvoorbeeld geen glasvezel verbinding om daarmee al rijdend vanuit de auto thuis de open haard mee aan te steken. Toch heb ik dat mogen lezen in een folder van KPN (de verwarming).

KPN verkoopt Internet verbindingen waarop je TV’s,  computers en smartphone kunt aansluiten. Daarnaast verkopen (of geven gratis weg) apparatuur waarmee de gebruikte wifi kan worden versterkt. 

Maar dat is eigenlijk niet wat jij gebruikt. Jij gebruikt het als een thuisnetwerk. Het lijkt me dat als je dat echt goed wilt, moet gaan denken over een echt thuis domein waarbij de experiabox (een router/modem voor de TCP/IP verbinding over koper of glas ) van KPN slechts een schakel is. 

Voor een eigen domein, dat je voor veel meer gebruikt, heb je een goede Router nodig, die ook een wifi aansluiting heeft. In deze forums geven heel veel mensen hulp hierbij. Hierbij denk ik aan @moesel3, @wjb en @babbelonia

Het forum gedeelte thuisnetwerk gaat er over en niet dit Internet deel. Onderstaand het belangrijkste topic uit dat forum. 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Reputatie 7

Maar goed dat alles op de camera buiten (bedraad ) staat is opgenomen 

Alleen jammer dat je die beelden niet mag gebruiken immers het filmen van de publieke ruimte is verboden. Alleen voor de bewaking van jouw eigendommen is het plaatsen van een camera toegestaan maar die moet zich beperken tot opnames van jouw eigendommen. Een stukje overlap met bijvoorbeeld een stoep is soms onvermijdelijk maar moet tot een minimum beperkt worden. Ook moet er aangegeven zijn d.m.v. bijvoorbeeld een bordje of sticker dat er opnames vastgelegd worden en mogen opnames niet langer dan 4 weken bewaard worden.

 

Als die monteur overigens onverricht ter zake weer vertrokken is en dat "bla bla bla" iets is als "wij vonden een gesloten deur" dan is dat wat mij betreft onvergeeflijk en heeft die monteur mijns inziens echt een reprimande verdiend.

Reputatie 7

 Is deze tv ontvanger met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box?

Ik zat vreemd te kijken, want bij KPN kan je toch alleen ITV over kabel kijken. Maar hij bedoeld waarschijnlijk een rechtstreekse UTP kabel zonder stroomkabel ertussen.

Inderdaad dat, of zonder een switch of iets dergelijks ertussen.

 

Dus al met al schiet ik er geen bal mee op 

Heb je kans gezien om de Wifi Manager te doorlopen? Is daar nog verbetering uitgekomen?

Wat betreft de tv, daar blijven we regelmatig updates voor uitbrengen waarbij we ook snelheid van het laden van dingen (zoals bijvoorbeeld de gids) verbeteren zodat het zichtbaar zijn van zwarte schermen vermindert en verdwijnt.  

Kpn levert gewoon minimale presentaties  en service en maximale misbruik van macht en prijzen niet in vergelijk wat ze leveren

Reputatie 6
Badge +8

Kpn levert gewoon minimale presentaties  en service en maximale misbruik van macht en prijzen niet in vergelijk wat ze leveren

Als dat je conclusie is, zou ik er naar handelen. Maar... Hier vind je wat, daar laat je wat.

Kan ook de andere kant zijn, U verwacht iets van KPN wat ze niet beloven toen u uw contract afsloot en nu nog steeds niet glashard beloven.

En WiFi kan nu eenmaal drama zijn, maar een handige iemand met kennis, bijvoorbeeld (klein)dochter/(Klein)zoon/neefje/nichtje/buurtjes hadden dit probleem allang kunnen fiksen, net als die figuren die jou hele zaakje buiten met kabels heeft aangesloten.

Ik weet niet hoe groot het gebied is dat er gedekt moet worden door WiFi, maar tussen de 100 tot 500 euro naar gelang je wensen kan dit simpelgerealiseerd worden.

En dan niet met die uitgeklede KPN spulletjes maar iets betere apparaatjes.